شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

قیمت جک پنوماتیک در صنایع مختلف

جک پنوماتیک با نیروی هوای فشرده عمل می‌کند که این هوا پس از ورود به پورت جک در پشت سیلندر جمع شده و سپس با یک حرکت مضاعفِ با فشار، صفحه یا جسمی را به حرکت در خواهد آورد. در حال حاضر قیمت جک پنوماتیک بسته به نوع و عملکردی که از خود نشان می‌دهد، متفاوت است. ضمناً استفاده از این وسیله معمولاً در جابه‌جایی و انتقال خطی بوده و برای آن که بتوان بهترین نوع جک پنوماتیک را خریداری کرد، باید به بررسی طول کورس و قطر پیستون آن پرداخت.

قیمت جک پنوماتیک در صنایع مختلف

جک پنوماتیک با نیروی هوای فشرده عمل می‌کند که این هوا پس از ورود به پورت جک در پشت سیلندر جمع شده و سپس با یک حرکت مضاعفِ با فشار، صفحه یا جسمی را به حرکت در خواهد آورد. در حال حاضر قیمت جک پنوماتیک بسته به نوع و عملکردی که از خود نشان می‌دهد، متفاوت است. ضمناً استفاده از این وسیله معمولاً در جابه‌جایی و انتقال خطی بوده و برای آن که بتوان بهترین نوع جک پنوماتیک را خریداری کرد، باید به بررسی طول کورس و قطر پیستون آن پرداخت.

گفتنی است که جک پنوماتیک در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و بنا به نیاز، نوع مناسب آن انتخاب می‌شود. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی وجود دارند که چنین محصولاتی را تولید می‌کنند که هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند و عواملی مانند کیفیت و عملکرد در تعیین قیمت جک پنوماتیک نقش خواهند داشت. حال اجازه دهید در این مقاله درباره‌ی این محصول کاربردی صحبت کنیم.

انواع جک پنوماتیک

جک‌های پنوماتیک به صورت کلی به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

  • جک‌های یک کاره.
  • جک‌های دو کاره.

که هر کدام از این موارد دارای خصوصیات مختص به خود هستند که در ادامه به اختصار آنها را شرح خواهیم داد:

  • معرفی جک پنوماتیک یک کاره یا یک طرفه

پر واضح است عملکرد این نوع جک پنوماتیک به شکل یک طرفه بوده و فقط می‌تواند کورس حرکتی را از یک سمت با وارد کردن هوای فشرده به پیستون، آن را وادار به حرکت کند. از طرف دیگر مشخص است که با تخلیه هوای داخل جک، پیستون و میله به حالت اولیه باز خواهند گشت.

گفتنی است که بیشترین کاربرد جک پنوماتیک یک کاره در صنایعی است که نیاز به پرس یا فشرده‌سازی دارد. ضمناً برای جداسازی قطعات از قالب نیز از این مدل از جک استفاده خواهد شد. ناگفته نماند که قیمت جک پنوماتیک یک طرفه، بسته به صنعتی که از آن بکارگیری می‌شود، دارد.

از ویژگی‌ها و مشخصه‌های این نوع جک پنوماتیک می‌توان به استفاده از هوا فقط در زمان حرکت جک و توقف جک با قطع فشار هوا اشاره کرد. همچنین محدودیت طول کورس فنر سبب کم شدن اندازه خروج جک خواهد شد.

  •  معرفی جک پنوماتیک دو کاره یا دو طرفه

دو طرفه بودن جک پنوماتیک سبب می‌شود تا در رفت و برگشت میله پیستون فعالیت داشته باشند و تفاوت اصلی این نوع جک پنوماتیک با نوع یک طرفه در آن است که عمل برگشت پیستون هم با استفاده از هوای فشرده شده صورت می‌گیرد و فنر هیچ نقشی در آن ندارد. گفتنی است که بعضی از جک‌های پنوماتیک دارای شفت دو طرفه نیز هستند.

قیمت جک پنوماتیک دو طرفه با توجه به عملکرد بسیار مناسب آن نسبت به نوع یک طرفه در صنایع مختلف متفاوت و ممکن است بیشتر باشد. ضمناً بیشترین کاربرد این نوع جک در صنایع سوراخ‌کاری و پایین آوردن بعضی از قطعات است. از ویژگی‌ها و خصوصیات جک پنوماتیک دو طرفه نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی کاملاً ساده‌ای دارند.
  • متوقف کردن شفت در نقاط مختلف با استفاده از ترکیب دو جک دو طرفه.
  • بکارگیری از این جک در هر دو طرف رفت و برگشت.

با این تفاسیر جک پنوماتیک بر اساس کاربرد نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • جک پنوماتیک چهار میل
  • جک پنوماتیک قلمی
  • جک پنوماتیک کامپکت
  • جک پنوماتیک رادلس
  • جک پنوماتیک کتابی

گفتنی است که هر کدام از این جک‌های پنوماتیک دارای انواع و اقسام هستند که بنا به نیاز در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و به طور کلی برای تعیین قیمت جک پنوماتیک باید مواردی مانند نوع صنعت را در نظر گرفت.

نحوه کارکرد جک پنوماتیک

استفاده از انواع جک پنوماتیک مزیت‌های مختلفی دارد که از جمله می‌توان به صرفه‌جویی در زمان و انرژی اشاره کرد. همچنین بکارگیری از انواع جک پنوماتیک در کاهش هزینه‌ها نیز موثر است. گفتنی است که جک پنوماتیک در مواردی مانند علامت‌زنی، کشش و پرچ‌کاری بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. حال به طور خلاصه به نحوه کارکرد این وسیله خواهیم پرداخت:

  • تغذیه شدن پورت P1 از هوا سبب حرکت جک پنوماتیک با استفاده از روغن درون مخزن خواهد شد. در واقع برای این کار نیاز است که مقدار ورودی باد افزایش یابد و فشار نیز به اندازه‌ی فشار متناسب و استاندارد 7 بار  باشد.
  • بعد از تقویت شدن پورت P2 از هوا شفت مد نظر دستگاه کاملاً رو به جلو شده و به سمت بالا حرکت خواهد کرد که بدین‌وسیله سبب ایجاد نیرو خواهد شد.
  • در نهایت نیز زمانی که هوا به پورت P3 و P4 ارسال می‌شود، سبب بازگشت جک پنوماتیک خواهد شد و به صورت همزمان شفت نیز به عقب بر خواهد گشت.

لازم به ذکر است که تمامی موارد عنوان شده تحت تأثیر قیمت جک پنوماتیک قرار خواهد گرفت. بنابراین برای بکارگیری از این محصول در صنایع مختلف باید به نوع کارآیی جک پنوماتیک دقت کرد.

مزیت جک پنوماتیک در صنایع

همان طور که تا به الان متوجه شده‌اید، جک‌های پنوماتیک با استفاده از هوای فشرده کار خواهند کرد، به همین جهت بعنوان یک سیستم عاری از آلودگی شناخته می‌شوند. به همین دلیل از این دستگاه در کارخانه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به صنایع دارو، صنایع غذایی و هر گونه صنعتی که ارتباط مستقیمی با پاکیزگی و سلامت دارد.

تعمیر جک پنوماتیک

با توجه به این که چنین دستگاه‌هایی کاملاً تخصصی هستند، اگر بر اثر مواردی دچار ایراد شوند، شاید تعمیر کردن آنها سخت باشد. با این حال با توجه به قیمت جک پنوماتیک شاید لازم باشد که خودتان به یک تعمیرکار حرفه‌ای تبدیل شوید. ما در ادامه به راه‌های تعمیر این قطعه می‌پردازیم:

  • ابتدا مطمئن شوید، هیچگونه باد فشار قوی پشت شیر پنوماتیک نباشد. بنابراین حتماً فشار باد ورودی به شیر اصلی را به طور کامل قطع کنید. (خطر آسیب دیدگی در صورت عدم رعایت این موضوع.)
  • به باز کردن اتصالات نقطه فشار بپردازید. در واقع آن را از بدنه شیر جدا نمایید.
  • بخش کنترل هوا را خاموش نمایید و آن را از قسمت فعال کننده جدا کنید.
  • بخش‌های مختلف شیر را از بدنه‌ی آن جدا کنید و داخل آن را کاملاً تمیز نمایید.
  • به نصب اورینگ در بدنه فلکه بپردازید. (اگر این کار را نمی‌توانید انجام دهید از یک متخصص کمک بگیرید).
  • در نهایت باید فشار باد را به مجموعه جک وارد کنید تا اگر درز یا سوراخی دیده شد، آن را برطرف نمایید. سپس سوپاپ را چندین بار روشن و خاموش کرده تا کلیه سیستم از هر چه آلودگی هست، پاک شود. در انتها نیز سر برش را مجدداً نصب کنید.

گفتنی است که فراگیری تعمیر جک پنوماتیک می‌تواند شما را از بررسی قیمت جک پنوماتیک و خرید مجدد آن در امان بدارد.

خرید انواع جک پنوماتیک از فروشگاه هیدروپرشین

حال که در این مقاله تا حد زیادی با انواع جک پنوماتیک آشنا شده‌اید، شاید در حال حاضر نیاز مبرم به خرید انواع این محصول داشته باشید. برای این منظور کافی است که به فروشگاه معتبر هیدروپرشین مراجعه کنید که علاوه بر در نظر گرفتن این محصول برای صنایع مختلف، موارد و اجزای مختلف آن را برای فروش قرار داده است.

بنابراین اگر نیاز به جک پنوماتیک دارید کافی است که برای استعلام قیمت جک پنوماتیک با استفاده از راه‌های قرار داده شده با همکاران ما در بخش پشتیبانی فروشگاه هیدروپرشین در تماس باشید. از مزیت‌های خرید از این مجموعه می‌توان به کیفیت و قیمت مناسب محصولات اشاره کرد.‌

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی HYDROPERSIAN.COM مراجعه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied