شمانیوز
شما نیوز

قیمت سیمان

قیمت سیمان به زیر 30 هزار تومان می‌رسد؟

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه وام ارزان 10 تا 12 درصد برای ساخت مسکن از بازگشت قیمت سیمان به کیسه‌ای زیر ۳۰ هزار تومان خبر داد.

قیمت سیمان به زیر 30 هزار تومان می‌رسد؟

به گزارش شمانیوزرئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه وام ارزان 10 تا 12 درصد برای ساخت مسکن از محل صندوق زمین و مسکن پرداخت می‌شود گفت: تلاش میکنیم قیمت سیمان به پاکتی زیر 30 هزار تومان برسد. با کاهش قیمت سیمان و جلوگیری از ورود دلالان به قیمت گذاری سیمان باعث می‌شود تا بسیاری از سازندگان محصولات خود را در بازار سرمایه به فروش برسانند. قیمت سیمان زیر ۳۰ هزار تومان برای صنعت ساختمان مناسب است.

محمدرضا رضائی کوچی امروز در حاشیه بازدید از بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان در محل نمایشگاه تهران گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری دولت، بازار سیمان و مصالح ساختمانی را کنترل کنیم و قیمت هر پاکت سیمان به زیر 30 هزار تومان برسانیم و قیمت تمام شده مسکن را به تعادل می‌رسانیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ساخت سالانه یک‌میلیون واحد مسکونی عملی است، گفت: با وجود 500 هزار مهندس ساختمان در کشور و تسهیلات بانکی و زمین‌های موجود در شهرها، ساخت این تعداد مسکن دور از ذهن نیست.

وی گفت: برای صندوق زمین و مسکن 260 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به علاوه منابعی که از اقساط مسکن مهر وصول می‌شود، همچنین درآمد مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر خانه‌های لوکس و مالیات بر زمین جمع‌آوری و این منابع در صندوق ملی زمین و مسکن تجمیع می‌شود و از این محل، تسهیلات با نرخ سود 10 تا 12 درصد و با بازپرداخت بیست ساله برای ساخت مسکن پرداخت می‌شود. 

رضائی کوچی در مورد اینکه بانک‌ها به این مصوبات عمل نمی‌کنند، گفت: در این قانون جریمه‌ای برای بانک ها درنظر گرفته شده است که اگر تسهیلات ارزان 10 تا 12 درصد برای مسکن پرداخت نکنند، باید دو برابر آن مقدار مالیات بپردازند و بانک‌ها راهی جز پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن ندارند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در مورد تکمیل مسکن مهر گفت: برخی از مسکن مهر ساخته شده در جاهایی ساخته شده است که زمین مناسب نداشته، روی گسل زلزله قرار دارد و حدود 50 هزار واحد دارای چنین مشکلاتی است که سعی بر آن است که تا سال آینده به پایان برسد.

وی تأکید کرد: اینگونه مسکن مهر بدون متقاضی بوده و کیفیت پایینی دارد و در جانمایی مناسبی برای آن صورت نگرفته است. 

وی همچنین گفت: کمبود واقعی کشور به مسکن 4 میلیون واحد است که سالانه یک‌میلیون واحد مسکن در کشور مورد نیاز است. کاهش تولید مسکن باعث عدم تعادل در عرضه و تقاضا شده است که امیدواریم با کمک دولت و مجلس و بانک‌ها ساخت مسکن رونق گیرد.

مواد سیمان را از چه می سازند 

سیمان از چه موادی تشکیل شده؛ سیمان پودری است که از سنگ آهک و خاک رس تولید می شود و از مخلوط آن با مصالح سنگی دیگر خصوصا ماسه، شن و سنگ برای ساخت انواع ملات و بتن استفاده می گردد. مواد اولیه سیمان و قسمت عمده سیمان مصرفی از نوع سیمان پرتلند می باشد، که به آن سیمان پرتلند معمولی یا OPC13 نیز وجود ندارند که اکثرا در کارهای اجرایی در لایه های زیر سطحی استفاده می شود و همین طور سیمان با آلومینای بالا HAC15. 

کاربرد سیمان در بتن

سیمان در بتن کاربرد دارد و وظیفه آن صرفا چسباندن دانه ها به یکدیگر است و به خودی خود تاثیری در مقاومت و باربری ندارد. از این رو بتن خوب بتنی است که وقتی نمونه ای از آن شکسته شود، دانه های سنگی آن از وسط شکسته شده و سیمان ها پاره نشود. سیمان ها دارای ریشه آهکی می باشند. به عبارت دیگر ماده اصلی سیمان و مواد تشکیل دهنده سیمان آهک و ماده اولیه اصلی تولید سیمان، سنگ آهک است. بر این اساس سیمان ترکیبی است از اکسید کلسیم (آهک) با سایر اکسیدها نظیر اکسید آلومینیوم، اکسید سیلیسیم، اکسید آهن، اکسید منیزیم و اکسید های قلیایی که میل ترکیب سیمان با آب داشته و در مجاورت هوا و در زیر آب به مرور سخت می گردد و دارای مقاومت می شود.

با توجه به مشخصه فوق سیمان می تواند دارای ترکیبات متفاوتی باشد و اصولا جزو ملات های آبی محسوب می گردد. ملات های آبی از دوران گذشته شناخته شده بودند. از جمله این ملات ها آهک است که مصری ها و یونانی ها با مخلوط کردن آن با خاکستر آتشفشانی، خاک آجر و آب به نوعی آهک آبی دست می یافتند که خاصیت سخت شدن و فشار پذیری داشت. با به کار بردن این ساروج رومی ها توانسته اند ساختمان های عظیمی بسازند که هنوز بقایای آن ها پس از گذشت چند هزار سال پا بر جا و قابل مشاهده باشد. سیمان معمولا در بسته های 50 کیلوگرمی به فروش می رسد، هر چند مصرف کنندگان بزرگ تجاری مانند کارخانه های ساخت بتن و کارخانه های قطعات بتنی پیش ساخته فله استفاده می کنند و حمل آن توسط تانکرهای خاصی صورت می گیرد. جهت اطلاع از قیمت و نحوه خرید سیمان با کارشناسان کلینیک بتن ایران در تماس باشید. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied