شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

ایده برای طراحی مجله

ایده برای طراحی مجله

 

 




4 ایده برای طراحی مجله

یکی از ابزارهای تبلیغاتی کسب و کارها که استفاده از آن تا حدی رو به کاهش است، مجلات هستند. پیش از توسعه فضای مجازی، مجله ها مخاطبان زیادی داشتند، و تقریبا هفته ای نبود که یک مجله جدید به گیشه های روزنامه فروشی وارد نشود. اما با توسعه استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، کم کم استفاده از آن رو به کاهش رفت و بیشتر در حوزه های تخصصی مورد استفاده قرار گرفت، مانند دکوراسیون داخلی، چاپ و تبلیغات، صنعت ساختمان و مواردی از این دست. مجلات از این جهت جذاب هستند که محتوایی ناب، دست اول و تخصصی دارند، البته تاثیر طراحی مجله را نیز نباید دست کم گرفت. یک طراحی جذاب و گیرا، می تواند حسابی در محبوبیت یک مجله، تاثیر گذار باشد. در واقع ما در این مطلب قصد داریم درباره طراحی مجله و ایده های خلاقانه برای اجرای آن صحبت کنیم؛ اگر به این موضوع علاقه دارید، در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

8ecd902a8d9330594b20a65d8616b8ad7202d1f5_600x400

اصول و قواعد پایه ای در طراحی مجله

طراحی مجله شبیه به طراحی سایر ابزارهای تبلیغاتی و تولید محتوا، مستلزم رعایت یک سری اصول و قاعده است. آگاهی و رعایت این اصول باعث می شود که مجله از نظر ساختار، محتوا، طبقه بندی، جذابیت ظاهری و فرآیند چاپ، کامل و بدون نقص باشد. اما معرفی این اصول!

  1. اهمیت طراحی بصری مجله

ارائه محتواهای جذاب هم می‌تواند تبلیغات بهتر و تأثیرگذارتری داشته باشد، هم در ذهن مخاطب ماندگار شود. چون مجله‌ها ارتباطی صمیمی‌ با مخاطب ایجاد می‌کنند و وارد فضای نزدیک ‌تری با آنها می‌شوند.

 

  1. زیاده‌ روی در طراحی ممنوع

اکثر مجلاتی که فروش بیشتری دارند، دارای عکس‌ هایی رنگی، زیبا و باکیفیت هستند. همین خوش رنگ و لعاب بودن مجله باعث جذب مخاطبان بیشتر می شود. ولی فراموش نکنید که نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کنید و زیبایی بصری و هنری مجله را فدای زرق ‌و برق و جلب توجه مخاطب کنید.

 

  1. شناخت عملکردهای صفحه ‌آرایی

برای استفاده درست از عوامل مختلف صفحه آرایی، باید ابتدا با چگونگی عملکرد آن آشنا شوید. عملکردهای مربوط به صفحه آرایی دو بخش است. بخش اول عملکردهایی هستند که موجب جلب توجه سریع مخاطبان یا جذب طیف گسترده ای از آنها می شود، مانند طرح روی جلد و رنگ و لعاب ظاهری. بخش دوم شامل عملکردهایی است که موجب استمرار توجه مخاطبان به مجله می‌شود و مخاطب را ترغیب می‌کند تا به سراغ مطلب مورد نظر شما برود، یعنی محتوای داخل مجله.

8ecd902a8d9330594b20a65d8616b8ad7202d1f5_600x400 - Copy

  1. ترکیب عکس و متن

این تکنیک جزو رایج ترین تکنیک‌ های طراحی مجله است که می‌توانید آن را در هر مجله‌ای پیدا کنید. ترکیب تصویر و متن یک ایده عالی، و منشا تمامی خلاقیت ‌ها در صفحه آرایی هایی متنوع است، و طراحان بخش ‌های مختلف یک مجله، می‌توانند از این ایده جذاب و کاربردی به خوبی بهره بگیرند.

 

  1. انتخاب عناوین در مجله

نوع طراحی عنوان‌ در مجله یکی دیگر از نکات مهم طراحی مجله است، که متناسب با هر مقاله ای طراحی می شود. انتخاب عنوان متناسب برای مطالب داخل مجله، به جذب مخاطب و ایجاد انگیزه در وی برای رفتن به سراغ سایر مطالب کمک می کند.

 

  1. انتخاب ابعاد مجله

از جمله عوامل مهم در طراحی مجله ابعاد و قطع آن است. ابعاد یک مجله می‌تواند تأثیر قابل ملاحظه ای در جذابیت و فروش مجله داشته باشد. مجله‌ها معمولا ابعاد و اندازه ‌های گوناگونی دارند که اندازه های نامتعارف و خاص، معمولا برای مخاطبان جذاب تر هستند.

 

  1. رعایت قواعد روانشناسی رنگ

امروزه در تمامی رسانه‌های بصری از جمله تبلیغات، رعایت قواعد روانشناسی رنگ ها، تأثیر عجیبی روی محتوا دارد. شما با دانستن خواص و ویژگی های هر کدام از طیف های رنگی می‌ توانید به اطلاعاتی سودمند دست پیدا کنید و با کمک هر کدام از آن ها تأثیر مطلب خود را بر روی مخاطب کنترل کنید.

 

  1. حمل ‌و نقل

اغلب مجله هایی که می بینید، دارای قطع مستطیل عمودی هستند. زیرا این قطع موجب می شود که حمل مجله برای افراد آسان تر شود. پس در طراحی مجله ها به این نکته دقت کنید که ابعاد مورد نظر برای راحتی مخاطب در حمل مجله، انتخاب شود.

6EzNY6Dm772i

4 ایده استثنایی برای طراحی حرفه ای مجله

طراحی حرفه ای مجله کار آسانی نیست، و نیاز به مهارت و تجربه دارد. اما اگر در شروع مسیر هستید، اجرای این 4 ایده می تواند به شما در مسیر حرفه ای شدن کمک کند:

 

  1. الهام گرفتن از مطالب و نوشته های دیگران

گام نخست طراحی، الهام گرفتن است. این به معنی خلاق نبودن نیست! بلکه به این معناست که از هنر و خلاقیت دیگران ایده بگیرید. شما باید بارها و بارها مجلات طراحی دیگران را از زاویه های مختلف بررسی کنید، و از اجراهای خلاقانه و المان های ظریف، محسوس یا نامحسوسی که برای زیبایی کار استفاده شده، الهام بگیرید.

 

  1. آفریدن یک مفهوم تازه

بهتر است برای طراحی مجله سبکی را امتحان کنید، که هم خلاقانه باشد و هم بر روی مخاطب هدف تاثیرگذاری لازم را داشته باشد. سعی کنید تا حد امکان از سبک هایی که مخاطب را زود خسته و کسل می کنند، دوری کنید. سبک های مینیمال و مدرن معمولا طرفداران بیشتری دارند.

 

  1. از همه چیز ایده بگیرید

بهترین کاری که طراحان باید انجام دهند، این است که بیرون بروند و چند ساعت از وقتشان را در فضای باز بگذرانند. این کار باعث می شود، ذهن آنها تازه شود و ایده های جدیدی برای اجرای طرح های خلاقانه تر، در ذهن آنها شکل بگیرید.

 

  1. اجرای یک طراحی خلاقانه برای جلد مجله

طرح روی جلد مجله اگر خلاقانه و گیرا باشد، توجه افراد مختلف را به مجله جلب می کند. پس بهتر است حتما از تصاویر با کیفیت، جذاب و رنگی برای روی جلد مجله استفاده کنید.

2

با توجه به مواردی که شرح دادیم، انتخاب یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای طراحی و چاپ مجله بسیار مهم است، اگر قصد دارید، طراحی و چاپ مجله خود را به یک تیم حرفه ای بسپارید، پیشنهاد ما گروه مشاوران طراحی افرا گرافیک است. در afragraphic.com می توانید پیش از سفارش، از خدمات رایگان مشاوره تخصصی چاپ و طراحی با کارشناسان زبده برخوردار شوید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied