شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راهنمای خرید مبل کلاسیک از مونیکا چوب

مبل کلاسیک به دلیل زیبایی و جذابیت‌هایی که دارد، ممکن است انتخاب اول افراد زیادی باشد اما موضوع مهم این است که بدانیم بهترین نوع مبل کلاسیک برای فضایی که ما در اختیار داریم چیست. برای پاسخ به این سوال باید به موارد مختلفی توجه کنیم که در ادامه به آن‌ها اشاره شده:

راهنمای خرید مبل کلاسیک از مونیکا چوب

طراحی و چیدمان فضاهای داخلی تاثیر زیادی بر زیبایی و ایجاد حس آرامش در محل زندگی و کارمان دارد. بنابراین باید در انتخاب اجزای دکوراسیون داخلی این فضاها دقت کنیم و اصول آن را بدانیم. مبلمان یکی از بخش‌های اصلی طراحی دکوراسیون داخلی است که با کمی توجه بیشتر به آن، در نهایت می‌توانیم یک فضای ایده‌آل برای زندگی یا کار در فضای موردنظرمان ایجاد کنیم. در بین انواع مبل‌های موجود در بازار، مبل کلاسیک یکی از سبک‌های پرطرفدار و محبوب است.

خرید مبل کلاسیک ممکن است در ابتدا ما را با چالش‌ها و سوالاتی روبرو کند؛ بهترین نوع مبل کلاسیک برای فضای موردنظر من چیست؟ مبل کلاسیک چه تفاوتی با مبل استیل دارد؟ قیمت مبل کلاسیک در چه رنجی قرار دارد؟ این‌ها سوالاتی هستند که باید قبل از خرید مبل کلاسیک به آن‌ها پاسخ دهیم تا در نهایت بتوانیم بهترین انتخاب ممکن را داشته باشیم. در این مقاله به تمام سوالات شما درمورد مبل کلاسیک پاسخ می‌دهیم، با ما همراه باشید.  

آشنایی با مبل کلاسیک

برای آشنایی با مبل کلاسیک، ابتدا بهتر است کمی با ساختار آن آشنا شویم. مبل کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های مبلمان در جهان است. این سبک نخستین بار در اروپا، مشخصا در کشورهای فرانسه، انگلیس و ایتالیا مورد استفاده قرار گرفت. تا پیش از دوران رنسانس، یعنی قبل از قرن ۱۷ میلادی، این سبک از مبلمان مختص اشراف‌زادگان اروپایی بود؛ اما پس از دوران رنسانس و با شکوفایی صنعت، دانش و هنر، مبل‌های کلاسیک رفته‌رفته در بین سایر طبقات جامعه نیز محبوبیت پیدا کرد و افراد بیشتری به استفاده از آن‌ها علاقمند شدند.

با گذشت بیش از ۴۰۰ سال از ساخت این مبل‌ها، آن‌ها هنوز هم یکی از محبوب‌ترین انواع مبل در جهان هستند. ساختار شیک، زیبا و کمی تجملاتی مبل کلاسیک باعث شده افرادی که به دنبال خرید مبل هستند، آن را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای خود در نظر بگیرند. تنوع خوبی که در زمنیه ساخت مبل کلاسیک وجود دارد باعث می‌شود که بتوانیم آن‌ها را در فضاهای مختلفی قرار دهیم و زیبایی و اصالت فضای زندگی یا کار خود را چند برابر کنیم.  

تفاوت مبل کلاسیک و مبل استیل

یکی از موضوعاتی که شاید ذهن خیلی از ما را درگیر کرده باشد، تفاوت مبل کلاسیک و مبل استیل است. دانستن تفاوت این دو، کمک زیادی به ما می‌کند که بتوانیم انتخاب بهتری در زمان خرید مبل داشته باشیم.

به طور کلی می‌توان گفت مبل کلاسیک و مبل استیل دارای ساختار کم و بیش مشابهی هستند اما تفاوت‌هایی نیز دارند که اگر به درستی به آن‌ها توجه نکنیم، شاید اتفاق چندان خوبی در شکل چیدمان فضای داخلی موردنظرمان نیافتد. درحقیقت یک انتخاب اشتباه در اینجا می‌تواند تاثیر بسیار بدی بر زیبایی و کاربرد فضای موردنظر ما بگذارد. تفاوت مبل کلاسیک و مبل استیل را می‌توان در موارد زیر عنوان کرد:

  • میزان تزئینات: مبل کلاسیک نسبت به مبل استیل دارای تزئینات کمتری است که باعث می‌شود کار در نهایت ظریف‌تر، جمع‌وجورتر و کمی ساده‌تر باشد.
  • ابعاد: مبل کلاسیک به دلیل تزئینات ساده‌تری که دارد، ابعاد کوچک‌تری نیز خواهد داشت.
  • چوب: میزان چوب به کار رفته در بخش ظاهری و تزئینات مبل کلاسیک، کمتر از مبل‌های استیل است.
  • قیمت: به طور کلی، مبل کلاسیک با داشتن حجم کار کمتر نسبت به مبل استیل دارای قیمت پایین‌تری است.
     

نکاتی مهم برای خرید مبل کلاسیک

مبل کلاسیک به دلیل زیبایی و جذابیت‌هایی که دارد، ممکن است انتخاب اول افراد زیادی باشد اما موضوع مهم این است که بدانیم بهترین نوع مبل کلاسیک برای فضایی که ما در اختیار داریم چیست. برای پاسخ به این سوال باید به موارد مختلفی توجه کنیم که در ادامه به آن‌ها اشاره شده:

میزان بودجه

به دلیل تنوع وسیعی که در ساخت مبل کلاسیک وجود دارد، به طور کلی محدودیتی خاصی برای انتخاب این مبل‌ها برایمان باقی نمی‌ماند. تنها فاکتوری که احتمالا بیشترین تاثیر را بر انتخاب‌های ما می‌گذارد، میزان بودجه‌ای است که در اختیار داریم. مبل‌های کلاسیک براساس نوع طراحی و حجم کار انجام شده برای ساخت‌شان، می‌توانند قیمت‌های مختلفی داشته باشند. نوع چوب، جنس پارچه و نوع فوم به کار رفته در ساخت مبل کلاسیک مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت این محصولات هستند.

برای ساخت مبل کلاسیک به طور معمول از چوب راش گرجستان و چوب گردو استفاده می‌شود که هردو جز چوب‌های بسیار مرغوب در صنعت مبل‌سازی هستند. پارچه مورد استفاده برای روکش مبل‌های کلاسیک نیز می‌تواند از جنس زربفت، ساتن، حریر، کتان، کرباس یا مخمل باشد. همچنین برای ساخت قسمت نشیمن مبل کلاسیک نیز می‌توان از فوم سرد یا گرم استفاده کرد. البته امروزه فوم سرد به دلیل کیفیت بالاتری که دارد، بیشتر در صنعت مبل‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تمام فاکتورهای ذکر شده در بالا می‌توانند در تعیین قیمت مبل کلاسیک و در نهایت بر روی انتخاب نهایی ما تاثیرگذار باشند؛ اما با در نظر گرفتن یک بودجه متوسط (بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان) می‌توان گزینه‌های زیادی برای انتخاب داشت.       

مقدار فضا

یکی از مواردی که پیش از خرید مبل کلاسیک باید به آن توجه کنیم، میزان فضایی است که در اختیار داریم. مبل کلاسیک به دلیل سبک خاصی که دارد نمی‌تواند برای فضاهای بسیار کوچک، گزینه چندان مناسبی باشد. برای انتخاب مبل کلاسیک باید فضایی نسبتا بزرگ در اختیار داشت تا هم بتوان چیدمان مناسبی برای آن در نظر گرفت و هم هویت و ساختار باشکوه آن با فضا سازگار باشد.

اگر فضای کمی در اختیار داریم باز هم چندان جای نگرانی وجود ندارد، می‌توانیم براساس مقدار فضایی که داریم یک ست با تعداد مبل‌های کمتر انتخاب کنیم. مبل‌های کلاسیک به صورت ۳ نفره و تک‌نفره ساخته می‌شوند، به این ترتیب می‌توانیم از مبل‌های تک‌نفره کمتری برای چیدمان فضای موردنظرمان استفاده کنیم.     

کاربرد مبل 

نوع فضا و کاربردی که در نظر داریم نیز از فاکتورهای تعیین‌کننده برای انتخاب یک مبل کلاسیک مناسب هستند. به طور کلی، مبل کلاسیک بیشتر مناسب فضای پذیرایی خانه است، قرار گرفتن این مبل‌ها در یک فضای باز و آزاد، در کنار طرح‌های کلاسیک قالی و همچنین چند تابلو، مجسمه و گلدان کلاسیک می‌تواند هارمونی فوق‌العاده‌ای در فضای خانه ایجاد کند.

استفاده از این سبک مبل در فضای کاری، بستگی به شکل فضای کارتان دارد. اگر فضای کار شما به اندازه کافی بزرگ است و طراحی کلاسیک دارد، مبل کلاسیک می‌تواند انتخاب خوبی برای دفتر کارتان نیز باشد.  

مبل کلاسیک؛ ظرافت در چیدمان

مبل کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین انواع مبل در جهان است. از زمانی که این مبل‌ها نخستین بار توسط اشراف‌زادگان اروپایی مورد استفاده قرار گرفتند تا الان، هیچگاه استفاده از آن‌ها خسته‌کننده نشد و کنار گذاشته نشدند.

ساختار مبل مبل کلاسیک به شکلی است که تناسب بسیار خوبی با طراحی داخلی به سبک ایرانی دارد و به همین دلیل است که ساختار اصیل، شیک و زیبای این مبل‌ها تا این حد در بین خریداران مبل ایرانی طرفدار دارد. اگر شما هم به طرح های کلاسیک، زیبا و باشکوه اما به دور از تجملات بیش از اندازه علاقمند هستید، بدون شک مبل کلاسیک می‌تواند یک انتخاب عالی و مناسب برای شما باشد.

مبل کلاسیک ساده ویژگی های مخصوص به خود را دارد که سبب می شود با هر دکوراسیونی سازگاری منحصر به فرد خود را پیدا کند. کلاسیک صفتی است که سنتی که با زندگی مدرن ما هم خوانی های لازم خود را به خوبی پیدا کرده است.

 

مبل کلاسیک با داشتن تنوع مناسب در شکل و ساختار و همچنین داشتن رنج قیمت وسیع، هیچ محدودیتی برای خریداران مبل جهت انتخاب این مبل‌ها ایجاد نمی‌کنند. از نظر شما علت جذابیت مبل کلاسیک چیست؟ کدام ویژگی آن باعث ایجاد این اندازه از محبوبیت شده است؟   

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مبل کلاسیک و قیمت و خرید انواع مبل با مونیکا چوب که یکی از بهترین عرضه‌کننده‌های مبل‌های لوکس و لاکچری می‌باشد تماس گرفته تا مشاورین این مجموعه اطلاعات جامع‌تری را در اختیار شما قرار‌دهند.

جهت اطلاعات بیشتر و دیدن انواع مدل‌های دیگر از سایت مونیکا چوب (monicawoodco.com) دیدن فرمایید.

آدرس، شماره‌ها و اطلاعات بیشتر جهت بازدید و خرید حضوری: تهران، اکباتان مجتمع مگامال طبقه F2 - تلفن: 021-55245293

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied