شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

راهنمای خرید دوربین مداربسته

دوربین های مدار بسته انواع مختلفی دارد که با توجه به کاربری شما به انواع مختلفی تقسیم می شوند. این که دوربین مداربسته خانگی می خواهید یا برای کارگاه و فروشگاه، باعث می شود قیمت یا مدل های متفاوتی را انتخاب کنید.

راهنمای خرید دوربین مداربسته

در این مقاله به بررسی المان هایی که به خرید دوربین مداربسته مناسب منجر شود می پردازیم. در آخر این مطلب سوالات زیر مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

  • دوربین مدار بسته از چه برندی بخریم؟
  • آیا دوربین مداربسته گران قیمت دلیل بر کاربردی بودن دارد؟
  • آیا نوع dvr استفاده شده در دوربین مدار بسته مهم است؟
  • دوربین مداربسته بی سیم بهتر است یا سیم دار؟
  • چگونه دوربین های مداربسته اصلی از تقلبی را تشخیص دهیم؟
  • هزینه های جانبی دوربین مدار بسته چه مقدار است؟

 

انواع دوربین های مدار بسته

دوربین مداربسته دام

این نوع دوربین های مدار بسته حالت گنبدی شکل داشته و بیشتر برای نصب بر زیر سقف ها کاربرد دارد. دوربین های Dome یکی از پرکاربردترین دوربین ها محسوب می شود.

 

دوربین مداربسته باکس

همانطور که از اسمش پیداست دوربین هایی مستطیلی شکل هستند که لنز آن ها به صورت جدا بر روی دوربین نصب می شود. جنس دوربین های مداربسته باکس، معمولا پلاستیک می باشد.

 

دوربین مداربسته بولت

این نوع از دوربین های مداربسته استوانه ای شکل و معمولا با بدنه فلزی می باشند و انتخاب خوبی برای استفاده در محیط های بیرون از خانه و فضای باز می باشد.

 

دوربین مداربسته اسپید دام (speed Dome)

همان دوربین های مداربسته dome محسوب می شوند، با این تفاوت که گردان(چرخشی) هستند و میتوان آن را در جهت های مختلف چرخاند. همچنین این نوع دوربین ها را می توان به تشخیص چهره مجهز کرد. این نوع دوربین ها قیمت بالاتری دارد و نصب آن نیز مشکل است.

70687a1d-dc1d-478a-b7ca-dbd6653b8394

دوربین مداربسته سوزنی

همانطور که از اسمش پیداست دوربین های کوچکی هستند که بیشتر بعنوان دوربین های مخفی کاربرد دارند. و در دستگاه های عابر بانک نیز مورد استفاده است.

 

دوربین مداربسته حرارتی

این نوع دوربین ها در صنایع نظامی یا برای شناسایی موجودات زنده استفاده می کنند و تصویر موجود زنده را بصورت هاله ای رنگی نشان خواهد داد.

 

چه نوع دوربین مداربسته ای را انتخاب کنیم؟

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، فاکتور قیمت و نوع فضایی که قرار است برای آن نصب دوربین مداربسته انجام شود، مهم است. حال برای انتخاب تخصصی آن بهتر است در مورد برند های دوربین مداربسته و Dvr نیز اطلاعاتی داشته باشید. پس با ما همراه شوید.

 

دوربین مداربسته از چه مارکی بخریم؟

دوربین های مداربسته در ایران مارک های متعددی دارد. این امر، انتخاب را کمی مشکل می کند. برای خرید دوربین باید المان هایی همچون قیمت، کاربرد، کیفیت ساخت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن ها را مورد بررسی قرار دهید. در زیر به بررسی چند مورد از بهترین و معتبرترین برندها دوربین مدار بسته می پردازیم:

 

دوربین مداربسته ویزیترون

برند ویزیترون زیر مجموعه شرکت ردکا می باشد و در زمینه سیستم های نظارتی و امنیتی در دهه 90 راه اندازی شده است. تولیدات شرکت ویزیترون شامل دوربین های AHD, TurboHD و شبکه می باشد. تمامی دوربین های ویزیترون دارای سنسور تصویر سونی است که کیفیت بسیار مطلوبی را ارائه می دهند.

 

دوربین مداربسته ITR

دوربین های مداربسته ITR زیر مجموعه شرکت ردکا می باشد. با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، خرید تجهیزات جدید پس از بروز خرابی در محصولات الکتریکی و هوشمند وجود ندارد و مقرون به صرفه نیز  نمی باشد. در این جا است که اهمیت گارانتی و خدمات پس از فروش بیش از پیش به چشم می آید. برند های داخلی ITR و ویزیترون که تحت پوشش شرکت ردکا هستند کاملاً مورد حمایت قرار گرفته اند و به این ترتیب در صورت بروز مشکل، کاربر می تواند به سادگی و صرف هزینه بسیار کمی به حل مشکل بپردازد.

 

دوربین مداربسته سیماران

سابقه حضور یک برند در بازار و کیفیت ساخت دوربین مدار بسته آن، معمولاً یکی از عوامل اصلی تاثیر گذار در قیمت است و نیاز به توضیح خاصی ندارد. معمولاً برند های مطرح کیفیت خود را همچنان در سطح بالا نگه می دارند و البته قیمت بالاتری نیز دارند. دوربین های مداربسته سیماران با توجه به خدمات پس از فروش بسیار قوی و قیمت های رقابتی، گزینه خوبی برای انتخاب می باشد.

 

دوربین مداربسته هایک ویژن

شرکت هایک ویژن در سه سال اخیر با تغییر رویه تولید محصولات آنالوگ و به کارگیری تکنولوژی HDTVI در محصولات آنالوگ توانسته بازار خود را در این بخش به شدت گسترش دهد. در نمایندگی هایک ویژن امکان دسترسی مشتریان به جدیدترین محصولات این شرکت با دو سال گارانتی خرید فرآهم شده است.

 

دوربین مداربسته داهوا

کیفیت دوربین های مداربسته داهوا یکی از پارامترهای محبوبیت این برند است. چرا که کیفیت و رزولوشن تصویر برای ثبت جزئیات و تصاویر بسیار حائز اهمیت است. در زمان انتخاب دوربین مداربسته یکی از سوالاتی که به فروشنده پاسخ می دهید “دوربین با چه کیفیتی می خواهید” است. برخی به گونه ای دیگر به پاسخ این سوال می رسند. به این صورت که دوربین را برای چه مکانی مدنظر دارید و از تصاویر ضبط شده چه چیزی برای شما مهم است. دوربین های مداربسته داهوا همه فضاها را می تواند پوشش دهد.

 

دوربین مداربسته هایلوک

دوربین مداربسته هایلوک در چند سال اخیر با وجود جدید بودن این برند، عملکردی عالی از خود در این حوزه به ثبت رسانده است. این برند برای حضور فعال در رقابت با برندهای هم رده خود دست به تولید انواع دوربین های مداربسته زده است. قیمت هایلوک با توجه به کیفیت خوبی که ارائه می کند بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.

 

نحوه مشخص کردن فضای مناسب برای نصب دوربین مداربسته

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات برای خرید دوربین مداربسته، مشخص کردن جای دوربین مداربسته است. برای این کار شما می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را انجام دهید. این مسئله بر بسیاری از کارکردهای دوربین شما، همچون موارد زیر، تاثیر می‌گذارد.

  • زاویه، شعاع دید دوربین
  • میزان چرخش دوربین
  • قرارگیری دستگاه ضبط کننده
  • درصوررت استفاده از دوربین‌های سیمی مقدار متراژ سیم کشی
  • از بین بردن نقاط کور

 

دوربین مداربسته بی سیم بهتر است یا سیم دار؟

هر کدام از سیستم ها مزایا و معایبی دارند. به چند مورد از آن ها می پردازیم:

مزایای دوربین مداربسته سیم دار : قابلیت اطمینان - برای راه حل های امنیتی بلند مدت و دائمی بهتر است.

معایب دوربین مدار بسته سیم دار : زمان زیاد نصب دوربین مدار بسته باسیم - در برابر قطعی برق آسیب پذیرند.

مزایای دوربین مداربسته بی سیم: نصب آسان - ایده آل برای ملک های موقت

معایب دوربین مداربسته بی سیم: تداخل در دوربین‌های بی‌سیم زیاد است - وابسته به یک سیگنال بی سیم - در برابر قطعی برق آسیب پذیر است – تعداد دوربین محدود حداکثر 4 یا 8 عدد

 

d9f6d2fd-063a-4d4b-8e4b-e539aded5a63

نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن دوربین مداربسته

کیفیت دوربین می تواند چیزهای زیادی در مورد واقعی بودن آن بگوید. معمولاً دوربین های پلاستیکی با ظاهری ارزان قیمت تقلبی هستند و می توان آنها را از سایر دوربین های با کیفیت بالاتر تشخیص داد.

از آنجا که شرکت ها و برندهای عالی به طور گسترده و با قیمتهای معقولی در دسترس هستند، تشخیص واقعی یا تقلبی بودن یک دوربین با آن برند مشخص کار دشواری نیست.

ولی در کل سعی کنید دوربین هایی با برند معتبر خریداری کنید و قبل ا استفاده، از طریق بارکد محصول از اصالت کالا اطمینان حاصل کنید. این بهترین راه حلی است که می توان ارائه داد.

 

گروه صنعتی الکتروچشم  با ۱۷ سال سابقه، آماده ارائه خدمت و محصول در زمینه‌های دوربین‌های مداربسته، آیفون‌های تصویری،درب‌های اتوماتیک، پنجره‌های دو و سه جداره، کرکره برقی، آنتن مرکزی، سیستم‌های کنترل تردد و … می‌باشد. برای مشاهده و خرید محصولات به سایت الکتروچشم مراجعه کنید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied