شمانیوز
شما نیوز

بورس:

آخرین وضعیت بورس / بورس سقوط کرد

در ابتدای معاملات امروز (دوشنبه ۲۲ شهریور) شاخص کل بورس به شدت ریخت.

آخرین وضعیت بورس / بورس سقوط کرد

به گزارش شما نیوز: شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز (دوشنبه ۲۲ شهریور) با تداوم روند کاهشی روزهای گذشته، افت ۱۳ هزار واحدی را ثبت کرد و به ۱ میلیون و ۴۷۶ هزار واحد رسید.
شاخص هم وزن ۵ هزار و ۵۴۰ واحد منفی بود و در جایگاه ۴۴۴ هزار و ۵۲۵ واحد قرار گرفت.
تاکنون، بیش از ۲۹۸ هزار فقره معامله به ارزش ۱.۹ هزار میلیارد تومان در بورس به ثبت رسیده و ارزش کل بازار کمی بیش از ۵.۹ هزار هزار میلیارد تومان رسیده است. همه نمادهای شاخص ساز از جمله فملی، شستا، شپنا و فولاد در افت شاخص مؤثر بوده‌اند.
گفتنی است، نمادهای پرتراکنش شامل سپید، برکت و شستا با کاهش ارزش سهام مواجه شدند.
لازم به ذکر است، شاخص فرابورس ۱۵۱ واحد کاهش یافت و در رقم ۲۲ هزار و ۲۴۵ واحد ایستاد.

بورس به طور دائم در حال صعود و نزول است

در میان نظرات مختلف فعالان بازار در خصوص علت روند اصلاحی شاخص بورس در بازار روز گذشته "علی خسروشاهی"، دیگر کارشناس حاضر در بازار سرمایه، معتقد است که روند صعودی شاخص بورس بعد از بازگشت رشد به این بازار از خرداد ماه و نزدیک شدن به مرز یک میلیون و ۶٠٠ هزار واحد متوقف شد؛ بنابراین اکنون چند روزی است که سطح خود را در کانال یک میلیون و ۵٠٠ هزار واحد تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد حفظ کرده و به طور دائم در حال صعود و نزول است.
وی می گوید: شاخص بورس بعد از چند هفته نوسان، در نهایت روز گذشته مرز روانی یک میلیون و ۵٠٠ هزار واحد را به سمت پایین از دست داد و در عدد کمتر از یک میلیون و ۴٩٠ هزار واحد قرار گرفت.
خسروشاهی خاطرنشان کرد: با توجه به مجموعه عوامل سیاسی و اقتصادی حاضر در کشور به نظر می رسد که بازار فعلا در همین محدوده ها معامله شود اما این احتمال هم وجود دارد که معاملات بورس تحت تاثیر تورم و افزایش نرخ ارز در یک مدار ملایم صعودی قرار بگیرد و شاخص بورس با رشد همراه شود.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: از طرف دیگر افت بیشتر قیمت سهام دور از انتظار است و می توان اعلام کرد که محدوده های یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برای شاخص بورس یکی از مهمترین محدوده هایی است که نشان می دهد انگیزه ای برای افت بیشتر شاخص بورس وجود ندارد.
خسروشاهی اظهار داشت: سهامدارانی که افق بلندمدتی دارند و برای دوره یک ساله سبد سرمایه گذاری خود را انتخاب کرده اند باید با خیالی آسوده، نگرش خود را بدون توجه به نوسانات روزانه و هفتگی به بورس ادامه دهند و بهتر است در شرایطی که بازار در مرحله اصلاح و نوسان قرار گرفته است به سهام ارزنده خود اضافه و در زمان صعود بخشی از سود خود را شناسایی کنند.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بورس در مقایسه با بحث های تورمی و افزایش نرخ ارز یکی از بهترین بازارهای سرمایه گذاری است، گفت: چنین پیش بینی وجود دارد که بورس بتواند تا پایان سال بازدهی بیشتری را نسبت به سایر بازارها در اختیار سهامداران قرار دهد و معاملات بهتری را در مقایسه با بازارهای موازی در پیش بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied