شمانیوز
شما نیوز

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد؛

پیش‌بینی تامین ۱۴ درصد منابع سازمان تامین اجتماعی توسط شستا

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ۶ تا ۷ درصد منابع تأمین اجتماعی را تأمین می‌کند، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده سال آینده این سهم با افزایش ۲ برابری به ۱۴ درصد خواهد رسید.

پیش‌بینی تامین ۱۴ درصد منابع سازمان تامین اجتماعی توسط شستا

به گزارش شمانیوز: میرهاشم موسوی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای عرضه شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) در بورس دارید، گفت:

در حال حاضر خود شستا با ۱۰ درصد سهام شناور در بازار بورس عرضه شده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و پس از طی فرآیندهای قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار، دیگر شرکت‌های غیر بورسی زیرمجموعه شستا هم در بازار سرمایه عرضه خواهند شد.

وی گفت: همچنین کالاهای مهم تولیدی در شرکت‌های زیرمجموعه شستا مانند سیمان، فولاد و محصولات پتروشیمی در بورس کالا عرضه می‌شود.

موسوی افزود: در زیر مجموعه شستا ۱۶۶ شرکت وجود دارد که شستا سهام مدیریتی در این شرکت‌ها داردکه از این تعداد به لحاظ ارزش شرکت‌ها ۹۰ درصد شرکت‌ها بورسی هستند و با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده، تا پایان سال ۱۴۰۱، ۱۰درصد باقیمانده را نیز در بازار بورس و اوراق بهادار عرضه کنیم.

موسوی مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این پرسش که شستا چه میزان از منابع سازمان تأمین اجتماعی را تأمین می‌کند، عنوان کرد:‌

با توجه به DPS یا سودی پرداختی که شستا از شرکت‌های خود به دست می‌آورد و باید به تأمین اجتماعی بدهد، برای سال گذشته ۱۷هزار میلیارد تومان منابع برای تأمین اجتماعی فراهم کرده است که این رقم بین ۶ تا ۷ درصد کل منابع درآمدی تأمین اجتماعی را شامل می‌شود و برنامه داریم برای سال آینده با  افزایش سرمایه‌گذاری و تأکید بیشتر بر توسعه زیرساخت‌‌ها، منابع شستا برای تأمین  اجتماعی حداقل دو برابر این میزان یعنی ۱۴ درصد درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied