شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

بیمه بدنه شامل چه مواردی نمی شود؟

تمام خودروهای موجود در کشور دارای دو نوع بیمه با عنوان، بدنه و بیمه شخص ثالث هستند. در واقع خرید بیمه شخص ثالث اجباری بوده و در تصادفات رانندگی شرکت بیمه هم خسارت مالی به خودرو و هم خسارت مالی به سرنشینان را پرداخت کند. در مقابل بیمه بدنه تنها می‌تواند خسارت وارد شده به خودرو را بپردازد. اما شاید این سوال در ذهن شما هم مطرح شود که آیا این بیمه بدنه می‌تواند تمام موارد و آسیب‌های احتمالی را تحت پوشش خود قرار دهد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، بهتر است تا انتها با ما همراه باشید.

بیمه بدنه شامل چه مواردی نمی شود؟

پوشش های بیمه بدنه چه خساراتی را پوشش نمیدهد؟

بیمه بدنه خودرو در کشور ما، تمام آسیب‌ها و خسارات وارد شده به خودرو را تحت پوشش خود قرار نداده است. تنها خساراتی را پرداخت می‌کند که در قرار داد بیمه نامه ذکر شده باشد. اما شاید این سوال در ذهن شما مطرح شود که پوشش های بیمه بدنه چه خساراتی را پوشش نمی‌دهد؟ در ادامه با ما باشید تا با این موارد بیشتر آشنا شوید:

  • خسارت وارد شده به خودرو در اثر بارگیری اضافه یا مسافر اضافه
  • زمانی که فرد راننده مشروبات الکلی مصرف کرده باشد
  • زمانی که فرد راننده فاقد گواهینامه باشد یا تاریخ انقضای آن گذشته باشد
  • خسارات وارد شده ناشی از شرط بندی در مسابقات اتومبیل رانی شهری
  • خودروهایی که مواد محترقه و مواد مخدر حمل می‌کنند
  • خودروهایی که به دست نیرو انتظامی توقیف شوند
  • خسارات وارد شده ناشی از جنگ، شورش، اعتصاب و...

پوشش های بیمه بدنه

بیمه بدنه می‌تواند تنها خسارات وارد شده به بدنه خودروی شما را پرداخت کند. بیمه بدنه به هیچ عنوان مسئول پرداخت خسارات وارد شده به سرنشینان نخواهد بود. معمولا در بیمه نامه بیمه بدنه خسارات وارد شده به خودرو شامل دو دسته خسارات اصلی و فرعی هستند. پوشش‌های اصلی به صورت پیش‌فرض در زمان خرید بیمه بدنه، به خودروی شما تعلق می‌گیرد. اما پوشش‌های فرعی بیمه بدنه تنها با پرداخت مبلغی اضافه‌تر به خودرو شما تعلق می‌گیرد. در ادامه با دسته‌بندی پوشش‌های اصلی و فرعی بیشتر آشنا خواهید شد.

اصلی

 

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه شامل پوشش حادثه، پوشش آتش‌سوزی و پوشش سرقت کلی است.

پوشش حادثه: زمانی که خودرو با یک جسم ثابت یا متحرک تصادف کند، پوشش حادثه می‌تواند خسارت وارد شده را جبران کند.

پوشش آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار: خسارات وارد شده به خودرو در اثر آتش‌سوزی، صاعقه و... تحت پوشش اصلی بیمه بدنه قرار دارد.

پوشش سرقت کلی: زمانی که خودرو به کلی سرقت شود، برخی از قطعات آن مورد سرقت قرار بگیرد یا در زمان تعقیب و گریز برخی از قطعات آن دچار آسیب شوند بیمه بدنه موظف است که این خسارت وارد شده را بپردازد.

فرعی

 

پوشش فرعی همانطور که گفتیم با پرداخت هزینه اضافی‌تری خریداری می‌شود. خرید پوشش فرعی اجباری نیست و فرد می‌تواند با توجه به نیاز خود این پوشش‌ها را خریداری کند.

  • پوشش ترانزیت
  • پوشش کشیدن خط و برخورد با شی نوک تیز
  • پوشش استهلاک
  • پوشش فرانشیز
  • پوشش نوسانات قیمت و هزینه ایاب و ذهاب
  • هزینه توقف برای خودروهای وارداتی
  • خسارت وارد شده ناشی از بلایای طبیعی
  • پاشیدن رنگ، اسید و.... به بدنه خودرو
  • خسارت وارد شده ناشی از شکستن شیشه و سرقت برخی از قطعات خودرو

خرید الحاقیه بیمه بدنه

886c39e5-2f3a-4269-a23e-4b2eb6017d1e

با توجه به مطالب منتشر شده در این وب‌سایت: هرگونه تغییری که در بیمه بدنه انجام شود، نیاز است در رابطه با آن الحاقیه صادر شود. الحاقیه تغییرات ایجاد شده در بیمه بدنه خودرو بوده و ازجمله مواردی که برای آن باید الحاقیه صادر شود می‌توان به افزایش تعهدات، فسخ، ابطال، سرمایه بیمه شده، انتقال بیمه بدنه و.. اشاره کرد. صدور الحاقیه برای بیمه بدنه خودرو نیاز به پرداخت هزینه دارد و در صورت پرداخت آن الحاقیه مورد نظر صادر خواهد شد.

پرفروشترین بیمه های بدنه

به طور کلی معیارهای مشخصی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها به پرفروش‌ترین و بهترین بیمه بدنه کشور دست پیدا کرد. ازجمله معیارهای مهمی که می‌تواند به روی میزان محبوبیت و فروش بیمه بدنه تاثیر بگذارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع خودرو، مدل خودرو، پوشش اضافی، کاربری، تخفیف عدم خسارت، سال ساخت و تخفیفات شرکتی

با توجه به مطالب منتشر شده در رابطه با بیمه شخص ثالث سمند: بیمه شخص ثالث سمند در کنار بیمه شخص ثالث پراید و پژو پرفروشترین نوع بیمه است. بهترین بیمه شخص ثالث از نظر هر فرد متفاوت است. ممکن است فردی به دنبال پوشش بیشتر باشد و فردی دیگر به دنبال پایینترین قیمت یا بهترین شرکت بیمه! شما در سایت بیمه باما می‌توانید بهترین بیمه شخص ثالث سمند را بخرید. کافیست با توجه به پوشش‌های موردنظر خود یک بیمه را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از سایت بیمه باما مشاروه بگیرید تا بهترین بیمه شخص ثالث سمند را با اطمینان خاطر بخرید.

5f2117e2-59be-4222-a152-8656c6c06b96

علاوه بر سمند، خودرو 405 هم طرفداران بسیاری دارد. بیمه بدنه خودروی 405 شامل تخفیفاتی می‌شود، ازجمله این تخفیفات می‌توان به دو مورد اشاره کرد. با توجه به مقاله بیمه بدنه پژو 405 : تخفیف‌های بیمه بدنه برای پژو ۴۰۵ را می‌توان به ۲ دسته اصلی و فرعی تقسیم‌بندی کرد. در این‌ صورت تخفیف‌های اصلی برای بیمه بدنه این خودرو، شامل: تخفیف عدم خسارت، تخفیف خودروهای صفر کیلومتر و یا تخفیف خرید نقدی بیمه‌نامه، خواهد بود و تخفیف‌های فرعی نیز مواردی از قبیل: تخفیف ارزش این خودرو، تخفیف‌های گروهی بیمه بدنه، تخفیف خودروهای وارداتی، تخفیف‌های مناسبتی و… را در بر خواهند گرفت.

کلام آخر

در نهایت خرید بیمه بدنه به هیچ عنوان اجباری نیست. فرد می‌تواند با توجه به وضعیت اقتصادی و شرایطی که دارد این بیمه را خریداری کند. خرید بیمه بدنه می‌تواند تمام خسارات وارد شده در تصادفات رانندگی را بپردازد. در این مقاله سعی کردیم تا بیمه بدنه و مواردی که تحت پوشش بیمه بدنه هستند یا نیستند را برای شما مورد بررسی قرار دهند.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied