شمانیوز
شما نیوز

مطبوعات

تاکید مهدی‌پور بر لزوم توجه ویژه به تحولات فضای مجازی/ با تکریم احسان‌اله حجتی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معارفه شد

آیین تکریم و معارفه مدیران کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مدیران و کارکنان این معاونت در محل سالن جلسات معاونت مطبوعاتی برگزار شد.

تاکید مهدی‌پور بر لزوم توجه ویژه به تحولات فضای مجازی/ با تکریم احسان‌اله حجتی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی معارفه شد

به‌گزارش روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی، فرشاد مهدی‌پور با اشاره به حساسیت و پیچیدگی‌های ذاتی مسئولیت در اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، حجتی را فردی توانمند و با مسئولیت‌پذیری بالا در انجام وظایف و مسئولیت‌های خود توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی همیشه با طیف وسیعی از مشکلات پیچیده‌ای در حوزه رسانه مواجه بوده و حجم بالایی از تصمیمات مهم معاونت مطبوعاتی در این اداره کل گرفته می‌شود، تصدی آن همواره به افرادی سپرده شده که به دقت و سلامت کاری شهره بوده‌اند و آقای حجتی هم از این قاعده مستثنی نبوده است و تغییری هم که ایجاد شده به خواست و تمایل ایشان بوده است.

وی ضمن اشاره به برخی مشکلات اداره کل رسانه‌های داخلی در موضوع تامین کاغذ مطبوعات، اعطای یارانه‌های حمایتی، توزیع آگهی‌های دولتی و...، به ضرورت اصلاح ساختاری و لزوم توجه ویژه به فضای مجازی در ساختار جدید این اداره کل اشاره کرد و افزود: از این جهت پیشنهاد تصدی این اداره کل به آقای شمسایی داده شد که ایشان فردی آگاه و دارای تجربه کافی در سطوح مختلف فعالیت‌های رسانه‌ای است.

مهدی‌پور، بر لزوم توجه ویژه به تحولات پرشتاب فضای مجازی تاکید کرد و مدیریت و ممانعت از انتشار اخبار جعلی و فیک‌نیوزها را به‌عنوان یکی از کارویژه‌های اصلی اداره کل رسانه‌های داخلی عنوان کرد.

معاون مطبوعاتی، شمسایی را از روزنامه‌نگاران متخصص و با تجربه کشور دانست و ضمن اشاره به سابقه فعالیت‌های او در سطوح مختلف رسانه‌ای گفت: طی چند روزی که از انتصاب ایشان به این سمت گذشته است با بازخورد خوبی از سوی اصحاب فرهنگ و رسانه مواجه بودیم و این از توانایی‌های بالای او و انتخاب درستی حاکی است که در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

download (1)

فرشاد مهدی‌پور، اصلاح شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های داخلی و همچنین پیوست‌های مرتبط با مصوبات هیئت دولت را از کارویژه‌های اصلی این اداره کل در آینده عنوان و اظهار کرد: موضوع تولید محتوا و شبکه‌سازی که طی چند سال گذشته به مسئولیت‌های این معاونت اضافه شده و حجم بالایی از نیازمندی‌ها را در حوزه اطلاع‌رسانی ایجاد کرده است، نیز ازجمله اولویت‌های این معاونت خواهد بود.

وی ضمن اشاره به ضرورت شناسایی نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های صورت گرفته در گذشته و همچنین مسئله نبود آمار دقیقی از خبرنگاران، بر استقرار یک نظام منسجم پایش برای تعیین هویت فعالان رسانه‌ای تاکید کرد و گفت: آمایش رسانه‌ای موضوع مهم دیگری است که ما را در ریل‌گذاری‌ها و ارائه خدمات مطلوب‌تر به اصحاب رسانه یاری می‌کند.

مهدی‌پور در پایان برای مدیران کل سابق و جدید اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی آرزوی توفیق کرد.

احسان‌اله حجتی، مدیر کل سابق در ادامه ضمن تبریک به مدیر کل جدید و قدردانی از زحمات همکاران خود در سطوح مختلف طی دو سال گذشته، به مشکلات و پیچیدگی‌های این مسئولیت اشاره و اظهار کرد: علیرغم همه مسائل، روند انجام امور در این اداره کل در مسیر درستی قرار گرفته و امیدوارم که حضور آقای شمسایی به بهبود این روند منجر شود.

حجتی ضمن اعلام آمادگی در کمک به مدیر کل جدید مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی افزود: همه مسئولان جایگاه و منزلت خود را از این نظام گرفته‌اند و ما موظفیم تا سر حد توان خود برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی تلاش کنیم.

download (2)

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ضمن قدردانی از معاون مطبوعاتی و آرزوی توفیق برای مدیر کل پیشین گفت: با وجود همه مسائل اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و مشکلاتی که شیوع کرونا بر حوزه رسانه وارد کرد اما انصافا فضای رسانه‌ای کشور در دوره مسئولیت آقای حجتی از آرامش خوبی برخوردار بود.

شمسایی از اهتمام خود برای انجام هرچه مطلوب‌تر وظایف و مسئولیت‌های خود خبر داد و گفت: از تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های همکاران در پیشبرد امور استفاده خواهم کرد.

download (3)

علیرضا ملکیان، مشاور امور پژوهشی و برنامه‌ریزی رسانه‌ای این معاونت نیز حجتی را از مدیران خوشنام و فعال حوزه فرهنگی دانست و افزود: آقای حجتی از جمله مدیران خوش‌فکر و مسئولیت‌پذیر این معاونت بودند و امیدواریم که ایشان در دیگر عرصه‌ها نیز همچنان موفق باشند.

وی در ادامه افزود: به آقای شمسایی نیز به‌عنوان مدیر کل جدید خوشآمد می‌گوییم. ایشان هم رسانه‌ای هستند و هم رسانه را خیلی خوب می‌شناسد و در سطوح مختلف، از خبرنگاری تا مدیریتِ رسانه‌های بزرگ را تجربه کرده و دارای تعامل خوبی با اهالی رسانه است. امیدواریم که ایشان نیز با بهره‌گیری از تجربیات ارزنده خود بتواند مسائل و مشکلات مترتب بر حوزه رسانه‌های کشور را بهبود بخشد.

download (4)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied