شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

تعداد مشتریان مهر ایران به بیش از ۱۱ میلیون نفر رسید/ افزایش روزافزون اعتماد جامعه به مهر ایران

در حالی نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به پایان رسیده قرض‌الحسنه مهر ایران موفق شده در همه شاخص‌ها موفقی داشته باشد و درخشانی از خود ارائه دهد و تعداد مشتریان مهر ایران نیز در پایان شهریور ماه به بیش از ۱۱ میلیون نفر رسیده است؛ رشد تعداد مشتریان و منابع ی از افزایش روزافزون اعتماد جامعه به مهر ایران است.

تعداد مشتریان  مهر ایران به بیش از ۱۱ میلیون نفر رسید/ افزایش روزافزون اعتماد جامعه به  مهر ایران

به گزارش اختصاصی شمانیوز،  مهر ایران به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین  قرض‌الحسنه  است  در طول 14 سال گذشته بیش از 10میلیون و 150هزار فقره تسهیلات به مشتریان خود پرداخت  است، بخش قابل توجهی از آن مربوط به بازه زمانی سال ‌1395 تا پایان شهریور 1400 بوده؛ به‌طوری  این  در برهه 5ساله یاد شده بیش از 8 میلیون و 160هزار فقره تسهیلات به مبلغ بیش از هزار هزار میلیارد ریال پرداخت  است.

توجه به ی نوین یی از اولویت های اصلی این  بوده است به طوری  به واسطه اقدامات بنیادینی  صورت داد این  به عنوان یی از پشتازان ی نوین در صنعت ی  شناخته می‌شود.  مهر ایران تلاش داشته با ارائه خدمات ی و به‌صورت غیرحضوری مشتریان خود را تا حد  از مراجعه به شعب بی‌نیاز .  بسیاری از خدمات همچون افتتاح حساب، درخواست تسهیلات، دریافت معدل حساب، ارسال  هدیه و احراز هویت سجام به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. اغلب این خدمات غیرحضوری برای نخستین بار از سوی  مهر ایران ارائه شده است.

رشد 10 برابری منابع  مهر ایران  در 5 سال اخیر خبری خوشایندی در صنعت ی  است؛ منابع  مهر ایران  در پایان سال 1395 میزان 58هزار میلیارد ریال بوده، در پایان شهریور سال جاری به بیش از 623هزار میلیارد ریال رسیده و در طول این پنج سال رشدی بیش از 10 برابر را تجربه  است. همچنین تعداد مشتریان  نیز در این بازه زمانی از چهار میلیون و 300هزار نفر به 11 میلیون 170هزار نفر رسیده است. رشد تعداد مشتریان و منابع  ی از افزایش روزافزون اعتماد جامعه به  مهر ایران است.

بر اساس این گزارش، بررسی‌ صورت‌های مالی  مهر ایران نشان می‌دهد سود انباشته این  از ۳۹۵۱ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۹۳۶۳ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹ رسیده و نزدی به ۱۳۷ درصد رشد داشته است.

همچنین در صورت سود و زیان این  مشخص است سود خالص سال ۱۳۹۹  مهر ایران ۷۰۶۷ میلیارد ریال بوده  نسبت به سال پیش از خود تقریباً رشدی ۱۹ درصدی را تجربه  است، تحقق سود انباشته نزدی به ۱۰هزار میلیارد ریال تا پایان سال ۱۳۹۹ در حالی است   مهر ایران سودی از مشتریان خود دریافت نمی‌ و   دریافتی از مشتریان بابت تسهیلات قرض‌الحسنه ۴ درصد است.

اما در  ارائه خدمات مختلف ی، توجه به ایفای نقش مؤثر در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز همواره مورد توجه  مهر ایران بوده است. اهدای 25هزار قلم تجهیزات مقابله با ید19، بیمه 500هزار خانه روستایی، ساخت 100 واحد ی و 3 خانه بهداشت در مناطق آسیب‌دیده از سیل و زلزله، ساخت 5 مدرسه در مناطق محروم، توزیع بیش از 300هزار وسایل آموزشی و بهداشتی را در مناطق محروم، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و  در ساخت بیمارستان 300 تخت خوابه بیماران اعصاب و روان تنها بخشی از اقدامات  مهر ایران در حوزه مسئولیت اجتماعی است.

همچنین  قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی خود و با توجه به شرایط بحرانی  در مقابله با ویروس  با  در طرح شهید سلیمانی، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال را در ۲ فاز برای تهیه ۲5.000 قلم تجهیزات ی مورد نیاز پیشگیری، یناسیون، درمان و  بیماری ید ۱۹، با ی وزارت بهداشت، درمان و آموزش ی، اختصاص داده است.  بر همین اساس غلامحسین اسماعیلی، رییس دفتر رییس جمهور طی نامه‌ای، ازمرتضی ی مدیرعامل  مهر ایران برای  در طرح شهید سلیمانی به منظور مقابله با ویروس  تقدیر و  .

حمایت از مددجویان و اقشار مختلف و توجه به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از دیگر اولویت‌های این  پیشتاز در 5 سال گذشته بوده است؛  مهر ایران در چارچوب تفاهم‌نامه با نهادهای مخلتف از جمله یته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد  بنیاد  انقلاب اسلامی، دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام نور، سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح و... تسهیلاتی را به معرفی‌شدگان این نهادها پرداخت می‌. در رابطه با نهادهای حمایتی، این معرفی‌شدگان مددجویان نهادها هستند و در رابطه با سایر دستگاه‌ها نیز اقشار مختلف همچون دانشجویان و بازنشستگان، جامعه هدف پرداخت تسهیلات بوده‌اند.

مجموعاً در بازه زمانی سال 1395 تا پایان مرداد سال جاری بیش از 3 میلیون و 100هزار فقره به ارزش 136هزار میلیارد ریال در چارچوب چنین تفاهم‌نامه‌هایی پرداخت شده است.

در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج می‌توان به این آمار اشاره   از آغاز سال ۱۳۹۲ تا پایان ۱۳۹۹مهر ایران تعداد ۳۰۳هزار و ۴۹۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ارزش بیش از ۳۲هزار و ۴۹۶ میلیارد ری.

همچنین این  در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۲هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت   نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۲۹ درصد افزایش داشته است.

گفتنی است تعداد مشتریان  مهر ایران نیز در پایان شهریور ماه به بیش از ۱۱ میلیون نفر رسیده است.  بخش قابل توجهی از جامعه ایرانی مشتری  مهر ایران هستند و این  افتخار خدمت‌گزاری به آن‌ها را دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied