شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

چرا برای تغییر نام خود باید به وکیل تغییر نام مراجعه نماییم؟

شرایط تغییر نام و دریافت مشاوره از وکیل تغییر نام

چرا برای تغییر نام خود باید به وکیل تغییر نام مراجعه نماییم؟

وکیل تغییر نام در خصوص عنوان مطرح شده چنین دیدگاهی دارد؛ اسم انسان مطابق با تعریف نام، کلمه و یا اصطلاحی است که در همگی دانش های جهان به منظور هویت بخشی به یک انسان حائز ساختار های متفاوتی است. در ایران مشهور که هویت فرد را شناسایی می نماید متشکل از نام و نام خانوادگی افراد است.

 در اصطلاح به اسم شخصی فرد نام کوچک گفته می شود و نام خانوادگی فرد اسم خانوادگی نیز گفته می شود. ولی عنوان وکیل تغییر نام با چه هدفی در این مقاله مطرح شده است؟ تغییر اسم شناسنامه به معنی تغییر هویت حقوقی فرد است و از این رو ممکن است از نظر قانونی و حقوقی حائز اشکالاتی باشد حضور وکیل اسم به دلیل اینکه گاهی این فرمایش با کاستی روبرو است به نظر لازم و بایسته می رسد.

 

بنابراین؛ دلیل حضور وکیل تغییر نام  در این باره حقوقی موجه خواهد شد. یکی از وظایف هر پدر و مادری برگزیدن نامی زیبا برای فرزندان خویش است و درد مذهب مبین اسلام نیز به این باره اشاره شده است که وظیفه والد و مادر این است که نامدار مناسب و زیبا برای فرزندان خویش گزینش نمایند.

حتما در فضای مجازی عکس هایی از شناسنامه کسان به اشتراک گذاشته شده است که دارای اسامی عجیب و غریب یا بی معنی و یا دارای الفاظی نامتعارف است که مایه تمسخر دیگر افراد قرار گرفته است مطمئنا این افراد از بردن اسم خویش در جمع ناراضی هستند و از این بابت اعتماد به نفس زیاد پایینی دارند.

 

بدهی است که این افراد گرایش داشته باشند تا نام خویش را تغییر دهند.  البته همیشه دلیل تغییر اسم شناسنامه به این دلیل نیست و برخی مواقع انگیزه افراد قشنگ نبودن اسم با توجه به سلیقه خود است و سلیقه والدین خود را برای تعیین نام خویش قبول ندارند در این حالت به رایزنی وکیل تغییر نام اقدام به تغییر اسم شناسنامه خود می کنند.

 به هر حال مطابق با اصول آزادی در انتخاب افراد می توانند با داشتن شرایطی برای تغییر نام خود به کمک وکیل تغییر نام اقدام کنند.

 

وکیل تغییر نام  کیست؟

افرادی که با هر علت و دلیلی به تغییر نام خود اندیشه می کنند لازم است پیش از انجام هر اقدامی با وکیل تغییر نام مشورت های لازم را داشته باشند.

طبیعتا تغییر اسم شناسنامه در باره پاسخ اداره ثبت اجرا نمی گیرد که انگیزه آن در ادامه متن ذکر خواهد شد. با این حال لازم است با شخصی که در خصوص روند تغییر اسم شناسنامه اطلاعات لازم را دارد و با مراحل انجام این پیشه آشنا است، مشورت شود.

 اداره ثبت نیز با ارائه دادخواست به دادگاه حقوقی تقاضای فرد را برای تغییر اسم شناسنامه خود قبول می کنند و با این تفسیر متوجه خواهیم شد که اسم و یا اسم خانوادگی یک سوژه کاملا حقوقی است و لازمه انجام آن حضور وکیل حقوقی و چیره به روند تغییر اسم شناسنامه است.

برای تغییر نام ممکن است بارها فرد به مرجع قضایی و اداره ثبت احوال مراجعه داشته باشد و یا لازم باشد تا متن حقوقی و قانونی برای تقاضا خود تنظیم کند در چنین حالتی وکیل تغییر نام بهتر و ریز بین تر روند حقوقی را پیگیری خواهد کرد.

در حالت کلی وکیل یادشده شخصی است که همه مراحل لازم جهت تغییر نام را انجام خواهد داد، به قوانین ثبت احوال و تبصره های آن چیره است،با روش بررسی مراجع و سلایق آنها آشنا است و در فرجام بهتر از هر فرد عادی میتواند متن عرض حال مورد قبول داور یا گردانیدن ثبت را جاسازی نماید. لازم به ذکر است وکیل تغییر نام  تنها در دامنه تغییر اسم شناسنامه کوچک یا نام هویتی اشخاص کار و فعالیت ندارد و خدمات و مشاوره های لازم را درخصوص تغییر اسم شناسنامه فامیلی نیز ارائه خواهد داد.

 

نقش وکیل تغییر نام

با آگاهی نسبت به مراحل بررسی به درخواست تغییر نام متوجه شدیم که گاهی در هیات ها حل اختلاف در گردانیدن ثبت احوال با تقاضا و انگیزه فرد برای تغییر اسم شناسنامه موافق نمی شود. همچنین همانطور که گفته شد در حالت عدم موافقت با تقاضا فرد از طریق دادگاه حقوقی می تواند تقاضای خود را مکررا مطرح نماید. وکیل تغییر نام با آگاهی کامل بر این مراحل و احتمالات می تواند در ارائه تقاضا به اداره ثبت احوال و در صورت لزوم تنظیم و تسلیم دادخواست تغییر اسم شناسنامه به مرجع قضایی نقشی موثر داشته باشد. به هر حال تنظیم تقاضا های قانونی لازمه سواد و ادبیات قانونی خواهد بود و هر میزان در متن دادخواست و تقاضا خود به هر یک از مراجع ذیربط اصول ارائه تقاضا رعایت شود می توان به موافقت درخواست امیدوار بود.

 

برتری وکیل تغییر نام محل اقامت نسبت به سایرین

وکیل تغییر نام محل اقامت متقاضی قطعا بار ها مراحل تغییر اسم شناسنامه را در ادارات مزبور انجام داده است و با سلیقه و شیوه تصمیم گیری هیات اختلاف واقف است پس با اخطار کامل اقدامات لازم را برای خواسته موکل خویش انجام خواهد داد.

تغییر اسم شناسنامه چه بسا موضوع حقوقی پیچیده ای نباشد اما تهیه متن دادخواست در موعد رد خواسته از طرف اداره ثبت احوال موضوعی است که حتما مشاوره و ارشاد های وکیل تغییر نام  را می طلبد.

زیرا همانطور که در متن فوق و پیشتر گفته شد؛ شیوه تنظیم متن عرض حال در اقناع عقیده دادرس کارساز خواهد بود. چنانچه رای قاضی دادگاه بر رد عرض حال فرد برای تغییر اسم شناسنامه باشد عملا فرد عازم برای تغییر نام نخواهد داشت البته اعتراض به رای دادگاه شدنی است اما برای تغییر اسم شناسنامه لازم نیست مراحل طولانی را سپری کرد. پس نقش وکیل تغییر نام در این مورد پررنگ خواهد شد و برای بازداری از رد احتمالی دادخواست در دادگاه حتما با وکیل متخصص و با تجربه در این مقوله مشورت شود.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied