شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

چگونه کتاب‌های دانشگاهی خود را تهیه کنیم؟

در گذشته کافی بود در ماه‌های مهر و آبان به کتابفروشی‌های انقلاب مراجعه می‌کردید تا دانشجویانی را ببینید که با لیستی از نام کتاب‌ها، ساعت ها به دنبال یافتن کتاب‌های دانشگاهی مدنظر خودشان هستند.

چگونه کتاب‌های دانشگاهی خود را تهیه کنیم؟

به گزارش شمانیوز: در ابتدای هر ترم اکثر دانشجویان دغدغه خرید کتب درسی را دارند. تهیه‌ی کتاب‌های درسی همیشه هم کار ساده‌ای نیست. پیدا کردن کتاب‌های کم یاب، یافتن کتاب با مترجم و نویسنده‌ی مشخص و همچنین با قیمت مناسب گاهاً با دشواری‌هایی همراه است که این موضوع باعث شده امروز به این دغدغه بپردازیم.

روش‌های ساده برای تهیه کتاب‌های عمومی و تخصصی دانشگاه

در گذشته شاید مراجعه به مراکز فروش کتاب از جمله کتاب‌فروشی‌های خیابان انقلاب تنها راه تهیه کتب درسی بود. اما امروزه با پیشرفت اینترنت، راه‌های ساده‌تری برای تهیه کتاب وجود دارد:

۱- تهیه کتاب از دانشجویان مقاطع بالاتر

معمولا اساتید برای تدریس، از یک یا چند کتاب مشخص استفاده کرده و هر ترم آن را به دانشجویان توصیه می‌کنند. بنابراین اگر استادی کتابی را به شما معرفی کرده، احتمالا همین کتاب را به دانشجویان ترم های قبل هم معرفی کرده است. پس یک راه مناسب برای تهیه کتاب این است که به سراغ دانشجویان ترم‌های بالاتر بروید و کتاب‌های آنها را با قیمت پایین‌تری خریداری کنید.

در برخی از دانشگاه‌ها برای تسهیل در این امر، دانشجویان در فضای مجازی گروه‌هایی برای تبادل کتاب ایجاد کرده‌اند که قطعا عضویت در آنها باعث می‌شود به سادگی کتاب مورد نظر خود را بیابید.

اما این راهی که گفته شد، شما را به یک کتاب دست دوم می‌رساند. اگر جزو آن دسته از دانشجویانی هستید که به دنبال کتاب نو و قلم نخورده هستید توصیه می‌کنم در ادامه‌ی مقاله همراه ما باشید.

۲- خرید اینترنتی کتاب

در روز‌هایی که کرونا اجازه‌ی حضور در بازار کتاب را به افراد جامعه نمی‌دهد، چه خوب می‌شود که در خانه به خرید خود بپردازیم. با خرید اینترنتی و عدم حضور در مراکز خرید به حفظ سلامت خود و دیگر افراد خانواده کمک خواهیم کرد. همین موضوع، علتی بر افزایش خریدهای اینترنتی شده است به طوری که اکثر افراد جامعه، خرید آنلاین را به خرید حضوری ترجیح می دهند.

اگر به دنبال یک سایت خرید کتاب دانشگاهی برای سفارش انواع کتب با تخفیف و ارسال رایگان هستید، قطعا یونیکتاب انتخاب مناسبی است. در این سایت می‌توانید انواع کتاب دانشگاهی عمومی و اختصاصی را با تخفیفات ویژه تهیه نمایید.

۳- مراجعه به نمایشگاه‌های کتاب

هر سال چندین نمایشگاه و مراکز ارائه کتاب در تهران و شهرستان‌ها ایجاد می‌شود که با مراجعه به این نمایشگاه‌ها می‌توان انواع کتاب‌های مورد نظر را با تخفیف مناسب تهیه کرد. اما متاسفانه در دوران کرونا این نمایشگاه ها برگزار نمی‌شوند و برای خرید کتاب باید به نمایشگاه‌های آنلاین کتاب مراجعه کنید.

۴- خرید حضوری از کتابفروشی‌های سطح شهر

شاید خرید کتاب به صورت حضوری، مشاهده جلد و جنس آن و ورق زدن کتاب قبل از خرید، بسیار لذت بخش باشد. مخصوصا این حس در سنین نوجوانی برای خرید کتاب کمک درسی بیشتر است گویی که خرید حضوری برایمان اطمینان خاطر به همراه می‌آورد.

اما این روز‌ها واقعا این کار ممکن است سلامت شما و افراد خانواده را به خطر بیاندازد. پس در دوران کرونا جهت کاهش خطر ابتلا به بیماری خرید اینترنتی کتاب توصیه می‌شود.

چرا باید کتاب‌های مدنظر خود را به صورت اینترنتی تهیه کنیم؟

در توضیحات بالا حفظ سلامت به عنوان یک دلیل مهم برای خرید آنلاین کتاب مطرح شد. اما دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث می‌شوند خرید آنلاین گزینه‌ی بهتری باشد:

  • صرفه جویی در زمان:

اگر جزو افراد پر مشفله‌ای هستید که اغلب دچار کمبود وقت می‌شوید، خرید آنلاین از اتلاف وقت شما جلوگیری خواهد کرد. بدین صورت نیازی نیست زمان زیادی را برای رفت‌وآمد و چرخیدن در فروشگاه ها صرف کنید.

  • انتخاب آزادانه و دقیق تر:

شما در روش خرید اینترنتی کتاب می‌توانید، به سادگی ده‌ها کتاب را بررسی و مقایسه کنید، چند صفحه از آنها را مطالعه نمایید و دقیق‌تر کتاب خود را انتخاب کنید.

  • خرید با تخفیفات گسترده:

معمولا خرید کتاب به صورت آنلاین تخفیفات زیادی به همراه دارد که از نظر اقتصادی می‌تواند برایتان گزینه‌ی مناسب‌تری باشد. همانطور که پیش‌تر گفته شده، یونیکتاب یک مرکز فروش اینترنتی کتاب است که می‌توانید در آن کتاب‌ها را باتخفیفات فراوان و ارسال رایگان تهیه کنید.

  • سادگی در جستجو:

شاید در خرید حضوری یافتن کتاب های کمیاب ، چندین روز از ما وقت بگیرد و لازم باشد صدها کتابفروشی و خیابان را طی کنیم تا به کتاب مدنظر خود برسیم. اما در خرید آنلاین کتاب فقط کافی است نام کتاب مدنظر خود را وارد کنید تا موتور جستجو محل فروش این کتاب را به شما معرفی کند.

برای تهیه انواع کتاب از ناشران گوناگون اعم از انتشارات دانشگاه تهران، سمت، کارنامه کتاب، ساد و... کافیست به وب‌سایت یونیکتاب مراجعه کنید. در بخش بعدی به معرفی این منبع عرضه کتاب می پردازیم.

خرید اینترنتی کتاب دانشگاهی با تخفیف ویژه و ارسال رایگان از یونیکتاب

یونیکتاب سال‌ها است که یکی از بهترین مراکز  برای ارائه کتاب به صورت اینترنتی همراه با تخفیفات ویژه به کاربران است. این وب‌سایت بیش از ۵۰ هزار جلد کتاب در زمینه‌های کتب درسی، دانشگاهی، کودک و نوجوان، روانشناسی و... ارائه کرده است.

وجود درگاه پرداخت امن و  نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) در این سایت نشانگر تضمین یک خرید اینترنتی امن برای کاربران است.

از دیگر ویژگی‌ هیجان انگیز یونیکتاب، وجود تخفیفات گسترده است که می‌توانید کتاب‌ها را با قیمت کمتر تهیه کنید. برای خرید کتاب کودک و نوجوان ، کتاب دانشگاهی، درسی و یا حتی کتاب‌های رمان و سرگرمی با مراجعه به یونیکتاب به آدرس uniketab.com، کتاب ها را به صورت اینترنتی سفارش داده و در کوتاه ترین زمان درب منزل خود تحویل بگیرید.  

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied