شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

معرفی کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس {در کرج}

اگر صاحب کسب‌و‌کار باشید به اهمیت بسته‌بندی به خوبی واقف هستید. بسته‌بندی خوب باعث کاهش خسارت در هنگام جابه‌جایی محصولات می‌شود. در صورتی که اگر سته‌بندی محصولات شما خوب و زیبا نباشد؛ هر چقدرهم که کیفیت بالایی داشته باشد نمی‌تواند در وهله اول نظر مخاطب را جلب کند.

معرفی کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس {در کرج}

داشتن بسته‌بندی زیبا و جذاب یکی از نکات مهم در امر فروش است. همچنین بسته بندی با کیفیت در سالم نگه داشتن محصول هنگام جابه‌جایی بسیار تاثیر گذار است. اجازه دهید شما را با یکی از کارخانه های مناسب در زمینه تولید جعبه و کارتن بسته بندی بیشتر آشنا کنیم.

 

معرفی شرکت گلبرگ باکس و تاریخچه آن

این شرکت از سال ۸۹ شروع به کار کرده است و یکی از شرکت‌های با سابقه در امر تولید کارتن است. کارخانه گلبرگ باکس در کرج واقع شده است و دارای تجهیزات و دستگاه‌های به روز و مجهز است. این شرکت در زمینه طراحی و چاپ انواع کارتن ۳ لایه، ۵ لایه، E فلوت، B‌فلوت، C فلوت، کارتن عادی، دایکاتی، لمینتی با اتصال منگنه و چسب فعالیت می‌کند. 

 

 کارتن و انواع آن

کارتن و کارتن سازی از اجزای جدایی ناپذیر صنعت است و تمام تولیدکنندگان برای بسته‌بندی محصولات خود نیاز به استفاده از کارتن دارند. ارائه محصول در بازارهای داخلی و خارجی نیازمند بسته‌بندی ایمن و زیبا است. در اینجا به معرفی انواع کارتن می‌پردازیم.

کارتن فلوت و انواع آن

کارتن فلوت و انواع آن

کارتن فلوت در واقع بیانگر شکل موج ورق کارتن است. کارتن فلوت گام‌های متفاوتی دارد که شامل A، B، C، E و F است. A فلوت بلندترین گام است که شامل ۳۶ کنگره در یک فوت است و برای پوشش ظروف شکستنی حساس استفاده می‌شود. B از نظر ضخامت دومین گام است و شامل ۴۶ کنگره در یک فوت است. از ترکیب فلوت B‌ و C‌ برای تولید کارتن ۵ لایه استفاده می‌شود. فلوت ضخامتی C بین A و B است و برای مصرف در صنایع دارویی، غذایی، ساختمانی، الکترونیک و شیمیایی استفاده می‌شود. 

تعداد فلوت‌ها در C ۳۹ کنگره در فوت است. کمترین ضخامت را کارتن E‌فلوت دارد که شامل ۹۰ کنگره در یک فوت است و برای بسته بندی مواد غذایی و دارویی به کار می‌رود. برای سفارش و اطلاع از این کارتن‌ها سایت گلبرگ باکس را بررسی نمایید تا با انواع تولیدات این شرکت در این زمینه آشنا شوید.

 

کارتن تاشو

یکی از انواع بسیار پرکاربرد کارتن مدل تاشو آن است که در اغلب فروشگاه‌ها و مغازه‌ها برای حمل مواد‌غذایی از این مدل کارتن استفاده می‌شود. شرکت گلبرگ یکی از تولید کنندگان این مدل کارتن یا جعبه است و این جعبه مواد بسته بندی که از متداول‌ترین نوع کارتن نیز هست قیمت مناسبی دارد و قابلیت چاپ نیز بر روی آن وجود دارد. این امکان به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند برند و علامت تجاری خود را روی کارتن چاپ کنند. این نوع بسته‌بندی باعث ماندگاری بالاتر محصولات می‌گردد.

 

کارتن تخم‌مرغ

کارتن‌ها تخم‌مرغ معمولا از روزنامه بازیافتی و خمیر قالب ساخته می‌شوند تا به خوبی از تخم‌مرغ‌ها هنگام جابه‌جایی محافظت کنند. 

 

کارتن‌ دایکاتی

یکی دیگر از انواع جعبه و کارتن بسته ‌بندی، کارتن‌های دایکاتی هستند. این کارتن‌ها شکل مشخصی ندارند و توسط دستگاه ساخته می‌شوند. این کارتن‌ها در صنعت بسته بندی برای تهیه کارتن سوراخ‌دار، تلسکوپی، دسته‌دار و ... پرکاربرد هستند. این کارتن‌ها توسط قالب مخصوص و تیغ‌دار تولید می‌شوند و تلورانس ندارند. 

 

کارتن اسپتیک

از این کارتن‌ها برای نگهداری مایعات استفاده می‌شود و جنس آن‌ها از ورقه‌های فویل و پلی اتیلن است. جعبه بسته بندی مواد غذایی برای فراورده‌هایی که از قبل استریل شده‌اند مانند شیر، آب‌میوه، سوپ یا محصولاتی مانند ماست استفاده می‌شود. این کارتن‌ها از محصول در برابر نور، باکتری و بخار محافظت می‌کنند و عطر و طعم محصول را حفظ می‌کنند و در ماندگاری بهتر محصول و راحتی مصرف کننده نقش مهمی دارند.

 

کارتن لمینتی

کارتن لمینتی

یکی دیگر از انواع جعبه و کارتن بسته ‌بندی کارتن لمینتی است که شرکت گلبرگ یکی از تولید‌کنندگان این نوع کارتن است. این کارتن‌ها به دلیل چاپ زیبا و با کیفیت برای بسته‌ بندی محصولات مورد توجه تولید کنندگان است.  اگر تمایل به سفارش این محصول دارید می‌توانید نگاهی به سایت گلبرگ باکس بیندازید.

 از مزایای کارتن لمینتی می‌توان به استحکام بالا،‌ کیفیت بالای چاپ،‌لوکس و بی نقص بودن کارتن اشاره کرد. از دیگر مزایای کارتن‌های لمینتی می‌توان به مقاومت در برابر لکه، چربی، رطوبت، چین خوردگی و سایر آلاینده‌ها اشاره کرد. این کارتن‌ها برای جابه‌جایی اشیای گران‌قیمت مناسب هستند. 

 

کارتن پستی

یکی دیگر از انواع کارتن‌هایی که در شرکت گلبرگ باکس ساخته می‌شود کارتن پستی است که برای ارسال مرسوله‌های پستی استفاده می‌شود و دارای چاپ و جای مهر است. طراحی و چاپ این کارتن‌ها بسیار ساده است و طرح و رنگ‌های مختلفی در آن استفاده نمی‌شود و یک طراحی ثابت دارد. همچنین کسب‌و‌کارهایی که فروش اینترنتی دارند نیز می‌توانند از این کارتن‌ها استفاده کنند. 

 

کارتن حمل جوجه

حمل جوجه با کارتن باعث آسیب دیدن کمتر جوجه‌ها هنگام جابه‌جایی می‌شود و راندمان کار را بالا می‌برد. طراحی کارتن جوجه به دلیل ضرورت جریان اکسیژن به درون کارتن بسیار مهم است. اگر هوای کافی به جوجه‌ها نرسد درون کارتن خفه می‌شوند و باعث ایجاد خسارت فراوان می‌شود. برای اطلاع از این مدل کارتن می توانید با مشاوران گلبرگ باکس در ارتباط باشید. شرکت گلبرگ با طراحی دقیق این کارتن‌ها به شما کمک می‌کند تا جوجه‌ها را بدون هیچ تلفاتی جابه‌جا کنید.

 

کارتن ۷ لایه

کارتن ۷ لایه برای بسته بندی محصولاتی که دارای وزن سنگین هستند استفاده می‌شود. این کارتن‌ها نیز قابلیت چاپ دارند و طبق نظر و سلیقه مشتری چاپ روی کارتن انجام می‌شود. 

 

کارتن پنجره‌ای

این کارتن‌ها از انواع کارتن‌های چند لایه هستند و برای لوازم آرایش، هدیه، زیورآلات و لوازم تزئینی استفاده می‌شوند. 

یکی از موضوعات مهم در انتخاب کارتن علاوه بر سایز و کیفیت قیمت کارتن است. قیمت‌ها برای انواع کارتن بر اساس تعداد، طرح، اندازه، چاپ‌دار بودن یا ساده بودن کارتن متغیر است. 

 

انواع جعبه و کارتن بسته‌ بندی از نظر اندازه و شکل

انواع جعبه و کارتن بسته‌ بندی از نظر اندازه و شکل

کارتن‌ها به انواع تاشو، سخت و کنگره دار دسته بندی می‌شوند. کارتن‌های کنگره دار انواع مختلفی دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جعبه چاکدار معمولی

این مدل از کارتن‌ها از متداول‌ترین انواع کارتن است که لبه‌ها و چاپ‌های بالا و پایین آن یکسان است.

جعبه نیمه شکاف‌دار

این جعبه مشابه با جعبه شکاف دار است با این تفاوت که شکاف آن تا نیمه است. این کارتن برای جابه‌جایی وسایل سنگینی مانند ماشین ظرفشویی یا یخچال و ... مناسب است. این جعبه‌ها به شما این امکان را می‌دهد که از یک طرف آن‌ها را بکشید و به این صورت به شما در حمل وسایل سنگین کمک می‌کند. 

 

جعبه سینی شکل

این جعبه‌ها مانند سینی طراحی می‌شوند و برای جابه‌جایی مواد غذایی و نوشیدنی مناسب هستند.

 

جعبه روباز غرفه‌ای

از این جعبه برای نشان دادن محصولات در اماکن با فضای کم استفاده می‌شود. از این جعبه می‌توان برای محصولاتی مانند چای یا قهوه استفاده کرد.

 

جعبه تلسکوپی

از این جعبه برای حمل وسایل باریک با طول بلند مانند انواع شیشه استفاده می‌شود. این جعبه متشکل  از دو تکه کارتن است و شبیه به یک کشو و تلسکوپ پایینی روی بدنه جعبه است. هرچه طول کشوی پایینی بیشتر باشد استحکام جعبه بیشتر می‌شود. 

 

جعبه بایگانی

این جعبه برای قرار دادن مدارک و اسناد و ذخیره آن‌ها به مدت طولانی است. این جعبه‌ها قیمت پایین و پایداری بالایی دارند و قابلیت چاپ روی آن‌ها وجود دارد. درب این جعبه‌ها به صورت جدا یا چسبیده می‌تواند طراحی شود.

دایکات خود قفل شونده

دایکات خود قفل شونده

این جعبه‌ها با داشتن یک لبه روی کارتن بسته و به اصطلاح قفل می‌شوند. دور ریز کمی دارند و تولید آن‌ها سریع و راحت است و برای جابه‌جایی وسایل کوچک مناسب هستند. 

تفاوت کارتن چاپی با لمینتی

در تولید کارتن چاپی ابتدا باید اندازه محصول مشخص شود و سپس کارتن تولید می‌شود. طرح مورد نظر مشتری برای چاپ توسط دستگاه فلکسو طراحی می‌شود و روی کارتن حک می‌شود. در کارتن لمینتی چاپ طرح توسط دستگاه افست انجام می‌شود و از همان ابتدا روی کارتن چاپ می‌شود. 

در ادامه پوسترها توسط مخصوصی به نام سیلیکات روی کارتن چسبانده می شود که به این کار لمینت می‌گویند. کیفیت چاپ در کارتن‌های چاپی بالاتر است اما نسبت به کارتن‌های لمینتی استحکام کمتری دارند. با بررسی سایت گلبرگ باکس می‌توانید از محبوبیت این کارتن‌ها برای انواع بسته‌ بندی مطلع شوید. 

چه دستگاه‌هایی درکارخانه کارتن سازی به کار می‌رود

دستگاه‌های زیادی در کارخانجات کارتن سازی استفاده می‌شود که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

• دستگاه خط‌کش برش

• دستگاه چاپ یا چاپ فلکسو ۴ رنگ

• دستگاه دایکات

• دستگاه چاک زن

• دستگاه لب چسب

• دستگاه لمینت دستی و اتومات

• دستگاه تسمه کش

• دستگاه منگنه

• دستگاه چاپ نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتی

کلام آخر

با مطالعه این مقاله و بررسی سایت این مجموعه می‌توانید با انواع جعبه‌های تولیدی کارخانه گلبرگ آشنا شوید و بهترین جعبه را برای بسته بندی محصولات خود انتخاب کنید. بسته بندی جزء جدا نشدنی از صنعت است و کیفیت بسته بندی در فروش محصولات تاثیر بسیار زیادی دارد. کیفیت بالای محصول و بسته بندی زیبا و مناسب باعث می‌شود تا در بازار فروش از رقبای خود پیشی بگیرید.  

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied