شمانیوز
شما نیوز

آیفون

قیمت آیفون ۱۳ در ایران

قیمت گوشی‌های سری آیفون ۱۳ افشا شده که در آن نسخه ۱ ترابایتی مدل‌های پرو هم به چشم می‌خورد.

قیمت آیفون ۱۳ در ایران

به گزارش شمانیوز: مدلهای آیفون ۱۳ اسکنر اثر انگشت درون صفحه ای تاچ آی دی را ندارد، گوشی‌های آیفون در چین با قیمت بالاتری نسبت به آمریکا عرضه می‌شوند. نسل جدید آیفون اپل میزان باورنکردنی حافظه داخلی را در طراحی باریک خود جا داده است.

در این گزارش به بررسی قیمت محصولات سری ۱۳ آیفون که به تازگی رونمایی شده اند، پرداخته ایم.

شرکت اپل به تازگی سری ۱۳ محصولات خود را معرفی کرد. محصولات iPhone ۱۳ به قیمت ۷۹۹ دلار،   iPhone ۱۳ mini به قیمت ابتدایی ۶۹۹ دلار،   iPhone ۱۳ Pro به قیمت ۱۰۰۰ دلار و iPhone ۱۳ Pro Max به قیمت  ۱۰۹۹ دلار  از سری گوشی های جدید اپل بودند که معرفی شده اند.

از سری اپل واچ ها هم یک محصول معرفی شد که  Apple watch series ۷ نام داشت و قیمت آن ۴۰۰ دلار اعلام شد.

از سری آیپدها نیز دو محصول معرفی شده که ipad با قیمت ۳۲۹ دلار و ipad mini با قیمت ۵۰۰ دلار هستند.

این محصولات با این قیمت ها در آمریکا اعلام شده است و اگر به داخل ایران بیایند، شامل هزینه های اضافی دیگری هم خواهند شد.

قیمت دلار در کشور در حال حاضر در کانال ۲۷۰۰۰ تومان به سر می برد، این قیمت ها شامل هزینه رجیستری هم می شود و هزینه دیگری را به قیمت گوشی در داخل ایران اضافه می کند. بر اساس اعلامی که انجام شده است، هزینه رجیستری برابر ۲۶ درصد از قیمت دلاری آن کالای دیجیتال خواهد بود که با این تفاسیر هزینه رجیستری iPhone ۱۳ مبلغی در حدود ۵,۷۰۰,۰۰۰ تومان خواهد بود و همینطور برای خرید گوشی iPhone ۱۳ Pro Max مبلغی در حدود ۷,۸۸۶,۶۸۴ تومان باید توسط شرکت واردکننده پرداخت شود و به هزینه گوشی برای مصرف کننده اضافه می شود.

توجه کنید که هر یک از این قیمت ها با توجه به دلار ۲۷۶۰۰ تومان محاسبه شده است و این مقادیر ممکن است به دلیل تغییر نرخ روزانه دلار، تغییر کند.

چند ماه از معرفی آیفون ۱۲ و عرضه آن به بازار گذشته است و اکنون تمامی اخبار و شایعه‌ها بر نسل بعدی یعنی آیفون ۱۳ تمرکز دارند. بعضی از این شایعه‌ها به تغییرات جالبی اشاره دارند که کنجکاوی طرفداران این برند را برای دیدن محصول نهایی برانگیخته‌اند.

اگر همه چیز بدون مشکل پیش برود، انتظار داریم طبق سنت هر ساله اپل، در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ خانواده آیفون ۱۳ معرفی شوند. اما آیفون‌های جدید چه تغییراتی را نسبت به نسل فعلی تجربه خواهند کرد؟

تا زمان نگارش این مطلب شایعه‌های مختلفی درباره آیفون ۱۳ منتشر شده‌اند که به تحول در بخش دوربین‌ها، نمایشگر و مشخصات سخت‌افزاری اشاره دارند. گفته می‌شود این خانواده در ۴ نسخه متفاوت راهی بازار خواهد شد تا طیف گسترده‌تری از کاربران را پوشش دهد.

گرچه تا به ‌حال اپل به هیچ یک از شایعه‌های منتشر شده واکنشی نشان نداده است، اما از میان تمامی زمزمه‌های به گوش رسیده تا به امروز، می‌توان نمونه‌های زیر را مهم‌ترین آن‌ها دانست.

یکی از مهم‌ترین شایعه‌هایی که درباره‌ی آیفون‌های ۲۰۲۱ مطرح شده این است که این خانواده ممکن است بار دیگر اسکنر اثر انگشت یا آنچه در اکوسیستم اپل Touch ID خوانده می‌شود را به دنیای آیفون‌ها بازگردانند.

آخرین باری که این سنسور در پرچم‌داران آیفون استفاده شده به زمان معرفی آیفون ۸ برمی‌گردد و پس از آن اپل از سیستم تشخیص چهره موسوم به Face ID خود به‌عنوان راهی برای احراز هویت کاربر کمک گرفت.

اما به نظر می‌رسد این‌بار آنچه قرار است در آیفون ۱۳ شاهد باشیم با نسل‌ قبلی Touch ID که در کلید هوم قرار می‌گرفت تفاوتی عمده دارد. آیفون ۱۳ هم ممکن است مانند بسیاری از پرچم‌داران دیگر بازار به اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شود.

طرفداران اپل از مدت‌ها قبل و در زمان معرفی آیفون ۱۲ منتظر حضور اسکنر زیر نمایشگر در گوشی‌های این شرکت بودند. البته احتمال دیگری هم مطرح است که از یکپارچه شدن اسکنر اثر انگشت با کلید قفل دستگاه حکایت دارد، مانند آنچه در آیپد ایر ۲۰۲۰ شاهد بودیم.

در هر صورت، با توجه به اینکه استفاده از ماسک به امری عادی در زندگی روزانه بدل شده و Face ID نیز در تشخیص چهره‌ای که با ماسک پوشیده شده مشکل دارد، بازگشت Touch ID می‌تواند یک اتفاق مثبت باشد.

مدت‌هاست که جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون از قلمرو آیفون کوچ کرده و این روند حتی به پرچم‌داران اندرویدی هم رسیده است. بنابراین، انتظار نداریم این درگاه محبوب در خانواده آیفون ۱۳ هم طرفداری داشته باشد.

اما سری جدید آیفون ممکن است یک درگاه دیگر را نیز حذف کنند. اپل مدتی قبل از مگ‌سیف (MagSafe) به‌عنوان راه‌کاری مناسب برای شارژ بی‌سیم دستگاه‌های خود رونمایی کرد. برخی از قابلیت‌های این شیوه در آیفون ۱۲ به نمایش گذاشته شدند و حال نوبت آن رسیده که این سیستم شانس خود را برای کنار زدن شارژرهای کابلی سنتی امتحان کند.

منبع: خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied