شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نکاتی که باید بدانیم تا از عمل بینی رضایت داشته باشیم!

نکاتی که باید بدانیم تا از عمل بینی رضایت داشته باشیم!
  • دماغم کج شده!
  • احساس میکنم سوراخ‌هاش هم اندازه نیست!
  • دوست داشتم بیشتر نوکش بره بالا!
  • هنوز یه مقدار قوز روی دماغم مونده!
  • انگار دماغم به جای کوچیک‌تر شدن، بزرگتر شده!
  • شما هم از عمل بینی وحشت دارید؛ چرا که می‌ترسید بعد از عمل با دغدغه‌هایی مانند مثال‌های بالا روبرو شوید؟ پس در این مقاله با ما باشید تا نکاتی که باید بدانیم تا از عمل بینی رضایت داشته باشیم را باهم مرور کنیم.

    عمل بینی چه خطراتی دارد و چگونه این خطرات را کم کنیم را در این مقاله مطالعه کنید.

    به سراغ یکی از شناخته شده‌ترین جراحان زیبایی و عضو پرکار انجمن حراحان پلاستیک ایران رفتیم تا این نکات طلایی را از زبان یک جراح فوق تخصص بشنویم. دکتر آرش نجف بیگی، بهترین دکتر عمل بینی سال‌ها است که در زمینه انجام انواع جراحی‌های زیبایی صورت و بینی، فعالیت دارند.

    از ایشان در مورد مهمترین نکات و مراقبت‌های قبل و بعد از عمل بینی پرسیدیم. اینکه پیش از عمل به چه مواردی باید دقت داشت و بعد از انجام عمل رینوپلاستی، نقش زیباجو در بهبود نتایج عمل، چیست؟

    همینطور برای مشاهده نمونه عمل های بینی طبیعی این مقاله از سایت دکتر نجف بیگی را بخوانید.

    4 - Copy

    رینوپلاستی یا جراحی بینی

    از دکتر نجف بیگی خواستیم تا یک توضیح کوتاه اما جامع در مورد جراحی بینی ارائه کند:

    جراحی بینی (Rhinoplasty) جراحی است که باعث تغییر شکل در ظاهر یا ساختار بینی می‌شود. انگیزه جراحی بینی ممکن است تغییر ظاهر بینی و زیبایی یا بهبود تنفس و درمانی باشد. گاهی هم هر دو مورد باهم دخیل هستند.

    برای مشاهده نمونه کارهای عمل بینی دکتر نجف بیگی اینجا کلیک کنید.

    قسمت فوقانی ساختار بینی، استخوانی است و قسمت پایینی آن از غضروف است. جراحی بینی می‌تواند استخوان، غضروف، پوست یا هر سه را تغییر دهد. باید با جراح خود در مورد اینکه آیا جراحی بینی برای شما مناسب است و می تواند به چه چیزی برسد، جلسه مشاوره داشته باشید.

    ممکن است برای ترمیم ناهنجاری‌های ناشی از یک آسیب، اصلاح نقص مادرزادی یا بهبود برخی مشکلات تنفسی، رینوپلاستی انجام شود.

    هنگام برنامه ریزی جراحی بینی، جراح شما سایر ویژگی‌های صورت شما، پوست بینی و آنچه می‌خواهید تغییر دهید را در نظر می‌گیرد. اگر شما کاندید جراحی هستید، جراح یک برنامه سفارشی برای شما تهیه می‌کند. در واقع اولین نکته مهم در رضایت از عمل بینی این است که هیچ وقت خودمان را با دیگران مقایسه نکنیم.

    در مورد هزینه عمل بینی هم باید این نکته را در نظر داشت که گاهی قسمتی یا تمام هزینه جراحی بینی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. این موضوع به زیبایی یا درمانی بودن عمل برمی‌گردد.

    75

    جراحی بینی طبیعی

    حتما بسیاری از شماها نام‌هایی مانند عمل بینی عروسکی، فانتزی و یا طبیعی و نچرال را شنیده‌اید. از دکتر نجف بیگی در این مورد خواستیم تا توضیحاتی را ارائه کند:

    بسیاری از مردم توجه ندارند که زیبایی فقط یک امر سلیقه‌ای نیست. ما استانداردهای زیبایی شناسی داریم که به ما در رسیدن به یک چهره زیبا کمک خواهد کرد. یعنی صورتی که هر کسی با دیدن آن، زیبایی چهره را تشخیص بدهد و آن را زیبا بداند.

    از سوی دیگر وقتی از این استانداردها خارج شویم، یک تصویر اغراق شده از بینی خواهیم ساخت که در نگاه اول کاملا مشخص است. برای مثال در جراحی بینی عروسکی، زاویه نوک بینی از پشت لب به جای 90 تا 95 درجه، به 100 تا 110 درجه می‌رسد. به این ترتیب بینی سربالا می‌شود و حالت طبیعی و استاندارد خود را از دست می‌دهد.

    پس نکته مهم دومی که باید بدانیم تا از عمل بینی خود رضایت داشته باشیم، توجه به استانداردهای زیبایی شناسی و تفاوت جزئی آن برای مردان و زنان است.

    11

    نقش مشاوره با جراح در عمل بینی طبیعی

    ما جراحان فوق تخصص پلاستیک و زیبایی، همیشه روی یک معاینه و بررسی اولیه درست و اصولی، تاکیید ویژه داریم. چرا که بسیاری از مشکلات و حتی کج فهمی‌ و سوتفاهم‌ها در جلسه مشاورهف برطرف خواهد شد.

    ما نتایج عمل بینی شما را طوری در نظر می‌گیریم که با بقیه ویژگی‌های صورت شما تقارن داشته باشد و کاملا طبیعی به نظر برسد. هرچند ممکن است شخصی عمل بینی طبیعی نخواهد و دوست داشته باشد تا در برخی استانداردها، تجدید نظر کنیم.

    در مشاوره اولیه، پس از بررسی سابقه پزشکی، از شما می‌پرسیم که دوست دارید بینی شما چگونه متفاوت باشد. به طور خاص چه چیزی را دوست ندارید؟ شاید در قسمت میانی برجستگی دارید یا احساس می کنید سوراخ‌های بینی شما بسیار پهن است. شاید بینی شما خیلی بلند و یا نوک آن افتاده باشد. مهم این است که در مورد آنچه می خواهید تغییر دهید و چگونه می خواهید بینی شما ظاهر شود، شفاف‌سازی کنید.

    سپس ترکیب بینی و صورت شما را بررسی می کنیم تا توصیه‌هایی برای تغییر بینی ارائه دهیم. اندازه و شکل بینی با اندازه صورت شما باید بهترین مطابقت را داشته باشد. همچنین تقارن یا دیگر ویژگی‌های مثبت صورت شما را برجسته کند.

    پس نکته مهم سوم برای داشتن یک عمل بینی رضایت بخش، توجه ویژه به جلسه معاینه و ارزیابی اولیه است.

    8

    به جراح خود اعتماد کنید

    جراحی بینی یک عمل پزشکی تخصصی است و باید توسط یک جراح پلاستیک بسیار آموزش دیده و دارای مجوز انجام شود. اگر بتوانید یک جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی ماهر و با تجربه پیدا کنید، کار شما در ادامه مسیر راحت خواهد شد. در ادامه فقط به تجربه و نظر جراح خود اعتماد کنید تا به بهترین نتایج برسید.

    بهترین متخصص جراحی بینی

    دکتر نجف بیگی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در زمینه تخصص‌ها و انتخاب پزشک به چند نکته اشاره کردند:

    نخست اینکه باید بدانید هر جراحی برای رسیدن به درجه فوق تخصص، نخست باید 7 سال پزشکی عمومی و سپس یک دوره چند ساله تخصصی را پشت سر بگذارد. برخی جراحان در همین مرحله وارد کار جراحی  زیبایی می‌شوند. اما برخی دیگر به راه تحصیل ادامه می‌دهند تا یک دوره 4 ساله فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی را طی کنند.

    این هم نکته دیگری است که از جراحی خود رضایت داشته باشیم؛ انتخاب جراح فوق تخصص ماهر و با تجربه.

    4

    نقش تکنیک‌های جراحی در نتیجه عمل بینی

    بسته به اینکه جراحی شما چقدر پیچیده باشد، عمل بینی با بی‌حسی موضعی توسط آرام بخش یا با بیهوشی عمومی انجام می‌شود. قبل از عمل با پزشک خود مشورت کنید که کدام نوع بیهوشی برای شما مناسب‌تر است.

    جراحی بینی ممکن است در داخل بینی شما یا از طریق یک برش کوچک خارجی در پایین بینی، درست بین سوراخ‌های بینی شما، انجام شود. جراح شما استخوان و غضروف زیر پوست شما را دوباره تنظیم می‌کند تا فرم بینی شما اصلاح شود.

    این تکنیک‌ها می‌تواند هر نوع بینی شکسته، گوشتی و دارای مشکلات شدید را ترمیم و زیبا کند. اگر دیواره بین دو طرف بینی (تیغه بینی) خم یا کج (منحرف) باشد، جراح همچنین می‌تواند آن را برای بهبود تنفس، اصلاح کند.

    پس تکنیک‌های به کار رفته در جراحی، توجه به تنفس مناسب بعد از عمل و ظرافت در بخیه‌ها، از جمله مواردی است که رضایت شما را از عمل بینی افضایش می‌دهد.

    قبل و بعد از عمل بینی چه نکاتی باید رعایت شود؟

    دو هفته قبل و بعد از عمل، از مصرف داروهای حاوی آسپرین یا ایبوپروفن خودداری کنید. این داروها ممکن است خونریزی را افزایش دهند. فقط آن دسته از داروهایی را که جراح شما تأیید یا تجویز کرده است، مصرف نمایید. همچنین از خوردن داروهای گیاهی و مکمل های بدون نسخه، خودداری کنید.

    سیگار و قلیان را از دو هفته قبل، کاملا را ترک کنید. سیگار کشیدن روند بهبودی پس از جراحی را کند می‌کند و احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.

    پس از عمل جراحی باید در رختخواب استراحت کنید و سر خود را بالاتر از سینه قرار دهید تا خونریزی و تورم کاهش یابد. بینی شما ممکن است به دلیل تورم یا آتل‌های داخل بینی، دچار احتقان شود.

    برای کاهش بیشتر احتمال خونریزی و تورم، جراح ممکن است از شما بخواهد که اقدامات احتیاطی را تا چند هفته پس از جراحی رعایت کنید. دکتر نجف بیگی اشاره کرد که ممکن است از شما بخواهیم:

  • از فعالیت های سنگین مانند ایروبیک و دویدن خودداری کنید.
  • در حالی که روی بینی خود بانداژ دارید سعی کنید طوری حمام کنید که بینی و صورت شما خیس نشود.
  • برای جلوگیری از یبوست غذاهای پر فیبر مانند میوه و سبزیجات بخورید. یبوست می‌تواند باعث فشار به محل جراحی شود.
  • از حالت های شدید صورت مانند لبخند زدن یا خندیدن، گریه کردن، اخم کردن، باز کردن بیش از اندازه دهان، فین کردن و ... خودداری کنید.
  • دندانهای خود را به آرامی مسواک کنید تا حرکت لب فوقانی شما محدود شود.
  • لباسی بپوشید که از جلو بسته شود. لباس هایی مانند پیراهن یا ژاکت را روی سر خود نکشید.
  • وقتی بیرون هستید، مخصوصاً روی بینی خود از ضد آفتاب SPF 30 به بالا استفاده کنید. آفتاب زیاد ممکن است باعث تغییر رنگ نامنظم دائمی در پوست بینی شما شود.
  • و در نهایت شیوه درست چسب زدن روی بینی را از جراح و تیم درمانی خود به خوبی یاد بگیرید. این کار در روند فرم گیری بینی و کاهش تورم، بسیار موثر است.
  •  

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied