شمانیوز
شما نیوز

خودرو تارا/مشخصات فنی خودرو تارا/زمان پیش فروش خودرو تارا

مشخصات فنی خودرو تارا

خودرو تارا یکی از پر طرفدارترین خودروهای ایران خودرو است. در ادامه خودرو تارا را برسی و تحلیل می کنیم.

مشخصات فنی خودرو تارا

به گزارش شمانیوز، خودرو تارا یکی از پر طرفدارترین خودروهای ایران خودرو است. در ادامه خودرو تارا را برسی و تحلیل می کنیم.

پس از امضاء برجام و آغاز همکاری‌های مجدد میان ایران‌خودرو و گروه پژو/سیتروئن، زمزمه‌هایی در خصوص تولید محصولات جدید پژو در کشور به گوش رسید و با مشاهده محصولاتی نظیر پژو 301 و 2008 امیدهایمان برای تحقق این امر زنده شدند؛ اما با آغاز تحریم‌های مجدد، فرانسوی‌ها خیلی زود بازار ایران را ترک کردند و تنها پلت فرم FP1 پژو/سیتروئن برای خودروساز وطنی باقی ماند. ایران‌خودرو هم با استفاده از همین پلتفرم موفق شد به نسخه ملی با کد IKP1 دست یابد تا با بازنگری در طراحی و برخی تغییرات دیگر مدل ایرانیزه پژو 301 یعنی K132 یا به عبارت دیگر تارا را معرفی نماید. خودرویی که به عقیده بسیاری افراد ضعف‌های در بحث مونتاژ و طراحی دارد و گویی با عجله روانه بازار شده اما بواسطه بهره‌مندی از آپشن‌های ایمنی قابل قبول و ساختار شاسی و بدنه نسبتاً جدید خود میتواند در بحث‌های امنیتی حداقل از تولیدات قدیمی ایران‌خوردو یک سر و گردن بالاتر قرار گیرد و به کمک پیشرانه تقویت شده TU5+ و فضای مناسب کابین، نیازهای معمول مشتریان را پاسخگو باشد. البته به غیر از نسخه دنده ای که در این صفحه به آن پرداخته ایم، نسخه تارا اتوماتیک نیز توسط ایران خودرو عرضه شده است.

بررسی تارا

تارا یک سدان خانوادگی در کلاس ابعادی C است و به نوعی نسخه ایرانی پژو 301 محسوب میشود. این محصول از نظر پلتفرم، ایمنی، ابعاد، فضای کابین و بسیاری مشخصات دیگر شباهت‌های بسیار نزدیک با نماینده پژو دارد و به همین دلیل میتواند در میان انبوهی از خودروهای قدیمی روی خط تولید داخلی، به عنوان گزینه‌ای نسبتاً جدیدتر و مدرن‌تر مطرح باشد. بخصوص که روی تارا امکاناتی نظیر کنترل پایداری الکترونیکی هم قرار گرفته که برای هر ماشین امروزی از نان شب واجب‌تر است. البته پیشرانه TU5 پلاس مورد استفاده از نظر بازدهی حرف چندانی در برابر موتورهای روز جهان ندارد اما در قیاس با پیشرانه قدیمی TU5 بهبود نسبی را تجربه نموده. همچنین از نظر طراحی هم نقطه ضعف‌هایی در ظاهر و مونتاژ تارا دیده میشود که البته بخشی از این قضیه به سلیقه شخصی افراد بازخواهد گشت. با تمامی این صحبت‌ها میتوان از تارا به عنوان قدمی هرچند دیرهنگام و کوچک اما مثبت و رو به جلو یاد نمود که پس از سالهای طولانی ما را با محصولی متفاوت و جدیدتر نسبت به خانواده 405 ایران‌خودرو روبرو ساخته است.

داخل تارا

برخلاف ظاهر اتومبیل که تغییرات بسیاری را تجربه نموده در داخل اتاق همه چیز شبیه به پژو 301 است. البته این به معنی یک ایراد و مشکل نیست اما جا داشت که داخل کابین هم مثل قسمت بیرونی، دست‌خوش تغییرات بیشتری شود تا محصول ایران‌خودرو بیش از پیش حس یک خود منحصر به فرد وطنی را به انسان منتقل کند. با این حال نکات مثبت کابین هم کم نیستند؛ اول از همه اینکه به لطف کپی برداری از نماینده پژو همه چیز به خوبی سر جای خودش قرار گرفته و با یک مجموعه اصولی و ارگونومیک طرف هستیم. کیفیت متریال مورد استفاده هم برای این رده قیمتی قابل قبول به نظر می‌رسد و اگر در طول زمان دچار افت شدیدی نشود میتواند مشتریان را تا حدودی راضی نگاه دارد. همچنین به لطف فاصله میان محورهای جلو و عقب مناسب (2652 میلیمتر) جای پا برای تمامی سرنشینان عالی است و به نسبت ابعاد بدنه با فضایی جادار و نسبتاً راحت در داخل اتاق روبرو هستیم. در خصوص صندوق عقب هم محفظه کارآمدی در اختیارمان قرار دارد که نیازهای معمول را پاسخ خواهد داد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied