شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی//

نظرات مردم درباره کامپوزیت دندان

همه ما دوست داریم تا دندان‌هایی منظم، سفید و زیبا داشته باشیم. داشتن دندان‌های نامرتب، کج و یا مناسب نبودن رنگ دندان‌ها، باعث می‌شود تا بیشتر افراد اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و لبخند خود را در جمع‌های دوستانه و خانوادگی از دیگران پنهان کنند.

نظرات مردم درباره کامپوزیت دندان

همه ما دوست داریم تا دندان‌هایی منظم، سفید و زیبا داشته باشیم. داشتن دندان‌های نامرتب، کج و یا مناسب نبودن رنگ دندان‌ها، باعث می‌شود تا بیشتر افراد اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و لبخند خود را در جمع‌های دوستانه و خانوادگی از دیگران پنهان کنند. امروزه با استفاده از علم دندانپزشکی زیبایی، و با استفاده از روش‌های مختلف می‌توانید دندان‌های مرتب و زیبایی داشته باشید. در ادامه می‌خواهیم در مورد روش کامپوزیت دندان، مزایا و هزینه‌های انجام آن را برای شما بازگو کنیم.

کامپوزیت دندان

 یکی از روش‌های زیبا کردن دندان‌ها، استفاده از کامپوزیت دندان است. کامپوزیت روشی برای اصلاح طرح لبخند، رفع بدشکلی، بدرنگی و پرکردن فاصله بین دندان‌ها است. موادی که در کامپوزیت استفاده می‌شوند، مواد خمیری و همرنگ دندان هستند، که به صورت یک لایه نازک روی دندان‌ها قرار گرفته و شکل داده می‌شوند.

استفاده از کامپوزیت برای ترمیم و زیباسازی دندان‌ها یکی از روش‌هایی است که در بین مردم طرفداران زیادی دارد. یک دندانپزشک زیبایی ماهر می‌تواند با استفاده از کامپوزیت، فضای خالی دندان‌ها را پر کرده و شکل دندان‌ها را ترمیم کند.

کامپوزیت دندان

مزایای کامپوزیت دندان

 استفاده از کامپوزیت دندان مزایایی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • درمان سریع

کامپوزیت دندان روشی سریع برای ترمیم ناهنجاری‌های دندان است. مدت زمان لازم برای درمان دندان به روش کامپوزیت، کوتاه و بدون درد است. به طور معمول شما تنها با یک جلسه مراجعه به دندانپزشک می‌توانید کامپوزیت دندان خود را انجام دهید.

  • برطرف کردن انواع مشکلات دندانی

با استفاده از کامپوزیت انواع مختلف مشکلات دندانی مانند؛ شکاف دندان، پوسیدگی، دندان‌های کج، تغییر رنگ دندان، شکستگی جزئی و سایر موارد قابل حل است.

  • هزینه کمتر نسبت به لمنیت

درست است که هزینه کامپوزیت ب شرایط مختلفی بستگی دارد اما، به طور کلی این هزینه نسبت به هزینه لمنیت دندان کمتر است.

  • ترمیم آسان

در صورتی که کامپوزیت به هر دلیلی آسیب ببیند، فرایند ترمیم آن ارزان و آسان خواهد بود.

  • امکان انتخاب رنگ کامپوزیت

شما می‌توانید رنگ کامپوزیت دندان خود را انتخاب کنید، با استفاده از کامپوزیتی که هم رنگ دندان خودتان است، تفاوتی بین کامپوزیت و دندان شما وجود نخواهد داشت.

  • تراش کم دندان

در روش کامپوزیت سطح بسیار کمی از سطح دندان‌های شما تراشیده خواهد شد، همچنین در روش‌های مدرن انجام کامپوزیت، سطح دندان تراشیده نمی‌شود.

مراحل انجام کامپوزیت دندان

همان طور که گفته شد، تمام مراحل کامپوزیت دندان در یک جلسه انجام می‌گیرد. لمنیت دندان در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می‌شود، اما کامپوزیت در همان جلسه حضور شما در دندانپزشکی، توسط خود دندانپزشک روی دندان‌ها قرار می‌گیرد، به همین دلیل در روش کامپوزیت مهارت و تجربه دندانپزشک بسیار مهم است.

برای انجام کامپوزیت دندان مراحل زیر طی می‌شود:

  • در ابتدا و قبل از انجام کامپوزیت، دندانپزشک، دندان‌ها را برای انجام کامپوزیت آماده می‌کند.
  • بعد از این که دندان‌ها برای قرار گرفتن کامپوزیت آماده شدند، رنگ کامپوزیت توسط خود بیمار مشخص می‌شود.
  • در مرحله بعدی کارهایی مانند؛ ایزوله کردن، شستن و خشک کردن دندان‌ها اتفاق می‌افتد.
  • پس از آن کامپوزیت‌ها روی دندان قرار می‌گیرند.
  • شست و شوی فیزیولوژیک لثه‌ها مرحله آخر انجام کامپوزیت است.

کامپوزیت دندان

هزینه انجام کامپوزیت

کامپوزیت دندان روشی است که با استفاده از آن و با قیمتی مناسب، می‌توانید دندان‌های خود را ترمیم کرده و در نهایت لبخند زیبایی برای خود ایجاد کنید. البته هزینه کامپوزیت برای هر فردی متفاوت است و نمی‌توان یک هزینه ثابت برای همه در نظر گرفت. این هزینه عموما به موارد زیر بستگی دارد:

  • نوع کامپوزیت
  • رنگ کامپوزیت
  • مارک و کشور سازنده
  • نوع ناهنجاری
  • شدت ناهنجاری
  • دستمزد دندانپزشک

هزینه انجام کامپوزیت با در نظر گرفتن تمام این موارد محاسبه می‌شود، بنابراین برای این که بدانید هزینه انجام کامپوزیت برای شما چقدر خواهد شد، بهتر است به صورت حضوری به یک دندانپزشک زیبایی خوب مراجعه کنید، تا دندانپزشک با معاینه دندان‌های شما هزینه انجام کامپوزیت برای دندان‌هایتان را به صورت دقیق به شما اطلاع دهد.

بهترین دندانپزشک برای کامپوزیت دندان

همان طور که گفتیم تجربه و مهارت دندانپزشک در انجام کارهای زیبایی دندان و به خصوص برای انجام کامپوزیت دندان بسیار مهم است. شاید انتخاب یک دندانپزشک خوب، از بین تعداد بسیار زیادی از دندانپزشکان کار دشواری باشد. دکتر محمدرضا فرهنگی  به عنوان بهترین دندانپزشک زیبایی در تهران، یکی از دندانپزشکان مجرب و با سابقه کاری طولانی و رزومه عالی، آماده ارائه خدمات به تمام شما عزیزان هستند.

ایشان مدرک پزشکی خود را از دانشگاه  Rochester آمریکا در زمینه حرفه‌ای دندانپزشکی زیبایی و در رشته‌های لمنیت، پروتزهای زیبایی، ترمیم، کامپوزیت و غیره دریافت کرده‌اند. شما می‌توانید برای دریافت وقت قبلی و یا حتی مشاوره، از طریق وب سایت دکتر فرهنگی در ارتباط باشید و با اصلاح طرح لبخند خود، دندان‌هایی زیبا و لبخندی جذاب داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied