شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

ترمووود ایرانی بهتره یا فنلاندی!

در ابتدا به معرفی ترمووود میپردازیم.ترمووود یک نوع فرآورده ی چوبی با دوام میباشد که از درخت کاج به دست می آید و با استفاده از یک عملیات حرارتی و بدون دخالت هیچ گونه ماده شیمیایی تولید میشود.در این فرایند چوب در معرض بخار و گردش هوا کاملا خشک میشود و روندی استثنائی بر روی چوب انجام میشود که آن را تبدیل به یک چوب با خصوصیات عالی از جمله کیفیت و دوام بالا میکند.

ترمووود ایرانی بهتره یا فنلاندی!

طی تحقیقاتی که در چند سال اخیر روی ترمووود انجام شده،فنلاند یکی از موفق ترین کشور ها در ساخت ترمووود بوده است که توانسته یکی از بهترین و با کیفیت ترین محصولات ترمووود را تولید کند.و بخاطر همین کیفیت عالی و دوام بالا توانسته است بیشترین تعداد صادرات ترمووود را داشته باشد.

 

تفاوت ترمووود فنلاندی و ایرانی از لحاظ دوام و کیفیت

کیفیت اولین تفاوت میان این دو فرآیند تولید ترمووود میباشد.آن چه که ترمووود را از چوب خام متمایز میکند عواملی همچون وزن کم،مقاومت در برابر عوامل طبیعی و خواص دیگری همچون ضد رطوبت و ضد حشرات است.به همین خاطر ترمووودی که در بازار فروخته میشود از نظر کیفیت و میزان دوام با یکدیگر متفاومت میباشند. چوب ترمو ایرانی در ابعاد متفاوت و رنگ های گوناگون همچنین در کیفیت های عالی برای استفاده در موارد بیشماری تولید میشود.داشتن کیفیت و دوام بالا از ویژگی های مهم ترمووود ایرانی میباشد.

 

متریال اولیه در ساخت ترمووود فنلاندی و ایرانی

به عنوان ماده اولیه چوب هایی که در شمال فنلاند رشد یافته اند از کیفیت بسیار بالایی نسبت به ترمووود تولید شده سایر چوب ها است.یکی از مهمترین موارد در کیفیت ترموود وجود گره های منظم در بافت چوب و تزئیناتی بودن آن هاست که باعث تمایز آن با دیگر محصولات چوب ترمو شده است.ترموود در ایران اوایل با چوب کاج روسی ساخته میشد اما به دلیل کیفیت پایین چوب خام درخت کاج چوب روسی در مقایسه با کاج فنلاندی شرکت های ترموود ایرانی ترجیح به واردات چوب کاج فنلاند دادند.درختان کاج فنلاند معمولا دارای شاخه های ترک خورده ی کمتری هستند به همین خاطر است که معمولا از چوب درخت هایی که گره های چوبی زیادی دارند استفاده نمیشود.

1e2dab45-64fc-4f49-9071-e430b32d73bb

تفاوت ظاهری چوب ترموود فنلاندی و ایرانی

رنگ ترمووود فنلاندی به دلیل تیره بودن آن در شرایط که مقداری رطوبت هوا در آن وجود دارد بسیار پایدار تر است.در چوب ترمو ایرانی به دلیل غیر همگن بودن دمای اکثر کوره های ایرانی به اجبار دمای کوره در محدوده پایین تر از استاندارد ترموود تنظیم میشود تا چوب درون کوره نسوزد.به همین خاطر رنگ ترمو ایرانی به دلیل فرآوری در دمای پایین تر،روشن تر از چوب ترمو فنلاندی است.به دلیل شرایط غیر استاندارد اکثر کوره های گرمایشی در ایران معمولا ترک های کوچک و بزرگ در ابتدا و انتهای شاخه های ترموود مشاهده میشود که علاوه بر تاثیرگذاری در ظاهر محصول بر دوام آن نیز اثر میگذارد.

 

مقایسه قیمت چوب ترمووود فنلاندی با ترمووود ایرانی

از مزایایی که که ترموود فنلاندی دارد میتوان به عواملی همچون طول عمر بالای آن،مقاومت در برابر حشرات و دیگر عوامل محیطی،فقدان مواد شیمیایی در محصول و تنوع بالای آن اشاره کرد.قیمت هر متر مربع ترمووود فنلاندی به ابعاد و مشخصات کیفی آن بستگی دارد.تولید کنندگان ایرانی بسیاری نیز وجود دارند که از چوب های با کیفیت بالای وارداتی از روسیه، فنلاند،سوئد،گرجستان و .. استفاده میکنند که به طور طبیعی محصولات این دسته از تولید کنندگان ترموود ایرانی دارای کیفیت و قیمت بالاتری است.بدون در نظر گرفتن کیفیت ترموود میتوان گفت قیمت ترمو ایرانی بسیار کمتر از ترمو فنلاندی میباشد .

متاسفانه، افرادی در بازار هستند که چوب ترمووود ایرانی را به جای فنلاندی می‌فروشند، برای جلوگیری از خرید ترمووود بی کیفیت حتما از مجموعه‌ایی که دارای تنوع چوب ترمو با برندهای متفاوت هستند خرید نمایید. کارشناسان آوا چوب برای ارائه مشاوره در خصوص قیمت و کاربرد انواع ترمووود ایرانی و خارجی منتظر تماس شما مشتریان عزیز هستند.

 

چوب ترمووود با کیفیت از کجا تهیه کنیم؟

حال که با تفاوت های چوب ترمو ایرانی و فنلاندی و همچنین ویژگی ها و مزایاهای آن آشنا شدید انتخاب چوب ترمووود مناسب بسیار راحت تر میشود.بسیاری از واردکنندگان با کیفیت ترین چوب ها را دارند که آواچوب یکی از بهترین و بزرگ ترین وارد کننده چوب ترمووود در ایران میباشد که شما میتوانید با خیالی آسوده خریدی به صرفه و با کیفیتی بالا را داشته باشید.همچنین مجموعه آواچوب با داشتن کارشناسان فروش خبره امکان مشاوره قبل از خرید را برای شما عزیزان فراهم نموده است تا با توجه به نیازتان خرید درست و مطمئنی را داشته باشید.میتوانید با شماره 33284511-021 جهت مشاوره و خرید با کارشناسان ما در تماس باشید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied