شمانیوز
شما نیوز

سه صنعت برنده در بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: بیشترین بازدهی صنایع بورسی از ابتدای سال به صنایع خدمات رفاهی، مواد شیمیایی و کانی‌های فلزی تعلق دارد.

اکبر ادهم کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، از ابتدای سال ۱۴۰۰ کدام صنایع بیشترین سود را برای سهامداران خود به ارمغان آوردند؟، اظهار کرد: بیشترین بازدهی صنایع بورسی از ابتدای سال ۱۴۰۰ به صنایعی از جمله، صنایع خدمات رفاهی با ۴۶.۴۰ درصد بازدهی، صنعت مواد شیمیایی با ۴۵.۲۲ درصد بازدهی و کانی‌های فلزی با ۴۱.۴۲ درصد بازدهی تعلق دارد.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص زیان دِه‌ترین صنایع بورسی نیز گفت: کمترین بازدهی صنایع بورسی از ابتدای سال ۱۴۰۰ به صنایعی از جمله، صنایع قندی از زیرمجموعه گروه غذایی با ۴۱.۶۸ درصد بازدهی منفی، صنعت پیمانکاری صنعتی با ۳۶.۴۸ درصد بازدهی منفی و صنعت چوب با ۳۰.۹۲ درصد منفی تعلق دارد.

بازدهی-بورس۱

بازدهی-بورس۱

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، با توجه به شرایط حال حاضر بازار سرمایه کدام صنایع در آینده می‌توانند بازدهی خوبی را برای سهامدارانشان داشته باشند؟، گفت: با توجه به رشد قابل توجه در صنایع پتروشیمی، کانی‌های فلزی، پالایشی و سیمانی‌ها که عمدتا از دلار تاثیر پذیر هستند و عمدتا در سقف قیمتی شاخص ۲ میلیون واحدی قرار دارند، انتظار رشد کمتری از این صنایع نسبت به سایر صنایع داریم.

او در پایان یان کرد: ولی از صنایع ریالی محور از جمله، گروه خودرویی، گروه بانکی، پیمانکاری صنعتی، ماشین آلات، انبوه سازی، غذایی درآینده انتظار رشد خوبی را داریم و این صنایع مذکور به مرور می‌توانند مورد توجه بازار و سهامداران قرار گیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied