شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

استانبول گردی‌های پین تاتی

استانبولی که حسابی بر سر زبان‌ها افتاده و مخصوصا در ایران طرفدارهای زیادی دارد. چرا؟ چون هم نزدیک هست، هم در مقایسه با دیگر شهرهای خارجی، شهر ارزانی است، هم جاذبه‌ها و دیدنی‌های زیادی دارد و هم شهری است که دو قاره اروپا و آسیا را در خود دارد.

استانبول گردی‌های پین تاتی

به گزارش شمانیوز، شاید سخت‌ترین کلمه‌ای که در املای دبستان معلم‌ها به ما می‌گفتند، قسطنطنیه بود. واقعا هم اسم سختی است. این نام قدیم همین شهر استانبول ترکیه است.

در واقع تنگه بسفر این دو قاره را در استانبول از هم جدا کرده است. این دلایل کافی است تا استانبول به یک مقصد گردشگری درست و حسابی تبدیل شود. ولی قبل از حرکت بعد نیست کمی درباره شهر و مردم استانبول بدانیم.

مسجد اورتاکوی

دیدنی‌های معروف استانبول

تاریخ چند صد ساله استانبول، قرارگیری این شهر در ساحل تنگه بسفر و از همه مهم‌تر، دو قاره‌ای بودن آن، این شهر را به یک استثنا در منطقه و جهان تبدیل کرده است.

توریست‌ها و گردشگران استانبول کار زیادی در این شهر دارند. دیدن کلی موزه، بناهای تاریخی، مسجد، کلیسا، کاخ و … تنها بخشی از سفر در استانبول است که نباید از دیدن برخی از آن‌ها گذشت: ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، کاخ دلمه باغچه، برج و پل گالاتا، میدان هیپودروم، کاخ توپکاپی از مهمترین آثار تاریخی استانبول محسوب می‌شوند. میدان تکسیم و خیابان استقلال هم که جای خود را دارد.

ماسلاک

ماسلاک هشتمین تپه استانبول

اگر یه وقت قصد خرید خانه در استانبول رو داشتید بهتون پیشنهاد می‌کنم به منطقه ساریر و محله ماسلاک حتما یه سر بزنید، ماسلاک یکی از بهترین محله ها در بخش اروپایی استانبول هست که محل زندگی خیلی از آدمای مطرح و سلبریتی‌های ترکیه هست. هیچ بعید نیست یکی از همسایه‌هاتون احتمالا یه بازیگر معروف ترک باشه. اکثر پروژه‌های مسکونی در ماسلاک مناسب دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه هستند و در صورت خرید ملک می‌توانید در عرض ۳ ماه شهروند ترکیه شوید و مثل یک شهروند ترک از تمام امکانات و خدمات بهره مند شوید. 

عمارت همایونی

عمارت ماسلاک یا همان عمارت همایونی

اگر بخواهم کمی درباره تاریخ این محله مدرن صحبت کنم، بهتر است به اواخر قرن نوزدهم و عمارت ماسلاک اشاره کنم. جایی که ردپای زندگی روزمره یکی از سلاطین عثمانی را می توان دید.

عمارت همایونی یا همان عمارت ماسلاک، همراه با ساختمان‌های مجاورش در یک فضای زیبا و باغ مانند قرار گرفته است و در حال حاضر به عنوان موزه استفاده می‌شود که نشان از گذر ظریف زمان در آن‌ها دارد.

این موزه شامل Kasr-Hümâyûn (محله زنان) ، یک باغ لیمو ، Mabeyn-i Hümâyûn (دفتر امور خارجه) ، عمارت Çadır و محله پاشا است. زندگی در این محله اشرافی حس بهتری به شما می دهد البته بد نیست به این نکته اشاره کنم که این محله در عین حال که مدرن و پیشرفته است دارای قدمت و اصالت هم هست و زمانی بخشی از قلمرو سلاطین عثمانی بوده. پس اگر مثل من علاقه به فرهنگ و تاریخ و هنر دارید اینجا مکان خوبی برای سرمایه‌گذاری شماست.

اجاره خودرو در ترکیه به‌صرفه‌تر است یا کرایه تاکسی؟

استانبول شهر بزرگی است و تقریبا مساحتی در حدودا ۱.۵ برابر تهران دارد. شهری عریض که از شرقی‌ترین قسمت آن در بخش آسیایی تا غربی‌ترین قسمت آن در منطقه اروپایی شاید حدود چیزی حدود ۳تا ۴ ساعت در راه خواهید بود. باتوجه به هزینه بالای سوخت در ترکیه کرایه‌های تاکسی بسیار بالاست و در مسیرهای نسبتا کوتاه باید ۳۰-۴۰ لیر پرداخت کنید و به همه اینها بلد نبودن زبان و گیرافتادن در چنگ راننده‌های کلاه بردار که برای دریافت پول بیشتر کلی شما را می‌چرخانند هم اضافه کنید. بنابراین شما با اجاره یک ماشین می‌توانید علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌ها، از مکان‌های زیادی بازدید کنید و از سفرتا لذت بیشتری ببرید.

استانبولگردی با پین تاتی

اگر قصد سفر به استانبول را دارید و دلتان می‌خواهد گوشه گوشه استانبول را بگردید و با مکان‌های تفریحی، تاریخی و مراکز خرید استانبول آشنا شوید بهتر است تا پین تاتی را به عنوان همسفر خود انتخاب کنید. پین تاتی یک تورالیدر آنلاین است که شما را به راحتی و بدون دریافت هزینه در استانبول به مقصدتان می‌رساند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت pintati.com مراجعه کنید.

آدرس پین تاتی: تهران، میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی، انتهای خیابان سوم، نبش رودبار غربی، پلاک ۳۴، واحد ۱۴

ایمیل: info@pintati.com

تلفن : 982122224948+

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied