شمانیوز
شما نیوز

تامین سرمایه نوین/

سازمان بورس و راه‌های محافظت از منافع شرکت‌ها از نگاه مدیرعامل تامین سرمایه نوین

مدیرعامل تامین سرمایه نوین در بیان اقدامات ضروری از سوی سازمان بورس برای محافظت از منافع شرکت ها حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، خروج محصولات شرکت ها از قیمت گذاری دستوری، وضع قوانین صیانت از حقوق سهامداران و جلوگیری از فساد در بازار سرمایه و تقویت جنبه های نظارتی را مورد تاکید قرار داد.

سازمان بورس و راه‌های محافظت از منافع شرکت‌ها از نگاه مدیرعامل تامین سرمایه نوین

به گزارش شمانیوز: داوود رزاقی؛ مدیرعامل تامین سرمایه نوین در گفت و گو با بورس امروز با بیان اینکه الزام بازارگردان‌ها به عدم ایفای تعهدات خود به ویژه در بخش فروش، نمی‌تواند راهگشای بازار سرمایه باشد، اظهار کرد: این اقدام تنها باعث مثبت نشان دادن شاخص و به صورت مسکن و راه حل موقتی است.

وی معتقد است: این موضوع تنها در صورت اقبال منطقی و عمومی و بازگشت اعتماد به بازار می‌توان بازار سرمایه منطقی و با ثباتی را شاهد بود.

مدیرعامل تامین سرمایه نوین ادامه داد: در حال حاضر بازارگردان ها باید طبق ضوابط و وظایفشان اقدام کنند، در غیر این صورت به دلیل‌ نقض وظایف باید پاسخگو باشند. در این میان مواردی که به صورت شفاهی به بازارگردان‌ها دیکته و تکلیف شده است قابل استناد نبوده و آنها را با مشکل مواجه خواهد ساخت.

رزاقی تغییر شرایط منفی بر بازار را تنها بر عهده بازارگردان‌ها ندانست و بر لزوم ورود دولت برای تغییر شرایط منفی بر بازار سرمایه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه توسعه، ثبات و پیش بینی پذیری اقتصاد از جمله مهمترین دلایل رشد بازار سرمایه محسوب می شود، از اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها به عنوان دیگر عواملی نام برد که در کنار توسعه، ثبات و پیش بینی پذیری اقتصادی منجر به رشد بازار سرمایه می‌شود. مدیرعامل تامین سرمایه نوین در انتهای سخنان خود به نقش سازمان بورس در محافظت از منافع شرکت ها اشاره کرد و گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، خروج محصولات شرکت ها از قیمت گذاری دستوری، وضع قوانین صیانت از حقوق سهامداران و جلوگیری از فساد در بازار سرمایه و تقویت جنبه های نظارتی از جمله اقداماتی است که سازمان بورس باید پیگیری کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied