شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

انتخاب بهترین تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی که یکی از مهم‌ترین لوازم موجود برای آسایش و راحتی بیماران است. این تخت‌ها در انواع متعددی توسط فروشندگان و فعالان این حوزه ارائه داده می‌شوند و شرایط مساعدی را برای بستری شدن بیماران در بیمارستان و سپری کردن روز‌های متوالی در تخت، ایجاد می‌کنند.

انتخاب بهترین تخت بیمارستانی

در حقیقت تخت بیمارستانی با ایجاد کمترین مزاحمت برای استراحت، غذا خوردن و تغییر وضعیت بیمار، کمک می‌کند تا فرد دوران نقاهت و بیماری را با احساس بهتری طی نماید. اما انتخاب و تهیه بهترین تخت بیمار برای قرارگیری در منزل، کلینیک‌های پزشکی و بیمارستانی و.... نیازمند آشنایی با انواع این تخت‌ها و امکاناتی که هریک در قالب تخت‌های بیمارستانی برای مرکز مدنظر فراهم می‌آورند، می‌باشد. پس درصورتی‌که قصد انتخاب و یا تهیه تختی مناسب برای بستری بیمار را دارید با ما همراه باشید تا با آگاهی بیشتری در این مسیر پیش روید.

 

اهمیت خرید تخت بیمارستانی

از آنجایی که بسیاری از بیماران در دوران نقاهت خود شرایط بسیار بدی را طی می‌کنند و در مواردی حتی توانایی تکان خوردن و تغییر وضعیت خود را ندارند، انجام امور بسیار ساده‌ای چون مصرف غذا و دارو و... به موضوعی دردسرساز تبدیل می‌شود. این درحالی است که با جایگزین نمودن تخت بیمارستانی به جای تخت‌هایی که عملاً هیچگونه قابلیتی را به بیمار ارائه نمی‌کنند، می‌توان وضعیت را تغییر داده و بخشی اعظمی از فشار‌هایی که برروی همراهان و مراقبان بیماران است را به خوبی برطرف نمود. به طوریکه تنها دغدغه و همت مراقبان بیماران، دادن روحیه و پرستاری از بیمار در جهت بهبود وسلامت وی باشد.

ویژگی تخت‌های بیمارستانی

تخت‌های بیمارستانی به نسبت تخت‌های معمولی اجزای متفاوتی دارند که این موضوع سبب پیدایش ویژگی‌های منحصربه‎فرد در کلیه‌ی این تخت‌ها شده است. از جمله ویژگی‌های ارزشمندی که جهت راحتی و رفاه بیشتر بیمار در تولید تخت‌ بیمارستانی درنظر گرفته می‌شود شامل موارد زیر می‌باشد.

  • ابعاد بزرگ‌تر تخت که اجازه‌ی آزادی عمل بیشتری را بیمار می‌دهد؛ برخورداری از ابعاد بیشتر اگرچه بخش بیشتری از فضای منزل یا بیمارستان را اشغال می‌کند، اما احساس راحتی بیشتری را به بیمار هدیه داده و برای افرادی با وزن بیشتر مساعد‌تر می‌باشد.
  • برخورداری از ریل‌هایی که مانع از افتادن بیمار و آسیب به وی می‌شوند؛ خوشبختانه در تولید تخت بیمارستانی علاوه بر کلیه‌ی امکاناتی که در تخت‌ها وجود دارد، محافظ یا ریل‌های مشخصی در دوطرف تخت تعبیه می‌شود که مانع از افتادن بیمارانی که دارای بی‌قراری‌های شبانه هستند و یا طبق عادت به کناره‌ی تخت تکیه می‌دهند می‌شود. این ریل‌ها قابلیت کنار‌زده شدن را داشته و می‌توان در مواقعی که بیمار بیدار است آن را به پایین یا بغل تخت منتقل کرد.
  • برخورداری از چرخ‌هایی که امکان جابجایی بیمار را فراهم می‌آورند؛ تخت‌های بیمارستانی در اکثریت موارد، از چرخ‌هایی در قسمت پایه‌ی خود برخوردارند که امکان جابجایی بیمار با تخت و تغییر کلی وضعیت تخت را در منزل یا محیط بیمارستان و کلینیک فراهم می‌آورند.  پس از جابجایی و دست‌یابی به وضعیت دلخواه نیز می‌توان با قفل نمودن چرخ و ثابت کردن آن از تغییر و جابجایی آن جلوگیری نمود.
  • امکان نصب تجهیزات مختلف؛ یک بیمار در زمان طی نمودن دوران نقاهت خود به ابزار‌های پزشکی متعددی احتیاج دارد. به همین دلیل در نوع پیشرفته این تخت‌ها قابلیت نصب تجهیزات مختلف به بخش‌های خاصی از تخت بیمارستانی افزوده شده و نگهداری از تجهیزات در دوران بیماری راحت‌تر گردیده است.
  • قابلیت ضدعفونی نمودن تخت بیمارستانی؛ از آنجایی که تخت‌های بیمارستانی می‌توانند در معرض انواع و اقسام ویروس‌های موجود قرار داشته باشند، لازم است قبل از انتقال بیمار بعدی یا در حین نگهداری از بیمار، تخت‌ها ضدعفونی شوند که خوشبختانه در محصولات تولیدی کشور این موضوع مد نظر قرار گرفته است و تخت‌های بیمارستانی را به طور معمول از اجناس مقاوم به الکل و محلول‌های ضدعفونی می‌سازند.

تخت بیمارستانی

مزایای تهیه بهترین تخت بیمارستانی

تخت‌های بیمارستانی که برای رفاه بیشتر بیماران و همراهان و پرستاران وی تولید می‌شوند، با برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد، مزایای گسترده‌ای را نیز برای این افراد فراهم می‌آورند که در این بخش سعی نمودیم به برخی از مزایایی که در تصمیم‌گیری در خصوص تعویض تخت‌های یک مرکز و تهیه یک تخت بیمارستانی جدید می‌تواند نقش مؤثری را ایفا کنند، بپردازیم.

قابلیت تغییر زاویه در تخت بیمارستانی

یکی از قابلیت‌های بزرگی که در تولید تخت‌های بیمارستانی در نظر گرفته شده است، قابلیت تغییر زوایه‌ی بیمار است. این قابلیت، مزایای گسترده‌ای را در نگهداری بیمار (خصوصاً بیمارانی که قرار است مدت زمانی بسیار طولانی در بستر بیماری به سر ببرند) فراهم می‌آورد. چراکه امکان تغییر وضعیت بیمار کمک می‌کند تا درصورت لزوم قسمت تکیه گاه، پا و یا ارتفاع تخت تغییر داده شده و غذا دادن به بیمار و یا معاشرت بیمار با دوستان و خانواده‌ی خود و همچنین بررسی بخش خاصی از بدن و... با آسودگی بیشتری انجام شود.

استحکام بالا و عمری طولانی

اجزای متفاوت تخت‌های بیمارستانی برخلاف تخت‌های معمولی از مواد اولیه‌ی باکیفیتی ساخته شده‌اند که امکان نگهداری این تخت‌ها در طولانی مدت و استفاده‌های مکرر و دائمی را به خوبی فراهم می‌آورند. از همین‌رو می‌توان گفت تخت‌ بیمارستانی نسب به دیگر تخت‌ها از عمر بیشتری برخوردار بوده که هزینه‌ی پرداخت شده از بابت تهیه‌ی آن را به مبلغی مقرون به صرفه تبدیل می‌کند.

انواع تخت بیمارستانی

تخت‌های بیمارستانی را از لحاظ نوع کاربرد و همچنین امکاناتی که در اختیار بیمار قرار می‌دهند، می‌توان به دسته‌های متفاوتی تقسیم نمود که در این قسمت سعی نمودیم به بررسی انواع تخت بیمارستانی براساس قابلیت‌ها و امکاناتی فراهم می‌آورند، بپردازیم.

تخت بیمارستانی مکانیکی

تخت‌های بیمارستانی مکانیکی که در حقیقت از نوع اولین تخت‌های بیمارستانی و ساده‌ترین تخت‌های موجود هستند، با برخورداری از اهرم‌های مشخصی امکان تغییر وضیت سر، پا و ارتفاع کلی بیمار را ایجاد می‌کنند که استفاده از اهرم برای این امر معمولاً سختی‌های خاص خود را برای همراهان و خدمه‌ی بیمارستان به همراه دارد. اما با این وجود تهیه این تخت‌ها برای افرادی که تمایلی به پرداخت هزینه‌ی بیشتر از بابت خرید تخت بیمارستانی را ندارند، گزینه‌ی مناسبی خواهد بود.

تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی برقی

تخت بیمارستانی برقی یا تمام الکترونیک که در حقیقت نسل جدید تخت‌های بیمارستانی هستند، کلیه‌ی امکانات و قابلیت‌های خود را با استفاده از نیروی برق و موتور مخصوص تعبیه شده در آن به انجام می‌رسانند؛ به طوریکه فرقی نمی‌کند قصد تغییر ارتفاع کلی تخت را دارید و یا تغییر وضعیت سر و پا را، به هر حال تنها با فشردن یک دکمه می‌توان به وضعیت دلخواه خودتان دستیابید. یکی از مزایای بزرگی که استفاده از تخت برقی بیمارستانی می‌تواند برای کلیه‌ی افراد خصوصاً بیمارانی که در منزل به مدت طولانی و همیشگی بستری هستند، به همراه داشته باشد، قابلیت تنظیم وضعیت تخت به واسطه‌ی خود بیمار می‌باشد. در حقیقت از آنجایی که کلیه‌ی اعمال به واسطه‌ی ریموت قابلیت اجرایی را دارند، به برخورداری از یک همراه همیشگی و دائمی در طول شبانه روز احتیاج کمتری بوده و خود بیمار با احساس بهتری می‌تواند بخشی از اعمال خود را انجام دهد.

تخت بیمارستانی تک شکن

یکی دیگر دسته‌بندی‌های تخت بیمارستانی براساس تعداد شکن‌های هر تخت و یا امکاناتی که از نظر تغییر وضعیت برای بیمار ایجاد می‌کنند، می‌باشد. در این دسته‌بندی تخت‌های تک شکن در دسته‌ی ساده‌تری تخت‌های موجود که تنها قابلیت تنظیم ارتفاع کلی تخت و تغییر وضعیت تکیه‌گاه بیمار را دارند قرار می‌گیرند.

تخت دو شکن

تخت‌ بیمارستانی دوشکن با برخورداری از قابلیت‌های بیشتر علاوه بر قسمت تکیه گاه یا سر، امکان تغییر وضعیت پا را نیز فراهم می‌آورد که این موضوع برای بیمارانی که قدرت حرکتی پایین‌تری دارند، ارزشمند می‌باشد.

تخت سه شکن

 از پیشرفته‌ترین تخت‌های بیمارستانی در این تقسیم‌بندی محسوب می‌شوند، علاوه بر امکان تغییر وضعیت سر و پا، با برخورداری از بخش مجزای دیگری بین سر و پا قابلیت تنظیم دقیق‌تر و بهتر وضعیت بدنی بیمار را فراهم می‌آورند.

خرید تخت بیمارستانی

خرید و انتخاب بهترین تخت بیمارستانی

اینکه کدام یک از انواع تخت بیمارستانی معرفی شده، بهترین تخت مناسب برای خریداران و متقاضیان این محصولات هستند به عوامل بسیار متفاوتی بستگی دارد. از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب این تخت‌ها تأثیر‌گذار است، می‌توان به وضعیت بدنی بیمار و توانایی وی در تغییر وضعیت خود، مدت زمانی که وی قرار است در آن وضعیت باقی بماند اشاره نمود. در نظر گرفتن کلیه‌ی این عوامل در کنار بودجه‌ای که برای این امر درنظر گرفته شده است، می‌تواند افراد را در انتخاب بهترین تخت مریض در مسیر درستی سوق داده و محصولات بهتر و مناسب‌تری را پیش‌رویشان بگذارد. این موضوع نیاز به مشورت با متخصصین و بررسی تخت های موجود دارد. مسلما تخت سه شکن برقی راحت ترین تخت و مناسب ترین تخت بیمارستانی برای منزل می باشد ولی بیشترین هزینه را نیز به خود اختصاص می دهد. در حالی که تخت تک شکن مکانیکی نیز استاندارد بوده و برای استفاده در منزل مناسب می باشد و هزینه بسیار کمتری نسبت به تخت برقی دارد.

برای انتخاب تخت بیمارستانی مناسب می توانید از متخصصین و تولیدکنندگان تخت بیمارستانی مشورت بگیرید. یکی از شرکت هایی که در زمینه تولید تخت بیمارستانی و سایر تجهیزات بیمارستان، فعالیت می کند صنایع پزشکی صحرایی (https://www.sahraeimed.com) می باشد که با سابقه چندین ساله، در ایران و سایر کشورهای آسیایی و همچنین آفریقا نام خوبی از خود به جا گذاشته است. برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی در مورد انتخاب تخت مناسب برای منزل با این مجموعه تماس بگیرید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied