شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی//

معرفی ورق استیل ضد اسید و ضد سایش

ورق استیل به‌عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات به‌دست‌آمده از فولاد شناخته می‌شود که در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد.

معرفی ورق استیل ضد اسید و ضد سایش

ورق استیل به‌عنوان یکی از پرکاربردترین محصولات به‌دست‌آمده از فولاد شناخته می‌شود که در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. این ورق از عناصر مختلفی مانند آهن، کربن، کروم و موارد دیگری ساخته می‌شود. ورق استیل بر اساس عناصر به‌کاررفته در آن به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود که ورق استیل ضد اسید و ضد سایش را می‌توان دو نوع از کاربردی‌ترین آن دانست. در این مطلب قصد داریم شما را با ورق استیل ضد اسید و ضد سایش آشنا کنیم، پس تا پایان آن با ما همراه باشید.

ورق استیل ضد اسید

ورق استیل ضد اسید که به ورق استیل 316 نیز معروف است، یکی از پرمصرف‌ترین ورق‌های استیل شناخته می‌شود. این ورق در استانداردهای بین‌المللی به ‌نام گرید دریایی معروف است. ورق استیل ضد اسید همان‌گونه که از نام آن پیداست با توجه به درصد عناصری که در آن به کار می‌رود، خاصیت ضد اسیدی دارد.

عناصری مانند سیلیسیوم، منگنز، فسفر، گوگرد، کروم، مولیبدن و نیکل در این ورق وجود دارند. در ورق استیل 316 درصد برخی عناصر مانند کروم به میزان 17.5% و نیکل به مقدار 12% در آن به نسبت سایر ورق‌های استیل بیشتر است.

عنصر نیکل موجود در این ورق از ترک خوردن آن در صنایعی مانند جوشکاری جلوگیری می‌کند. این ورق استیل در مقابل ترکیباتی مانند هیدروکلریک اسید، سولفوریک اسید، تارتاریک اسید و کلریدهای سولفات مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین به دلیل نداشتن خاصیت مغناطیسی، توانسته کاربردهای فراوانی در صنایع داشته باشد. یکی از ویژگی‌های خوب این ورق به نسبت سایر ورق‌های استیل درصد پایین میزان گوگرد در آن است.

کاربرد ورق استیل ضد اسید

همان‌گونه که گفته شد، در ورق استیل ضد اسید 316 عناصری به‌کاررفته که سبب مقاومت بالای آن در مقابل خوردگی و ترک می‌شود. این ویژگی ورق استیل سبب شده که در صنایع مختلف کاربردهای زیادی داشته باشد. از کاربردهای ورق استیل ضد اسید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • این ورق با توجه به مقاومت بالای آن‌یکی از پرکاربردترین ورق‌ها در جوشکاری و صنایع دیگر است. وجود نیکل در این ورق سبب می‌شود که در جوشکاری مقاومت بسیار بالایی از خود نشان دهد.
  • صنایع که به ورق‌های استیل دارای حرارت بالا نیاز دارند، می‌توانند از این ورق استفاده کنند. این ورق می‌تواند به‌راحتی در دمایی به میزان 925 درجه سانتی‌گراد مقاومت کند. از این ورق در صنایعی مانند کشتی‌سازی، ساخت تانکر حمل مواد شیمیایی، لوازم برقی، ساخت بمب، بدنه خودرو و کامیون و... استفاده می‌‌شود.

ورق استیل ضد سایش

ورق استیل ضد سایش که به ورق استیل 321 نیز شناخته می‌شود یکی دیگر از پرکاربردترین ورق‌های استیل به‌کاررفته در صنایع است. در این ورق ترکیباتی به‌کاررفته که از آن در مقابل زنگ‌زدگی، فرسودگی و سایش حفاظت می‌کنند. همچنین سبب می‌شود که در دماهای بسیار بالا تا مقدار 816 درجه سانتی‌گراد نیز به‎راحتی از خود مقاومت نشان دهد. از عناصر به‌کاررفته در این ورق می‌توان به نیکل، مس، کلمبیم، نیتروژن و کروم اشاره کرد.

وجود برخی عناصر مانند 10% نیکل و 18% کروم در این ورق باعث شده که بتوان آن را در دماهای پایین به شکل‌های مختلفی تبدیل کرد. وجود خاصیت شکل‌پذیری سریع این ورق باعث شده که در صنایعی مانند ماشین‌کاری، تجهیزات ساخت مواد غذایی و تولید لوازم آشپزخانه کاربرد زیادی داشته باشد. وجود تیتانیوم موجود در این ورق سبب تمایز آن به نسبت سایر ورق‌های استیل می‌شود. تیتانیوم نقش زیادی در بالا بردن مقاومت این ورق ایفا می‌کند.

کاربردهای ورق استیل ضد سایش

همان‌گونه که ذکر شد در این ورق از عناصر خاصی استفاده‌شده که وجود این ترکیبات در خاصیت شکل‌پذیری ورق استیل ضد سایش تاثیر بسیاری گذاشته است. از کاربردهای مختلفی که این فلز در صنایع مختلف دارد می‌توان به تولید و ساخت تجهیزات مختلف در دماهای بالا، سیستم‌های اگزوز ماشین، آستر دودکش، دیگ بخار، تجهیزات پالایش نفت، تولید دارو، صنعت راه‎سازی، تولید تجهیزات حفاری معادن و موارد دیگری اشاره کرد.

تفاوت عمده ورق‌‌های ضد اسید و ضد سایش در چیست؟

این دو ورق ازلحاظ ظاهری هیچ تفاوت خاصی با یکدیگر نداشته و برخی خاصیت‌های آن‌ها مانند مقاوم بودن در برابر حرارت در هردوی این ورق‌ها وجود دارند. وجود عنصر مولیبدن به‌کاررفته تنها تفاوتی است که این دو ورق با یکدیگر دارند. به کار بردن 2% عنصر مولیبدن در ورق استیل ضد اسید باعث شده که مقاومت بالایی در محیط‌های اسیدی از خود نشان دهد. درحالی‌که نبود این عنصر در ورق استیل 321 سبب شده مقاومت آن در مقابل سایش افزایش پیدا کند.

ورق استیل 316 و 321 توسط چه کشورهایی تولید می‌شوند؟

ورق استیل ضد اسید و ضد سایش یک کالای وارداتی است که در کشور ایران ساخته نمی‌شود. این ورق را می‌توان از کشورهای دیگری مانند آلمان، فرانسه، چین، ژاپن، اوکراین، تایوان، کره جنوبی و... به ایران وارد کرد. از میان این کشورها بهترین تولیدکننده ورق استیل را می‌توان تایوان و کره جنوبی دانست. ورق‌های تولیدشده توسط این دو کشور بالاترین درجه کیفی را دارند.

قیمت ورق استیل ضد اسید و ورق استیل ضد سایش

همان‌گونه که ذکر شد ورق استیل یک کالای وارداتی به داخل کشور است که نوسانات ارزی تاثیر زیادی بر قیمت آن می‌گذارد. این ورق در ابعاد، وزن و ضخامت‌های مختلفی در بازار وجود دارند که این دو عامل نیز تاثیر زیادی بر قیمت ورق استیل دارند. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق استیل شرکتی است که شما این ورق‌ها را از آن تهیه می‌کنید.

ورق استیل 316 و 321 را از کدام شرکت تهیه کنید؟

شرکتی که ورق استیل را از آن خریداری می‌کنید، تاثیر زیادی بر قیمت این کالا و همچنین کیفیت آن دارد. مجموعه توان فلز با داشتن بیش از 25 سال تجربه، یکی از بهترین برندها و شرکت‌هایی است که در زمینه تولید ورق استیل ضد اسید و ضد سایش خدمات ارزنده‌ای را به صاحبان صنایع ارائه کرده است.

شما می‌توانید ورق‌های استیل با درجه کیفی بالا و قیمت‌های بسیار مناسب را از این مجموعه تهیه کنید. همچنین شرکت توان فلز برای رفاه حال مشتریان خود از طریق آنلاین نیز به فروش محصولات خود اقدام می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت از طریق غیرحضوری به خرید ورق استیل موردنظر خود اقدام کنید.

http://felez.biz/

 

کلام آخر

ورق استیل یکی از محصولات تولیدشده از فولاد بوده، با توجه به عناصری که در آن به‌کاررفته دارای انواع مختلفی است. از پرکاربردترین ورق‌های استیل می‌توان به استیل ضد اسید و ضد سایش اشاره کرد. این دو عنصر دارای خواص فیزیکی و شیمیایی مختلفی بوده و این امر سبب شده که کاربردهای متفاوتی برای صنایع مختلف داشته باشند. اگر می‌خواهید این ورق‌ها را با بالاترین درجه کیفی و قیمتی مناسب تهیه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به وب‌سایت فلز کالا مراجعه کنید. در این مقاله شما را با ورق استیل ضد اسید و ضد سایش آشنا کردیم، امیدواریم اطلاعات کافی را با خواندن آن کسب کرده باشید.

 

مطلب فوق رپورتاژ اگهی بوده و شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال این خبر ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied