شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

فروشگاه‌های بین المللی اینترنتی و خرید آنلاین

امروزه به دلیل مشکلات روزانه و مشغله‌های کاری، خرید حضوری به عنوان یک روش زمانبر برای انتخاب کالا شناخته می‌شود به همین دلیل، بیشتر افراد برای صرفه جویی در زمان از روش خرید اینترنتی استفاده می‌کنند. خرید اینترنتی(online shopping) به نوعی از خرید گفته می‌شود که، با استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی به انتخاب کالای مورد نظر خود می‌پردازیم.

فروشگاه‌های بین المللی اینترنتی و خرید آنلاین

تاریخچه

درسال 1991 تیم‌ برنرز‌لی تجارت الکترونیک را پایه‌گذاری کرد و در سال 1994 اولین فروش اینترنتی توسط شرکت پیتزا هات (pizza hot) آغاز شد. هم‌چنین اولین سیستم فروش اینترنتی توسط کمپانی آلمانی (Intershop)  راه اندازی شد.

 

مزایای خرید اینترنتی

از مزایای خرید اینترنتی می‌توان به راحتی آن، صرفه جویی در زمان، تنوع در انتخاب، صرفه جویی در انرژی و هزینه، ضمانت بازگشت محصول، جستجوی آسان کالا، مقایسه نظرات دیگر مصرف کنندگان و ... اشاره کرد، که در ادامه به بررسی چند مورد می‌پردازیم.

  • صرفه جویی در زمان

با استفاده از این روش می‌توانید در هر زمان و مکان که دسترسی به اینترنت وجود دارد، کالای مورد نظر را خریداری کنید. در خرید اینترنتی، دیگر نیازی به صرف کردن زمان برای حمل و نقل به منظور رسیدن به موقعیت مکانی ندارید. حمل و نقل پستی نه تنها با امنیت بالا انجام می‌شود، بلکه مسئولیت‌هایی نظیر بررسی وضعیت سفارش و تحویل نیز، برعهده فروشگاه اینترنتی مربوطه است.

  • تنوع در انتخاب

با وجود فروشگاه‌های حضوری متعدد، محدودیت انتخاب برای مشتریان وجود دارد، اما در فروشگاه‌های اینترنتی نه تنها این محدودیت وجود ندارد، بلکه شما از تنوع بالاتری نسبت به روش حضوری برخوردار هستید.

 

  • دسترسی 24 ساعته

یکی دیگر از مزایای مهم این نوع خرید، دسترسی 24 ساعته فروشگاه‌های اینترنتی در شبانه‌روز است. در نتیجه همه مشتریان می‌توانند در هر زمان، خرید خود را به صورت آنلاین ثبت نمایند.

  • جستجوی آسان کالا

خرید اینترنتی به مشتریان این امکان را می‌دهد که بتوانند در سریع‌ترین زمان، کالای مورد نظر خود را در هر رنگ، سایز، مدل و سبک، انتخاب و خریداری کنند.

  •  خرید اینترنتی بین المللی

باتوجه به عدم دسترسی مشتریان به یک سری از کالاها در ایران، می‌توان از فروشگاه‌های بین المللی اینترنتی استفاده کرد. پست بین المللی با داشتن زیرساخت‌های لازم جهت پرداخت حواله‌های ارزی، دغدغه حمل کالا به کشور و ترخیص از گمرک را، برای مشتریان رفع کرده است.

 

باوجود مزایای خرید اینترنتی، معایبی نیز وجود دارد که در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

معایب خرید اینترنتی

  • کلاهبرداری و سواستفاده اینترنتی

تجربه‌ها نشان می‌دهد که، برخی از فروشگا‌ه‌های اینترنتی با هدف کلاهبرداری و سواستفاده از کاربران ایجاد شده‌اند و یا سامانه پرداختی مورد استفاده آن‌ها ایمن نیست.

  • تاخیر در پاسخگویی

عدم پاسخگویی در لحظه، یکی دیگر از معایب خرید اینترنتی است.

  • عدم تست  کالا

در خرید اینترنتی فقط می‌توان تصویر محصول را مشاهده کرد و برخلاف روش حضوری، امکان لمس کالا و مشاهده آن از نزدیک وجود ندارد. دراین زمینه می‌توان به خرید لباس و ابزارهای الکترونیکی نیز اشاره کرد که در خرید آن امکان تست کالا وجود دارد.

البته لازم به ذکر است در برخی فروشگاه‌های اینترنتی، امکان بازگشت کالا به فروشگاه نیز وجود دارد.

نگرانی‌های موجود در آنلاین‌شاپ

نگرانی‌های موجود در خرید اینترنتی، مشتریان را به سمت خرید حضوری سوق می‌دهد.

افشای اطلاعات کارت اعتباری توسط افراد سودجو و مغایرت محصول با تصویر، از نگرانی‌های موجود در این روش است.

روش‌های تشخیص معتبر بودن سایت

1-استفاده از سایت‌هایی که توسط وزارت بازرگانی تأیید شده‌اند.

2-تحقیق در رابطه با معتبر بودن سایت قبل از خرید.

3-بازنگری مشخصات کامل فنی، عکس واقعی از کالا و ضمانت نامه‌های معتبر برای برخی محصولات در وبسایت فروشگاه اینترنتی.

4-مطابقت درگاه بانک الکترونیکی با آرم و لوگوی معتبر بانک، یکی دیگر از روش‌های تشخیص اعتبار سایت است. در کنار آدرس اینترنتی، نماد قفل یا عبارت https:// باید دیده شود. در صورت نبودن موارد ذکر شده صفحه جعلی است و قصد کلاهبرداری دارد.

معرفی فروشگاه‌های بین المللی‌ اینترنتی معتبر

در میان فروشگاه‌ها و وبسایت‌های غیرقابل اعتماد، فروشگاه‌هایی هستند که از اعتبار و اطمینان بالایی برخوردارند.

در جهت سهولت کار شما مشتریان گرامی، تعدادی از فروشگاه‌های بین المللی اینترنتی معتبر را معرفی کرده‌ایم:

  • Aliexpress
  • Taobao
  • Alibaba
  • Tmall
  • Suning
  • Dangdang
  • Dx
  • Bang Good

نحوه ارسال کالا

در خرید اینترنتی، کالا به صورت ارسال پستی برای مشتری صورت می‌پذیرد. روش‌های پست کالا شامل: حمل و نقل هوایی، دریایی و زمینی است. حمل و نقل هوایی، بهترین و سریع‌ترین روش درمیان دیگر راه‌های ارسال است.

از آن جا که مدتی است پست بین‌المللی و ارسال بار به خارج از کشور، برعهده شرکت پست ملی ایران نمی‌باشد، صادرات و واردات کالا‌ها برعهده بخش‌های خصوصی است.

پست سریع بین المللی

پست سریع بین‌المللی، راهی برای انتقال کالا به سراسرجهان به حساب می‌آید. در ابتدای این روش، تنها کالاهای سبک و گران قیمت جابه‌جا می‌شد، اما در حال حاضر می‌توان گفت محدودیتی برای این موضوع وجود ندارد. پست سریع بین المللی مناسب‌ترین گزینه برای حمل و نقل کالا است. با این روش دسترسی مشتریان به بازارهای تازه و کالاهای به‌روز، بیشتر خواهد شد و کسب‌ و کار آن‌ها به آنسوی مرزها گسترش خواهد یافت.

پست بین المللی پی اس پی

شرکت پست سریع بین المللی پی اس پی، از سال ۲۰۱۱ میلادی مشغول به فعالیت است و با داشتن نمایندگی های فعال خود در ایران، چین، ترکیه، امارات، روسیه و سوریه آماده ارائه خدمات به کلیه واردکنندگان و صادرکنندگان در بخش‌های تولیدی، صنعتی و سازمان‌ها می‌باشد.

پست سریع بین المللی پی اس پی، یکی از سرویس دهندگان پیشرو در ایران است که کلیه نیازهای کسب و کار در این حوزه اعم از ثبت سفارش، حمل هوایی کالا، ترخیص و تحویل مرسولات به صورت Door to Door (درب به درب) را با حداکثر سرعت و بهترین کیفیت به انجام میرساند.

 

راه‌های ارتباطی با شرکت پست بین‌المللی PSP :

۱.اپلیکیشن اختصاصی :

پست بین‌المللیPSP، اولین شرکت خدمات پست سریع هوایی در ایران است که با اپلیکیشن اختصاصی خود، این امکان را برای مشتریان محترم فراهم کرده، تا به راحتی سفارش خود را ثبت نموده و تمامی مراحل حمل و نقل کالای خود را لحظه به لحظه رصد کنند.

۲.از طریق وب سایت:

مشتریان عزیز تنها با یک کلیک می‌توانند وارد سایت شوند و سفارش خود را ثبت کنند. در صورت بروز هر گونه سوال یا ابهام در مراحل ثبت و یا هزینه کافیست با بخش فروش تماس گرفته شود. تمامی سوالات شما توسط تیم فروش بصورت مستمر و با شکیبایی پاسخ داده خواهد شد.

۳. شماره تماس

-تلفن ثابت: ۴۲۲۸۱ـ۰۲۱

-واتساپ: ۰۹۱۰۸۱۶۸۷۶۹

هر مشتری، کارشناس فروش مختص به خود درPSP دارد، از این جهت می‌توانند سفارش خود را با آسودگی خاطر به ما بسپارند.

 ۴. ما را در اینستاگرام دنبال نمایید و از آخرین اخبار آگاه شوید: https://www.instagram.com/psp.express/

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied