شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ/

چمن مصنوعی، ابزاری ارزان برای دکوراسیون داخلی و خارجی

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از یک هفته شلوغ کاری، با رفتن به دامان طبیعت، روحیه تان به کلی عوض شده باشد. در سال های اخیر، حجم بیشمار ساخت و سازها و برج سازی ها، سبب شده تا زندگی در فضاهای شهری بیش از پیش غیر قابل تحمل شود.

 چمن مصنوعی، ابزاری ارزان برای دکوراسیون داخلی و خارجی

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از یک هفته شلوغ کاری، با رفتن به دامان طبیعت، روحیه تان به کلی عوض شده باشد. در سال های اخیر، حجم بیشمار ساخت و سازها و برج سازی ها، سبب شده تا زندگی در فضاهای شهری بیش از پیش غیر قابل تحمل شود.

به همین خاطر است که اکثریت مردم سعی دارند تا حداقل محیط زندگی خود را تا حد امکان، زیباتر کنند.

استفاده از چمن مصنوعی راهکار مناسبی برای ایجاد محیطی دلنشین و فرار از تنش ها واسترس های روزانه است. چمن مصنوعی در انواع مختلف تزئینی و ورزشی تولید می شود که نوع تزئینی آن، برای کاربردهای مختلفی ازجمله استفاده در زیباسازی تالارها، ویلاها، حیاط و ... تولید می شود.

چمن مصنوعی از الیاف سنتزی ساخته شده که روی بستری پلیمری بافته می شود. این محصولات با داشتن ویژگی های مختلفی مثل ارتفاع الیاف، تراکم بافت، جنس الیاف، رنگ الیاف، برای استفاده در کاربردهای مختلف تولید می شوند.

خوشبختانه حیاط و پاسیو در ساخت اکثر منازل مسکونی، مورد استفاده قرار می گیرند. ایده های مختلفی برای زیباسازی این محوطه ها وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

چمن

 

زیباسازی حیاط با استفاده از چمن مصنوعی

حیاط، یکی از محوطه هایی است که برای استفاده از چمن مصنوعی ایده های مختلفی را می توان در آن اجرا کرد. اگر محوطه حیاط شما بزرگ است، می توانید از چند ایده مختلف به طور یکجا استفاده کنید. برای مثال می توانید برای مسیر ورودی به حیاط از سبک چمن مصنوعی بین سنگی و برای محوطه داخلی حیاط از طرح موزائیکی استفاده کنید.

دکوراسیون فضای خارجی ویلا با استفاده از چمن مصنوعی

چمن

اگر صاحب ویلا یا خانه ییلاقی هستید، استفاده از چمن مصنوعی می تواند در کاهش هزینه های شما بسیار موثر باشد. جایگزین نمودن چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی، مزایای بسیاری دارد که اصلی ترین آن صرفه جویی در مصرفه آب است. علاوه بر این، چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی، ماندگاری طولانی تری دارد و برای تمامی فصول سال، زیبایی خود را حفظ خواهد کرد. به این ترتیب نیازی به استفاده از کود و آفت کش و همچنین نیروی انسانی جهت مراقبت و نگهداری از آن نخواهید داشت.

ایده های مختلفی برای دکوراسیون فضای ویلا با استفاده از چمن مصنوعی وجود دارد که می توانید بسته به سلیقه و میزان بودجه خود یکی از آنها را اجرا کنید. استفاده از موارد دیگری مثل آلاچیق، آب نما، گلدان و ... نیز می تواند زیبایی باغ ویلای شما را دوچندان کند.

استفاده از چمن مصنوعی در محوطه استخر

یکی از کاربردهای بسیار جذاب چمن مصنوعی، استفاده درزیباسازی فضای استخر است. البته انتخاب چمن مصنوعی مناسب برای فضای استخر، نه تنها سبب زیبایی بیشتر این محوطه می شود، بلکه امنیت بیشتری را نیز برای شناگران به همراه خواهد داشت. چمن مصنوعی در مقایسه با سنگ ها و موزائیک های مورد استفاده در اطراف استخر، نرم تر و لطیف تر است، از این رو اگر کودک خردسالی دارید و یا به دویدن و شیرجه زدن در استخر عادت دارید، انتخاب این محصول می تواند امنیت و سلامت شما را تضمین نماید. خوشبختانه چمن مصنوعی دارای سیستم زهکشی است که همین باعث می شود، آب تجمیع شده روی چمن پس از مدت زمان کمی از بستر زیرین خارج شود.

زیباسازی بالکن و تراس با استفاده از چمن مصنوعی

یکی از راهکارهای فوق العاده برای زیباتر کردن بالکن و تراس، استفاده از چمن مصنوعی است. تراس ها معمولا از نظر متراژ از بالکن ها بزرگتر هستند و جای مانور بیشتری برای اجرای ایده های مختلف دارند؛ اما حتی اگر بالکن کوچکی دارید، می توانید با استفاده از گلدان های رنگی و همچنین بالشت های کوچک رنگی محوطه بالکن خود را زیباتر از همیشه کنید. علاوه بر این شما می توانید با استفاده از فنس چمنی، بالکن خود را به طور کامل محصور کرده و با خیال راحت از استراحت عصرگاهی خود لذت ببرید.

چمن

خرید و قیمت چمن مصنوعی

آنچه که هنگام خرید چمن مصنوعی لازم است در نظر بگیرید، نوع کاربری است. اگر چمن مصنوعی را برای محوطه های پر تردد می خواهید، بهتر است از چمن مصنوعی با الیاف پر تراکم استفاده کنید. هر چه تراکم بافت یک چمن مصنوعی بیشتر باشد، دوام و ماندگاری آن در مقابل تردد بالا، بیشتر خواهد بود. ویژگی هایی نظیر ارتفاع الیاف، تراکم بافت، تک بافت یا دویافت بودن چمن مصنوعی، در زیبایی و دوام چمن مصنوعی بسیار موثر هستند. بر همین اساس، بهتر است پیش از انتخاب چمن مصنوعی، ابتدا با کارشناسان و مشاوران شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی، مشورت کنید. شرکت خانه چمن یکی از شرکت های مطرح در زمینه تولید چمن مصنوعی است که برای جلب رضایت مشتریان، خدمات مشاوره رایگان خود را ارائه می دهد. شما می توانید، برای بررسی محصولات و یا دریافت خدمات مشاوره به وبسایت خانه چمن مراجعه نمائید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied