شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟

کشور کانادا از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا می باشد. این کشور برای جذب افراد مختلف از سراسر دنیا طرق مهاجرتی متنوعی را در برنامه‌های مختلف ارائه می دهد.

برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟

به گزارش شمانیوز، افراد می‌توانند از هر یک از این راه های کانادا مهاجرت نمایند و اقامت کانادا را اخذ کنند. حال اگر بخواهیم بدانیم؛ برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟ و هزینه مهاجرت به کانادا چه میزان می باشد؟ باید در ابتدا، راه مهاجرتی خود را انتخاب نموده سپس به بررسی هزینه در آن روش بپردازیم. در این نوشتار توضیحات لازم درباره هزینه های مهاجرت به کانادا از روش های مختلف را خدمت شما سروران گرامی ارائه داده ایم. امید است با مطالعه این مقاله دریابید که برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟

راه های اخذ اقامت کانادا

کانادا از کشورهای پرطرفدار برای زندگی است. افراد زیادی تمایل دارند که اقامت این کشور را بدست آورند. راه های مهاجرتی، براساس شرایط هر فرد می‌تواند فرق کند. هرکس با توجه به خصوصیات خود و تصمیمی که برای آینده و زندگی خود اتخاذ می نماید، می تواند راه مهاجرت خود را برگزیند. مهم ترین راه های مهاجرتی به کانادا را در زیر برشمردیم و توضیحات لازم را ارائه نمودیم.

اقامت کانادا از طریق تحصیل: هر فرد می‌تواند به مدت تحصیل خود در کشور کانادا حضور داشته باشد و پس از آن  می تواند تا 3 سال اقامت پس از تحصیل در کانادا داشته باشد و به جستجوی کار بپردازد و سپس از طریق یکی از راه های اقامتی، اقامت خود را ادامه دهد و به اقامت دائم و پاسپورت کشور کانادا دست یابد.

اقامت کانادا از طریق کار: افرادی که تمایل دارند در کانادا دارای شغل باشند می‌توانند از دو طریق داشتن جاب آفر یا سیستم امتیازبندی برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند و اقامت کانادا را اخذ کنند. در سیستم جاب آفر، نیاز است که از یک کارفرما پیشنهاد کار دریافت شود و شخص پس از 3 سال از 5 سال، اقامت در کانادا و پرداخت بیمه و مالیات، اقامت دائم کانادا را می تواند کسب کند. در روش اسکیل ورکر به محض ورود فرد اقامت دائم اخذ می نماید.

اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری: از طرف دولت فدرال یا ایالت های مختلف، افرادی که در این کشور سرمایه گذاری نموده اند می توانند اقامت کانادا را دریافت کنند. در انواع روش های سرمایه گذاری فرد می تواند در صورت اقامت 3 ساله در طی 5 سال اقامت  دائم کانادا را اخذ کند. سرمایه گذاری از طریق استارتاپ، می تواند اقامت دائم کانادا را در همان ابتدا برای فرد به ارمغان بیاورد.

اقامت کانادا برای افراد خاص: برخی از افراد به دلیل شهرت و داشتن مقام های جهانی و بین المللی می توانند اقامت کانادا را به دست آورند.

هزینه مهاجرت به کانادا

افرادی که تمایل دارند به کشور کانادا مهاجرت نمایند، باید برای این امر، هزینه لازم را در نظر بگیرند. هزینه مهاجرت به کانادا از طرق مختلف متفاوت است. فرد باید در ابتدا روش مورد نظر خود را انتخاب نماید و سپس به محاسبه هزینه مهاجرت از آن طریق بپردازد. هزینه ای که در همه روش ها فرد باید در نظر بگیرد؛ هزینه زندگی در کانادا است. هزینه زندگی در کانادا با توجه به شهر و نوع زندگی فرد می تواند متفاوت باشد؛ به طور کلی فرد به صورت سالیانه مبلغی به میزان حداقل ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار دلار را برای یک نفر به استثناء هزینه مسکن در نظر داشته باشد. در ادامه توضیحات بیشتری از طرح و روش های مختلف مهاجرت و هزینه مهاجرت به کانادا ارائه داده شده است.

—- هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار

از گزینه های کم هزینه برای مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق کار خواهد بود. این روش، هزینه زیادی نیاز نخواهد داشت. کمترین هزینه ای که باید در نظر داشت؛ مبلغی است که به عنوان تمکن مالی در حساب برای اخذ ویزا کانادا باید نشان داد. روش کاری با توجه به اینکه فرد در همان ابتدا به حقوق دست پیدا می کند می تواند یکی از بهترین گزینه ها در نظر گرفته شود. مهاجرت کاری دو نوع است: مهاجرت کاری از طریق داشتن جاب آفر و مهاجرت کاری از طریق امتیاز بندی روش اسکیل ورکر. در روش اسکیل ورکر در صورت کسب امتیاز 67 از 100 فرد می تواند به عنوان نیروی کار انتخاب شود. هزینه مهاجرت از طریق کار را می توان حدود 10 الی 12 هزار دلار در نظر گرفت. سایر هزینه هایی که فرد باید برای اخذ ویزای کار در کانادا در نظر گیرد در جدول زیر ارائه داده شده است:

 

تعداد

هزینه

اجازه ی کار

برای هر نفر

 155 دلار کانادا

اجازه کار برای یک گروه هنرمند یا اجرا

حداقل 3 نفر

465 دلار کانادا

کار آزاد

برای هر نفر

100 دلار کانادا

—- هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

روش تحصیلی از روش های متداول مهاجرتی است. شخص می تواند در مدارس و دانشگاه‌های این کشور پذیرش اخذ نموده، سپس از این طریق ویزای تحصیلی کانادا را به دست آورد. در مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل باید در نظر داشت که انواع مختلفی از مدارس و دانشگاه‌ها در این کشور وجود دارد که با توجه به رشته، دانشگاه، مدرسه و مقطع تحصیلی می تواند هزینه متفاوتی داشته باشد. در حالت کلی هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل شامل هزینه پذیرش تحصیلی در موسسه مربوطه و هزینه های زندگی می گردد. جهت مهاجرت تحصیلی به کانادا فرد باید حدود هزینه ای که برای زندگی و تحصیل در نظر میگرد حداقل 30 الی 40 هزار دلار باشد. البته شخص می تواند با دریافت بورسیه تحصیلی به کاهش این هزینه ها کمک به سزایی نماید. در جدول زیر به صورت میانگین هزینه های تحصیل قرار داده شده است:

مقطع

هزینه

مدارس

25000 تا 30000 دلار کانادا

کارشناسی

15000 تا 20000 دلار کانادا

کارشناسی ارشد

18000 تا 25000 دلار کانادا

دکترا

10000 تا 20000 دلار کانادا

— هزینه سرمایه گذاری در کانادا

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری می باشد این روش یکی از پر هزینه ترین روش ها برای مهاجرت است اما مزایای خاص خود را نیز خواهد داشت. سرمایه گذاری در کانادا روش های مختلف خواهد داشت که هر کدام از این روش ها دارای هزینه خاص خود خواهد بود. برای اینکه بدانیم در روش های سرمایه گذاری برای مهاجرت به کانادا چقدر پول لازم است؟ باید در ابتدا، روش سرمایه گذاری مورد نظر را انتخاب کرد. هزینه سرمایه گذاری در کانادا از 60 تا 600 هزار دلار می تواند متغیر باشد. در ادامه جزئیات بیشتری در این باره خدمت شما ارائه داده ایم.

روش های سرمایه گذاری در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری دارای روش های مختلفی است که شخص با توجه به سابقه کار، میزان سرمایه، هدف سرمایه گذاری می تواند در یکی از بسترهای مورد نظر خود وارد گردد. از روش های متداول برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کانادا را می‌توان به این سه اشاره نمود:

  • روش ثبت شرکت در کانادا و کار شرکت
  • روش کارآفرینی
  • نوآفرینی و استارتاپ

روش ثبت شرکت در کانادا: باید دانست که ثبت شرکت به تنهایی نمی تواند منجر به اخذ اقامت کانادا گردد. در واقع در این روش استخدام در شرکتی که ثبت می شود، می تواند باعث شود که شخص اقامت این کشور را به دست آورد.

 روش کار آفرینی: در روش کارآفرینی فرد می‌تواند با راه اندازی کسب و کار و استخدام حداقل یک فرد کانادایی اقامت کانادا را اخذ نماید. در این روش سابقه ی کار و تحصیلات فرد و رزومه فعالیتی شخص بسیار مهم است. در استان های مختلف کانادا هزینه کارآفرینی متفاوت است در جدول زیر برخی از استان ها و هزینه های کارآفرینی در آن قرار داده شده است:

محل سرمایه گذاری

حداقل سرمایه

میزان دارایی

داخل شهر تورنتو

600 هزار دلار

800 هزار دلار

خارج شهر تورنتو

200 هزار دلار

400 هزار دلار

شهر های بزرگ استان بریتیش کلمبیا

200 هزار دلار

600 هزار دلار

شهر های کوچک استان بریتیش کلمبیا با جمعیت کم

100 هزار دلار

300 هزار دلار

شهرهای شمالی کانادا

250 هزار دلار

600 هزار دلار

ویزای استارت آپ کانادا

سرمایه گذاری در کانادا از طریق نوآفرینی یا استارت آپ، در واقع طرح و راه اندازی یک ایده نو در این کشور است. فرد می ‌تواند با نوآفرینی یک بیزینس به این کشور مهاجرت نماید. در روش استارت آپ، شخص نیاز دارد که یک بیزینس پلن به صورت اولیه ارائه دهد که براساس ایده فرد، باید طراحی شده باشد. هزینه نوآفرینی در کانادا را می توان حدود 60 هزار دلار به عنوان تمکن مالی دانست. در روش استارت آپ 5 نفر می توانند مشارکت داشته و با یک ایده اقدام نمایند.

—- حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کانادا همان طور که از نام آن پیداست به سرمایه نیاز دارد. فرد باید سرمایه خود را در بیزینس مورد نظر وارد نماید تا بتوانند از این طریق سرمایه گذاری نموده و اقامت کانادا را به دست آورد. روش های سرمایه گذاری معمولاً به سرمایه های بالایی نیاز دارند. روش نوآفرینی کانادا یا استارتاپ کانادا با توجه به اینکه بر ایده های نو طراحی شده است و فرد می‌تواند با ایده نو خود در اقتصاد کانادا تاثیر بسزایی داشته باشد، می تواند کم هزینه ترین نوع سرمایه گذاری در کانادا باشد که با میزان حداقل ۶۰ هزار دلار شخص می تواند از این طریق اقدام نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied