شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

راهنمای خرید لامپ رشد گیاه فول اسپکتروم (لامپ ال ای دی با طیف کامل نور)

پرورش گیاهان برای شما جذاب و موفقیت آمیز خواهد بود. در صورتی که فاقد فضای حیاط خلوت برای گیاهان هستید یا اگر تمایل به کاشتن سبزیجات در آشپزخانه دارید، یا دوست دارید تعداد زیادی گیاهان آپارتمانی در اطراف داشته باشید، بهره مندی از تجهیزات مناسب به شما کمک می کند تا گیاهان را با موفقیت در داخل خانه پرورش دهید.

راهنمای خرید لامپ رشد گیاه فول اسپکتروم (لامپ ال ای دی با طیف کامل نور)

یکی از مهمترین ابزارها، لامپ رشد گیاه و یا نور با طیف کامل است، زیرا این امکان را به شما

می دهد تا میزان نور مطلوب خود را برای گیاه فراهم کنید.

سه عامل اصلی وجود دارد که باید قبل از انتخاب یک سیستم نور ال ای دی رشد گیاه، برای عملیات رشد داخلی خود در نظر بگیرید:

  1. چه چیزی پرورش می دهید؟ بسته به گونه و تنوع گیاهان، آنها نیازهای نوری متفاوتی دارند. به طور کلی، نور طیف کامل برای فتوسنتز ضروری است. اما حتی برای این منظور، به نظر می رسد چراغ های آبی و قرمز بیشترین اهمیت را دارند. گیاهان مناطق خشک و آفتابی مانند مدیترانه به نور شدیدتری نسبت به گیاهان مناطق نیمه گرمسیری یا معتدل نیاز دارند. گیاهان کم نور مانند کاهو به 25 وات در فوت مربع نیاز دارند، در حالی که گیاهان با نور بالا مانند گوجه فرنگی حداقل 50 وات نیاز دارند.

اینها تنها نمونه هایی از انواع گیاهان و نیازهای نوری آنها هستند. انواع مختلف الزامات منحصر به فرد خود را خواهند داشت.

  1. پروژه رشد داخلی شما چقدر است؟ هنگام انتخاب چراغ رشد گیاه با طیف کامل، باید در نظر بگیرید که منطقه رشد شما چند متر است. منبع های نوری وجود دارند که برای تامین نور تقریباً یک تا چهار گیاه و همچنین مدل‌هایی مانند پروژکتور رشد گیاه و وال واشر رشد گیاه طراحی شده‌اند که فضای 2 فوت در 2 فوت را پوشش می‌دهند. هرچه منطقه رشد شما بزرگتر باشد، به لامپ های LED یا پنل رشد گیاه بیشتری نیاز خواهید داشت. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بسته به شکل و اندازه منطقه رشد خود، می توانید از لامپ ال ای دی رشد گیاه، پنل و پروژکتور رشد گیاه استفاده کنید.
  2. به چه نوع LED نیاز دارید؟ دو گزینه وجود دارد: چراغ های طیف کامل، و چراغ های گیاهی یا گلدهی .

چراغ‌های طیف کامل محصولاتی همه جانبه هستند که می‌توانند نور کافی را برای گیاه در طول چرخه زندگی آن فراهم کنند. اما در برخی شرایط، ممکن است رویکرد متمرکزتری را انتخاب کنید. به عنوان مثال، سیستم شما ممکن است دارای مناطق رشد جداگانه برای دوره رشد و دوره گلدهی باشد. در چنین شرایطی، می توانید برای مرحله رشد یک چراغ ال ای دی گیاهی و برای مرحله گلدهی ال ای دی گلدهی انتخاب کنید.

بسیاری از چراغ های طیف کامل با کیفیت خوب این روزها با تنظیمات قابل برنامه ریزی عرضه می شوند. با استفاده از آنها، بسته به سن گیاه خود می توانید تنظیمات نور گیاهی یا گلدهی را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب لامپ فول اسپکتروم کوچک به انعطاف پذیری آن نیز توجه کنید. به عنوان نمونه یکی از انواع لامپ رشد گیاه ارزان در فروشگاه ال ای دی سازان مدلی با پایه خرطومی است که دارای سه بازوی قابل تنظیم است که می‌توان بازوها را پیچانده و خم کرد تا نور را در زاویه مناسب برای حداکثر سه گیاه فراهم کند. این دستگاه سبک وزن و قابل حمل است که آن را به یک انتخاب عالی برای خانه و محل کار تبدیل می کند. همچنین از طریق یک آداپتور برق USB یا AC تغذیه می شود.

بررسی کنید تا ببینید نور طیف کامل چقدر قابل تنظیم است، زیرا می‌خواهید مطمئن شوید که به شما امکان می‌دهد فقط مقدار مناسبی از نور را ارائه دهید. به عنوان مثال، برخی از مدل ها دارای سه تنظیم نور مختلف هستند، در حالی که برخی دیگر با 9 سطح کاهش نور ارائه می شوند. حتی می توانید یک چراغ طیف کامل با تایمر خریداری کنید که به طور خودکار بر اساس زمان ورود به سیستم روشن و خاموش می شود.

نوع نور مورد استفاده را مرور کنید، زیرا نوری با طیف کامل می خواهید که بیشتر شبیه نور طبیعی خورشید باشد. برخی از مدل ها نور خورشید را تقلید می کنند و در عین حال برای چشم ها نیز آسان هستند. برخی دیگر سوسو نمی زنند یا تابش خیره کننده ایجاد نمی کنند. نوری با طیف کامل را در نظر بگیرید که بی صدا کار می کند. برخی از مدل ها از یک فن برای خنک ماندن در هنگام لمس استفاده می کنند و این فن ها اغلب پر سر و صدا هستند. در عوض، مدلی را انتخاب کنید که توسط یک هیت سینک آلومینیومی ضخیم 3 میلی متری خنک

می شود. این مبدل حرارتی غیرفعال بدون ایجاد صدا کار می کند و با انتقال گرما به یک محیط خنک کننده قبل از بیرون راندن از دستگاه کار می کند.

در نهایت، شما می خواهید نوری با طیف کامل انتخاب کنید که انرژی کارآمدی داشته باشد. به دنبال چراغ هایی باشید که از چراغ های ال ای دی 1000 واتی استفاده می کنند و با یک بازتابنده 90 درجه ساخته شده اند که به شما امکان می دهد نور را متمرکز کنید. این منجر به از دست دادن 30٪ نور کمتر می شود که به این معنی است که انرژی کمتری مصرف خواهید کرد. برخی از مدل ها به قدری کارآمد هستند که نسبت به سایر چراغ های رشد گیاه موجود در بازار 50 درصد کمتر از برق مصرف می کنند.

نکات و توصیه های نور طیف کامل

  • برخی از چراغ‌های طیف کامل ممکن است در لمس کمی بیش از حد داغ شوند، بنابراین هنگام تنظیم یا جابجایی چراغ‌ها پس از مدتی که روشن بودند، احتیاط کنید.
  • محل قرار دادن نور طیف کامل و مدت زمان به مرحله رشد گیاه بستگی دارد. در حالت ایده‌آل، می‌خواهید نور را 8 تا 10 اینچ بالاتر از یک نهال قرار دهید و آن را برای تقریباً 12 تا 14 ساعت در روز روشن کنید. در مرحله رویشی، نور را 6 تا 8 اینچ بالای گیاه آویزان کنید و هر روز به مدت 14 تا 16 ساعت نور را روشن کنید. هنگامی که گیاه به مرحله گل و میوه رسید، نور را به فاصله 4 تا 6 اینچ از گیاه منتقل کنید. هر روز 14 تا 18 ساعت چراغ را روشن نگه دارید.
  • به دنبال نوری با طیف کامل باشید که در برابر پاشیده شدن آب مقاوم باشد، زیرا هر از گاهی باید گیاهان خود را آبیاری کنید.
  • از استفاده از نورهای طیف کامل که دارای نورهای مادون قرمز یا فرابنفش هستند خودداری کنید، زیرا این نورها می توانند به چشم شما آسیب بزنند.
  • مطمئن شوید که واحد نوری که انتخاب می کنید برای تمام مراحل رشد مناسب است. شما نمی خواهید برای کاشت یک چراغ و برای گیاهانی که به مرحله باردهی رسیده اند یک لامپ رشد گیاه بخرید.
  • نورهای طیف کامل طیف وسیعی از کاربردها را دارند. علاوه بر راه اندازی آنها برای گیاهان داخلی خود، می توانید از آنها برای کشت بافت، کشت سبزیجات، پرورش، پرورش گیاهان گلخانه ای، روشنایی آکواریوم و کشت خط لوله نیز استفاده کنید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied