شمانیوز
شما نیوز

دلار

بازگشت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان

امروز با قرار گرفتن بازار ارز در مسیر نزولی دلار مجددا وارد کانال ۲۶ هزار تومان شد.

بازگشت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان

به گزارش شمانیوزامروز با قرار گرفتن بازار ارز در مسیر نزولی دلار مجددا به کانال ۲۶هزار تومان برگشت. به این ترتیب قیمت دلار در بازار آزاد با حدود ۶۰۰تومان کاهش در مقایسه با دیروز به ۲۶۹۲۰ تومان رسید. دامنه نوسان قیمت دلار در معاملات امروز بین ۲۶۹۲۰ تا ۲۷۰۵۰ تومان بوده است.

قیمت دلار آمریکا عصر دیروز با نوسانات گسترده با کاهش 300 تومانی نسبت به روز پیش از آن روی 27 هزار و 500 تومان قرار گرفت. امروز هم قیمت دلار در شروع معاملات باز هم کاهش یافت و وارد کانال 26 هزار تومان شد. قیمت دلار در شروع معاملات امروز 26 هزار و 970 تومان بود. با این حال این رقم در کانال 26 هزار تومان پایدار نماند. قیمت دلار در ادامه قدری افزایش یافت و در آخرین ساعات معاملات امروز روی 27 هزار و 100 تومان قرار گرفت.

نوسان قیمت درهم زیر مرز حساس

قیمت درهم امارات در شروع معاملات امروز مرز 7 هزار و 500 تومانی را از دست داد و روی 7 هزار و 400 تومان قرار گرفت. قیمت درهم در ادامه قدری رشد کرد و در آخرین ساعات معاملات امروز روی 7 هزار و 450 تومان قرار گرفت. تحلیل‌گران معتقد بودند قرار گرفتن درهم زیر مرز 7 هزار و 500 تومان باعث می‌شود انتظارات کاهشی در بازار دلار تقویت شود. قیمت درهم در طول معاملات امروز نتوانست به کانال 7 هزار و 500 تومان بازگردد، از این رو می‌توان گفت تاثیر قیمت درهم بر روند قیمتی دلار منفی بود. البته حباب قیمتی دلار با مقیاس درهم مثبت است و اگر قیمت درهم را در نرخ تبدیل 3.673 ضرب کنیم عدد 27 هزار و 364 تومان به دست می‌آید که از نرخ انتهای روز دلار بیشتر بود.

قیمت سکه مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان را پس گرفت

قیمت طلای جهانی در ساعت 16 و 24 دقیقه عصر به وقت ایران روی 1789 دلار قرار داشت، این رقم از عصر روز جمعه دو دلار بالاتر بود، بر این اساس تغییرات قیمت طلا تا عصر امروز تغییرات محسوسی نسبت به روز جمعه نداشت و قیمت سکه امامی سیگنال اصلی را از دلار دریافت کرد. قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 11 میلیون و 990 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در شروع معاملات امروز افت کرد و مرز حساس 11 میلیون و 800 هزار تومان را از دست داد. تحلیل‌گران معتقد بودند از دست رفتن مرز 11 میلیون و  800 هزار تومان برای سکه محتمل نیست مگر این که قیمت دلار در کانال 26 هزار تومان پایدار بماند. قیمت دلار در کانال 26 هزار تومان پایدار نماند و در نهایت روی 27 هزار و 100 تومان قرار گرفت. قیمت سکه نیز تحت تاثیر بازگشت قیمت دلار قدری رشد کرد و مرز 11 میلیون و 800 هزار تومان را پس گرفت. قیمت سکه در آخرین ساعات معاملات امروز 11 میلیون و 850 هزار تومان بود.

حجم عرضه دلار بالای متوسط باقی می‌ماند

امروز همراه با افت قیمت دلار حجم عرضه آن در بازار متشکل 8 درصد پایین آمد و روی 8 میلیون و 19 هزار قرار گرفت.

البته نمی‌توان گفت حجم عرضه دلار امروز پایین بود، زیرا این رقم هنوز به صورت معناداری بالای متوسط سال جاری قرار داشت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا امروز افت کرد و در ابتدای امر به کانال 26 هزار تومان وارد شد. قیمت دلار در کانال 26 هزار تومان پایدار نماند و در نهایت روی 27 هزار و 100 تومان قرار گرفت. قیمت درهم امارت در معاملات امروز زیر مرز 7 هزار و 500 تومان نوسان می‌کرد، این مسئله احتملا در افت قیمت دلار موثر بود. قیمت سکه تحت تاثیر افت قیمت دلار مرز حساس 11 میلیون و 800 هزار تومان را از دست داد و با بازگشت دلار به کانال 27 هزار تومان دوباره بالای 11 میلیون و 800 هزار تومان قرار گرفت. قیمت یورو بازار آزاد نسبت به عصر روز گذشته 770 تومان افت کرد، به کانال 31 هزار تومان وارد شد و روی 31 هزار و782 تومان قرار گرفت.

دلار آمریکا، یکای پول رایج و رسمی در ایالات متحده آمریکا است. کنگره ایالات متحده آمریکا در ۶ ژوئیه ۱۷۸۵، به اتفاق آرا دلار را یکای پول آن کشور قرار داد. پیش از استقلال ایالات متحده یعنی در ۴ ژوئیه ۱۷۷۶، پول انگلستان (لیره) در ۱۳ مهاجرنشین انگلیسی آمریکای شمالی رایج بود. در جریان انقلاب، آمریکاییان سکه نقره‌ای اسپانیا به نام «دلار» را که در مکزیک رایج بود، وسیله داد و ستد قرار دادند و به همین دلیل نام پول ملی خود را «دلار» گذاشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied