شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

جلوگیری از مشکلات بینایی با عینک طبی

خرید عینک طبی لوکس که ضمن برخورداری از زیبایی، کیفیت بالایی داشته باشد، موضوعی است که شاید ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد.

جلوگیری از مشکلات بینایی با عینک طبی

خرید عینک طبی لوکس که ضمن برخورداری از زیبایی، کیفیت بالایی داشته باشد، موضوعی است که شاید ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد. ما در این مقاله سعی می‌کنیم اطلاعات مفیدی درباره انواع عینک طبی لوکس به شما ارائه نماییم؛ چرا که فکر می‌کنیم کسب اطلاعات بیشتر درباره اینکه اصلا عینک طبی چیست، چه کاربردی دارد، انواع فریم و عدسی عینک طبی کدام است یا موارد از این قبیل به شما کمک می‌کند تا تجربه بهتری از خرید عینک طبی با قیمت مناسب کسب نمایید.

انواع عینک طبی لوکس را بشناسیم.

با توجه به اینکه امروزه شرکت‌های بزرگی در سطح جهان، اقدام به طراحی و ساخت انواع عینک طبی نموده‌اند، متنوع‌ترین مدل‌های عینک در بازار به فروش می‌رسد و هر فرد با هر فرم از صورت می‌تواند اقدام به خرید عینک طبی لوکس نماید و گزینه مناسب با چهره خود را از میان آنچه هست، انتخاب کند.

عینک‌های طبی را می‌توان براساس نوع فریمی که دارند به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی کرد. اما فریم عینک طبی یعنی چه؟ منظور از فریم، همان قابی است که شیشه عینک را نگه می‌دارد که باید براساس چهره خود، بهترین فریم را انتخاب کنید.

 

انواع فریم عینک طبی:

  • عینک بدون فریم: اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق سبک مینیمال‌اند، حتماً به خرید عینک طبی بدون فریم فکر کنید. این مدل از عینک، به دلیل سبکی و برخورداری از ظاهری زیبا و مدرن، انتخابی عالی برای سخت پسندان است. عینک طبی بدون فریم، نمای صورت را نمی‌گیرد و بر جذابیت استایل شما خواهد افزود. اگر این مدل از عینک‌های طبی را از نزدیک دیده باشید، حتماً می‌دانید که از دسته، لولا و پل بینی، ساخته شده و از نظر سبک طراحی، بسیار ساده است. قیمت عینک‌های طبی بدون فریم، بستگی به مدل و کیفیت ساخت آن‌ها دارد اما در کل متناسب تعیین شده است.
  • عینک طبی نیمه فریم: این عینک زیبایی و جذابیت را در کنار استحکام و پایداری به صورت همزمان دارد. خرید عینک طبی نیم فریم، به کسانی که عاشق سبک‌های کلاسیک هستند و عینک‌های شیک را می‌پسندند، توصیه می‌شود.
  • عینک طبی تمام فریم: ظاهر به روز و جذاب عینک طبی تمام فریم، آن را به عنوان گزینه‌ای مناسب برای خرید عینک طبی لوکس مطرح کرده است. قابی از جنس پلاستیک، استات، فلز یا تیتانیوم است. این فریم، تمامی لنز را محصور می‌کند و به همین دلیل در زیبایی و استحکام، کم نظیر است.
  • عینک طبی فریم سیمی: این مدل از عینک ها، طرفداران خاص خود را دارند و از آنجایی که با سبک کلاسیک طراحی شده اند، از زیبایی خاصی بهره‌مند هستند. برای توصیف ویژگی‌های عینک طبی فریم سیمی، باز هم باید به سبکی و سادگی طراحی آن اشاره نماییم. اگرچه فریم‌های سیمی برای لنزهای گرد مناسب‌اند اما برای لنزهای فانتزی و لنزهای گربه‌ای نیز می‌توان از فریم‌های سیمی استفاده کرد.
  • عینک پل کوتاه: ما به کسانی که پل بینی کوچکی دارند توصیه می‌کنیم تا از عینک پل کوتاه استفاده کنند. نگه داشتن این فریم‌ها بر روی صورت ابداً دشوار نیست و مانند عینک‌های طبی معمولی، آزاردهنده نخواهد بود. در میان انواع عینک‌های طبی پل کوتاه، مدل‌های گرد از همه زیباترند و به جذابیت استایل شما کمک می‌کنند.

درباره عدسی عینک طبی چه می‌دانید؟

عدسی عینک طبی، مهم‌ترین قسمت یک عینک است که هنگام خرید، باید به آن دقت کنید. منظور از عدسی همان قسمت شیشه‌ای عینک است که البته الزاماً از شیشه ساخته نشده است. البته عینک‌هایی که در گذشته ساخته می‌شدند، صرفاً از جنس شیشه‌های شکننده و کمی سنگین بودند. ولی امروزه، استفاده از مواد پلاستیکی نشکن، جایگزین مواد صددرصد شیشه‌ای شده است. دلیل آن هم سبکی و امنیت بسیار بالایی است که این دست از مواد اولیه دارند. عدسی‌ طبی درجه یک، از ضریب شکست بالایی برخوردار است و به همین دلیل سبک‌تر و ظریف‌تر به نظر می‌رسد. این عدسی‌ها، دید واضح‌تری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

انواع عدسی عینک طبی از نظر جنس:

  • عدسی شیشه‌ای: زمانی که عینک طبی اختراع شد، از عدسی شیشه‌ای برای ساخت آن استفاده می‌کردند. اما شیشه سنگین بود و همواره در معرض شکستن قرار می گرفت. شکستن عینک بسیار خطرناک بود و حتی امکان داشت فرد را برای همیشه نابینا کند؛ به همین دلیل طولی نکشید که استفاده از شیشه در ساخت عینک منسوخ شد.
  • عدسی پلاستیکی: در نیمه قرن نوزدهم میلادی، نخستین لنزهای پلاستیکی عینک طبی به بازار ارائه شد. برای ساخت این عدسی‌ها از مواد پلیمر پلاستیکی CR-39 استفاده می‌شد. هزینه ساخت عدسی‌های پلاستیکی بسیار کمتر از عدسی‌های دیگر بود و از سوی دیگر، وزن پایین و کیفیت بالا باعث می‌شد تا طرفداران بسیار زیادی داشته باشند.
  • عدسی پلی کربنات: این عدسی‌ها، در دهه هفتاد قرن نوزدهم به بازار معرفی شدند. با گذشت زمان کوتاهی، این محصولات به محبوب‌ترین عدسی‌ها تبدیل شدند و مورد توجه متقاضیان خرید عینک طبی لوکس قرار گرفتند. هنوز که هنوز است سازندگان عینک برای ساخت انواع عینک طبی از جمله عینک کودک یا عینک‌های ورزشی از این عدسی‌ها استفاده می‌کنند.
  • عدسی پلاستیک فشرده: ضریب شکست عدسی‌هایی که از پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند در مقایسه با عدسی‌های تولید شده از پلاستیک CR-39، بالاتر است. به همین دلیل نور باکیفیت‌تری را با انحراف کمتر از خود عبور می‌دهند.

عدسی‌هایی که در ساخت عینک طبی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهتر است از پوشش ضد اشعه ماوراء بنفش برخوردار باشند و مانع از رسیدن این پرتوها به چشم گردند. البته مقاومت بالا در برابر ضربه دیدگی و سبکی وزن نیز از معیارهای مهمی است که شما علاقه مندان به خرید عینک طبی لوکس، در انتخاب عدسی باید مورد توجه قرار دهید.

فواید عینک طبی چیست؟

همه ما می‌دانیم که بر خلاف عینک آفتابی، عینک طبی به کسانی که از مشکلات بینایی رنج می‌برند، کمک می‌کند تا بهتر ببینند و دید واضح‌تری داشته باشند. افرادی که با اختلال در بینایی مواجه هستند، بدون عینک زدن نمی‌توانند اشیاء و پدیده‌های مختلف را به درستی ببینند. اما این تنها دلیل برای خرید عینک طبی و استفاده از آن نیست؛ واقعیت آن است که اگر بیماران مبتلا به مشکلات چشمی پس از مراجعه به پزشک متوجه شوند که به عینک نیاز دارند ولی از آن استفاده نکنند، با تشدید بیماری مواجه خواهند شد.

کسانی که به رغم تجویز پزشک، از عینک طبی استفاده نمی‌کنند، با مشکلاتی نظیر تاری در دید و سرگیجه روبرو خواهند شد. عدم تعادل از دیگر مسائلی است که بروز آن در این افراد دور از انتظار نیست. با این تفاسیر می‌توان گفت مهم‌ترین فایده استفاده از عینک طبی، جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی است.

عینک طبی خاص

برخی ممکن است استفاده از لنز را به استفاده از عینک طبی ترجیح دهند که البته ما این را توصیه نمی‌کنیم. عینک طبی نسبت به لنز ارزان‌تر است و از سویی برای همه سنین قابل استفاده است. مزیت مهم دیگری که عینک طبی دارد، این است که باعث عفونت چشمی نمی‌شود و به چشم آسیبی نمی‌رساند. البته شرط بهره‌مندی از فواید عینک طبی این است که شما به درستی از آن استفاده کنید!

اگر به درستی از عینک طبی استفاده نکنیم، چه می‌شود؟

استفاده درست از عینک بیش از آنچه فکر کنید مهم است. هر اندازه هم که ما در خرید عینک طبی خود دقت کنیم و عینکی باکیفیت و استاندارد انتخاب کنیم، اگر اصول درست استفاده کردن از عینک را بلد نباشیم، کارایی لازم را از آن نخواهیم دید. اگر می‌خواهید بدانید که آیا به درستی از عینک طبی استفاده می‌کنید یا خیر، کافیست بررسی کنید و ببینید که آیا این علائم زیر در شما هست یا خیر. ظهور این علائم، یعنی طرز عینک زدن شما صحیح نیست!

این نشانه‌ها عبارت‌اند از:

  • خارش چشم
  • سردرد مستمر
  • خشک شدن چشم
  • تاری دید و دوبینی
  • مشکل داشتن در تمرکز
  • حس کردن درد در کمر و شانه
  • سوزش در چشم‌ها و اطراف آن
  • افزایش اشک‌ها در چشم

برای درست عینک زدن، کافیست عینک را در بخش فوقانی بینی خود قرار دهید و زمانی که عینک به درستی روی چشم شما قرار گرفت، با انگشت اشاره آن را بالا ببرید تا فریم آن بالای بینی شما قرار گیرد. موقعیت عینک طبی، باید مابین چشم‌ها و راس پیشانی باشد.

جمع‌بندی

خرید عینک طبی با قیمت مناسب، همان چیزی است که بسیاری از ما به دنبالش هستیم. خوشبختانه مراکز معتبری که در این زمینه فعالیت دارند، با ارائه انواع عینک طبی لوکس، توانسته‌اند نیاز بازار را تامین نمایند. یکی از بهترین مراکز فعال در زمینه فروش اینترنتی عینک طبی، سایت بلو بای بای است که خدمات ویژه‌ای برای متقاضیان خرید عینک طبی خوب، در نظر گرفته است. شما می‌توانید با عوامل فعال در این سایت ارتباط برقرار کنید و راهنمایی‌های لازم قبل از خرید عینک طبی لوکس را دریافت نمایید.

چنانچه عزمتان برای خرید عینک طبی لوکس به صورت اینترنتی جدی است، باید دقت کنید تا عینکی کاملاً متناسب با چهره خود انتخاب نمایید و از تناسب سایز آن نیز کسب اطمینان نمایید. خرید عینک طبی خوب، از سایت بلو بای بای یک امتیاز ویژه دارد و آن این است که به شما این فرصت داده می‌شود که عینک را بر روی چهره تست کنید و مطمئن شوید که عینک با صورت شما همخوانی دارد.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied