شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چطور از یک تازه کار تبدیل به حسابدار حرفه ای شویم؟

چطور از یک تازه کار تبدیل به حسابدار حرفه ای شویم؟

پس از اینکه دوره های حسابداری را پشت سر بگذارید می توانید به عنوان یک حسابدار وارد دنیای کار شوید ولی در ابتدای راه هستید و به عنوان یک حسابدار تازه کار شناخته می شوید. یک حسابدار تازه کار موقعیت های شغلی چندانی نخواهد داشت و به طبع آن نباید انتظار درآمد بسیار زیادی داشته باشد.

برای این که پله های ترقی را پشت سر گذاشته و به یک حسابدار حرفه ای تبدیل شوید، باید تجربه کسب کنید و در کنار آن آموزش های مربوطه را ببینید. باید در نظر داشته باشید که موارد مختلفی باعث می شود تا شما به عنوان یک حسابدار حرفه ای شناخته شوید. یک حسابدار می تواند با تجربه و در کنار آن پیشرفت در مسائل آموزش به بهترین موقعیت شغلی دست پیدا کند.

کسانی که در رشته حسابداری تحصیل کرده اند می دانند که مفاهیم در بازار کار بسیار متفاوت است و برای شروع کار به شما توصیه می کنیم که حتما دوره های آموزش حسابداری بازار کار را پشت سر بگذارید و مدتی را نیز به کارآموزی بپردازید تا بتوانید برای طی کردن پله های ترقی آماده شوید. تنها زمانی می توانید در این پله ها قدم بردارید که اطلاعات جامع و کافی را در خصوص این رشته مالی داشته باشید. در ادامه نیز توصیه های آماده شدن برای ورود به دنیای حرفه ای حسابداری را به شما خواهیم گفت که قطعا می تواند برای شما به عنوان یک حسابدار تازه کار مفید واقع شود.

 

باید اصول اخلاقی حسابداری حرفه ای را فرا بگیرید

در اولین گام های حرفه ای شدن به عنوان یک حسابدار باید گفت که شما اصول اخلاقی خاصی را باید داشته باشید و شخصیت شما مانند یک حسابدار حرفه ای باشد. در صورتی که بتوانید این چالش را پشت سر بگذارید، روند تبدیل شدن به یک حسابدار حرفه ای برای شما بسیار ساده تر خواهد شد. اما این اصول اخلاقی و حرفه ای چیست؟

ابتدا باید بدانید که به عنوان یک حسابدار، در بخش حسابداری شما دسترسی به اطلاعات، اسناد و مدارکی را دارید که اهمیت بسیار زیادی را برای یک واحد صنعتی، تجاری یا بنگاه اقتصادی دارند. افشای این اطلاعات می تواند باعث ضربه زدن به یک واحد شود و با توجه به این مسئله شما باید همواره رازداری و امانت داری را به عنوان یک اصل شخصیتی محکم قبول داشته باشید.

در کنار این مسئله باید بدانید که به عنوان یک حسابدار شما باید ارتباطات خوبی را با تمامی افرادی داشته باشید که در سطوح مختلف یک شرکت قرار دارند و از این روی داشتن روابط عمومی قوی به عنوان دیگر مشخصه حرفه ای یک شخص فعال در رشته حسابداری به شمار می رود.

در نهایت نیز باید گفت که یک حسابدار حرفه ای منظم است و سبک زندگی منظمی را دنبال می کند. شما به عنوان یک فرد نظم دهنده اطلاعات مالی در یک شرکت به شمار می روید و حتی در زندگی شخصی خودتان نیز باید دقت و نظم مالی بسیار زیادی داشته باشید. تمامی این اصول برای کسانی که می خواهند به عنوان یک فرد حرفه ای دارد دنیای کاری حسابداری شود بسیار با اهمیت می باشد.

 

حسابدار حرفه ای باید اصول کاری و تحصیلی خاص خود را داشته باشد

همه افرادی که به عنوان یک حسابدار می خواهند کار خود را شروع کنند باید در نظر داشته باشند که دانش حسابداری خود را باید همواره ارتقا بخشند. شما باید تحصیلات حرفه ای داشته باشید که در بازار کار برای شما مفید واقع خواهد شد و از این روی توصیه می شود که حتی اگر رشته حسابداری را در دانشگاه تحصیل کرده اید، حداقل یک دوره آموزش حسابداری رایگان را پشت سر بگذارید. این مسئله باعث می شود تا بتوانید راحت تر با رشته کاری خود ارتباط برقرار کرده و واقعیت های حرفه ای را در خصوص کار خود می دانید.

در کنار این مسئله باید بدانید که همواره یک حسابدار وظایفی دارد که باید انجام دهد. مهم ترین آن را می توان ارائه گزارش و همچنین نظم دهی مالی به یک شرکت دانست. اما دو مورد دیگر از مهم ترین وظایفی که یک فرد شاغل در رشته حسابداری باید بداند شامل محاسبه مالیات حقوق و ارسال لیست های بیمه می باشد که البته این مسائل نیز دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

 بیمه در ایران اجباری است و مسائل مربوط به آن از طریق واحد حسابداری هر شرکت باید دنبال شود تا در نهایت به مشکل برخورد نشود. در کنار بیمه تامین اجتماعی در صورتی که شرکت شما با سایر بیمه ها نیز در حال فعالیت است، حساب و کتاب های مربوطه را باید واحد حسابداری انجام دهد. در کنار این مسئله مالیات حقوق به عنوان یک مالیات مستقیم به شمار می رود که باید از حقوق کارمندان کسر شود و این مسئله نیز بر عهده واحد مالی می باشد. به عنوان یک حسابدار باید به این مسائل نیز توجه داشته باشید.

 

حسابدار چه تفاوت هایی با حسابرس دارد؟

یکی از مهم ترین تفاوت هایی که به عنوان حسابدار بدانید آن است که با حوزه کاری خود آشنایی داشته باشید. در واقع باید گفت که وظایف حسابدار و حسابرس متفاوت است. در نظر داشته باشید که حسابدار کار ثابتی است که در یک شرکت کار می کند ولی باید بدانید که یک حسابرس کارهای مربوط به کنترل و تایید کارهای یک حسابرس را بر عهده دارد و هر ساله در مدت زمان مشخصی با یک شرکت کار خواهد کرد.

 باید در نظر داشت که بر اساس این موضوع باید حتما به صورتی کار کنید که گزارش های شما به صورتی باشد که بتوانید با حسابرس در ارتباط باشید. در نظر داشته باشید که شرکت ها به دنبال استخدام حسابدار هستند ولی حسابرس ها همواره شرکت های مالی را اداره می کنند.

 امکان تهیه گزارش به گونه ای که بتوانید ارتباط برقرار کنید، دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. با توجه به این موضوع باید گفت که آموزش حسابداری دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و شما باید آموزش ها را به صورت حرفه ای پشت سر بگذارید. در ادامه بیشتر در این خصوص با شما همراه خواهیم بود و در زمینه آموزش با شما صحبت خواهیم کرد.

8

 

پکیج آموزش غیر حضوری نیاز :

جهت تسلط کامل به مباحث مربوط به بازار کار و کسب درآمد سریع از حسابداری، با جمع آوری اطلاعات از مدیران ارشد مالی و اساتید برتر دانشگاه مانند دکتر ساسان مهرانی ، پکیج آموزش صفر تا صد حسابداری بازار کار را تهیه نموده ایم.

آموزش صفر تا صد حسابداری بازار کار یک دوره جامع غیر حضوری است که شامل تمامی تکنیک‌های حسابداری کاربردی در قالب ۵۰ ساعت آموزش حسابداری با کیفیت، جزوات  pdf، تستهای ارزیابی اینترنتی می‌باشد.

با استفاده از این مجموعه به سادگی می‌توانید ضمن استفاده از تخفیف باورنکردنی آن، حسابداری را بصورت کاملا کاربردی از آموزش حسابداری مقدماتی تا تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بیاموزید و اطلاعات حسابداری خود را تا سطح یک مدیر مالی بالا ببرید . یادگیری شما را صد در صد تضمین می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه پکیج های آموزشی می‌توانید به سایت حسابداری نیاز مراجعه فرمایید .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied