شمانیوز
شما نیوز

بورس امروز:

بورس سبز پوش شد + جزییات

امروز (چهارشنبه) شاخص کل بورس حدود 3 هزار واحد رشد کرد و هفته را با رشد به پایان رساند.

بورس سبز پوش شد + جزییات

به گزارش شما نیوز:  در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با صعود 2 هزار و 948 واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و 526 هزار واحد صعود کرد.
همچنین در بازار امروز ارزش بازاری صندوق پالایش یکم افزایش یافت و شپنا، شبندر، شبریز و شتران نیز سبزپوش شدند.
شاخص هم وزن نیز با رشد 747 واحدی در سطح 466 هزار و 95 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 102 واحد بالا آمد و در سطح 22 هزار و 768 واحد قرار گرفت.

پول حقیقی از بورس خارج شد

روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 63 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 
در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (فولاد مبارکه) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 18 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، برکت (شرکت دارویی برکت) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

سهم های تاثیرگذار بر شاخص

امروز (چهارشنبه) نمادهای «شستا»، «کچاد» و «نوری» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.
همچنین سه نماد «برکت»، «اپال» و «همراه» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.
در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس سپید صدرنشین است و شستا و ولکار در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وهامون، مدیریت و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

روز سبز پالایش یکم و فولادی‌ها

امروز ارزش بازاری صندوق پالایش یکم افزایش یافت و شپنا، شبندر، شبریز و شتران نیز سبزپوش شدند. همچنین قیمت سهام اغلب نمادهای فولادی بازار نیز افزایش یافت. فولاد، ذوب، کویر، فولاژ، فخوز، فزرین، کاوه و هرمز از جمله نمادهای سبزپوش گروه «فلزات اساسی» بودند.

ارزش معاملات کاهش یافت

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 14 هزار و 423 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 33 درصد کاهش یافته است.
ارزش معاملات خرد نیز با افت 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 7 هزار و 726 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 17 درصد افت کرد و در رقم 354 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 66 درصد کاهش یافت و 42 میلیارد تومان شد.
شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیریت) با صف‌ خرید 128 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از مدیریت، نمادهای فمراد (شرکت آلومراد) و فرابورس (شرکت فرابورس ایران) بیشترین صف خرید را داشتند. 
بیشترین صف فروش نیز به برکت (شرکت دارویی برکت) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 11 میلیارد تومانی داشت. پس از برکت، کدما (شرکت معدنی دماوند) و سپیدار (شرکت سپیدار سیستم آسیا) بیشترین صف فروش داشتند.
گفتنی است، برترین گروه‌های صنعت در معاملات امروز (چهارشنبه) بورس تهران، خودرویی‌ها، فلزات و پالایشی‌ها بودند که هر سه به تنهایی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان ارزش معاملات آنها در بازار سرمایه امروز بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied