شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی

تنگه باغویه بندرعباس

تنگه باغویه بندرلنگه یکی از جاهای دیدنی استان هرمزگان است، که در شهرستان پارسیان قرار دارد. شهرستان پارسیان در غرب استان هرمزگان واقع شده است

تنگه باغویه بندرعباس

تنگه باغویه بندرعباس

تنگه باغویه بندرلنگه یکی از جاهای دیدنی استان هرمزگان است، که در شهرستان پارسیان قرار دارد. شهرستان پارسیان در غرب استان هرمزگان واقع شده است که به دلیل همجواری  با کوه و دشت مناظر بکر و کم نظیری در این منطقه به وجود آورده است. تنگه باغویه در 500کیلومتری شهر بندرلنگه قرار دارد. در این مقاله آس چارتر شما را با این جاذبه زیبا تنگه باغویه در بندرلنگه آشنا می کند. شما نیز می توانید برای بازدید از تنگه باغویه می توانید از سایت آس چارتر بلیط هواپیما یزد بندرعباس را تهیه نمایید.

شیبکوه هرمزگان

شیبکوه یکی از جاهای دیدنی در تنگه باغویه بندرعباس است، شیبکوه به معنای زیر تپه ها است، که نوار ساحلی به طول 280 کیلومتر را در برمی گیرد. این نوار ساحلی از یک سو به کوه های زاگرس و از سوی دیگر به ساحل خلیج فارس می رسد.شیبکوه دارای قدمت بسیار زیادی است، ساکنین اولیه این منطقع اعرابی بودن که ازعربستان به این منطقه مهاجرت کرده بودند. این منطقه مدت ها تحت حاکمیت چهار قبیله عرب بوده است.

بلیت

روستای باغویه شیبکوه

در بخش شیبکوه حدودا 16 روستا وجود دارد. روستای باغویه و باغویکی از روستاهای بخش شیبکوه است، این روستای کو چک و دیدنی در فاصله 140 کیلومتری شهر بندرلنگه قرار گرفته است، از امکانات اولیه این روستا می توان به خانه بهداشت، مسجد و  مدرسه اشاره کرد. در اطراف روستا زمین ها وسیع کشت گندم و جو در منار نخلستان های سرسبز به چشم می خورد، مردم این روستا علاوه برکار کشاورزی در کار صید ماهی هم هستند. آبگیری بزرگ در مقابل مسجد زیبا و سفید رنگ روستا خواهید یافت.  طبیعات چشم نواز این روستا با نخلستان های و مزارع سرسبز و نیزارها و آبگیر بسیار زیبا و ارتفاعات کوهستانی جذابش نظر هر گردشگری را به خود جلب کرده است.

آب بند باغویه

در جنوب کشور به دلیل کم بارش بودن و خشک بودن و نداشتن آب شیرین مردم این منطقه رابا مشکلاتی مواجه کرده است، به همین خاطر وجود چشمه هایی با آب شیرین موهبتی است بزرگ برای مردم این منطقه، اهالی روستا به روش های گوناگون مانند: حفر قنات، ساخت آب بند و احداث آسیاب جریان آب را به بهترین وجه مورد استفاده قرار داده اند. چشمه وقنات های متعدد در کنار انبوه نیزارها و نخل ها یکی از مقاصد محبوب برای گردشگری و طبیعت گردی در این روستا است. جریان آب شیرین از چشمه های اطراف روستا از میان کوه ها عبور می کند که در طی این چند صد سال گذشته به مرور زمان سبب فرسایش مسیر و شکل گیری تنگه باغویه شده است.

آبشار تنگه باغویه

در این روستا آبشاری نیز وجود دارد. برای تماشای این آبشار باید جریان رودخانه را دنبال کنید. البته مسیر دسترسی به آبشار بسیار طولانی و دشوار است. در طول مسیر باید از تجهیزات حرف های کوه نوردی استفاده کنید چون مسیری پر از پیچ و  خم و همواری را در پیش رو دارید. این مسیر حدود 5 کیلومتر طول دارد، که پس طی کردنی مسافت حدود 2 ساعت می توانید این آبشار زیبا را مشاهده کنید.

امکانات تنگه باغویه

در این منطقه هیچ گونه امکانات رفاهی، خدماتی و اقامتی و سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی نیز وجود ندارد. لازم به ذکر است؛ حتی تلفن همراه در این منطقه آنتن نمی دهد، بنابراین در خاطر داشته باشید در این منطقه هیچ گونه امکانات رفاهی وجود ندارد.

بلیت

جاهای دیدنی تنگه باغویه

ساحل مکسر

یکی از جاذبه های زیبای تنگه باغویه ساحل مکسر است که بافتی صخره ای دارد و دارای اشکالی عجیب و غریبی است در بخش شیبکوه بندرلنگه قرار دارد که یکی از زیباترین ساحل های ایران محسوب می شود. به شما پیشنهاد می کنیم که در هنگام بازدید از تنگه باغو از این ساحل زیبا نیز دیدن کنید.

جاده ساحلی مقام

این جاده زیبا و بکر که در نوع خودش منحصر به فرد است در بخش شیبکوه بندر لنگه قرار دارد. این جاده ساحلی کوه و دریا را به هم متصل کرده است. این ساحل حدود 20 سال پیش احداث شده است. هنوز کسی زیاد از وجود این جاده زیبا اطلاعی ندارد، به همین خاطر این جاده آرامش خاصی دارد. از این رو نام دیگری که برای این جاده گذاشته اند جاده عشاق است.

جزیره شیدور

این جزیره زیبا کوچک و خالی از سکنه در تنگه باغویه قراردارد، این جزیره بافتی صخره ای و مرجانی دارد تنوع جانوری در بخش خشکی این جزیره زیاد است، وجود مارهای سمی در جزیره شیدور باعث شده به این جزیره لقب مارو بدهند و اهالی این منطقه به این جزیره، مارو نیز می گویند.

جزیره لاوان

بافت کوهستانی این جزیره در هرمزگان بسیار بی نظیر است، جزیره لاوان سومین جزیره بزرگ استان هرمزگان است، در این جزیره انواع گوسفند وحشی  وجبیر حیوانات بومی این منطقه هستند. برای رسیدن به این جزیره باید از بندر مقام استفاده کنید.

 

نکاتی که برای بازدید از تنگه باغویه باید به آنها توجه کنید:

 برای بازدید بهتر است بصورت گروهی اقدام کنید.

برای بازدید از آبشار باغویه حتما تجهیزات کوهنوردی و جلیقه نجات با خود همراه داشته باشید.

در روزهای بارانی که احتمال وقوع سیل زیاد است به هیچ عنوان از این تنگه بازدید نکنید.

کودکان و افراد مسن و کسانی که دچار معلولیت جسمی و حرکتی هستند بهتراست از بازدید این جاذبه زیبا صرف نظر کنند.

برای بازدید از این تنگه حتما کفش راحتی به همراه داشته باشید.

بهترین زمان بازدید از باغویه

مناطق جنوبی کشور بخاطر گرم و شرجی بودن هوا خسته کننده است، از این رو فصل تابستان برای بازدید و سفر توصیه نمی شود، از اواخر پاییز تا اوایل فروردین بهترین زمان بازدید از تنگه باغویه است.

مسیر دسترسی به تنگه باغویه

برای بازدید از تنگه باغویه باید ابتدا به بندرلنگه بروید تنگه باغویه در 500کیلومتری بندرلنگه قرار دارد. شما همچنین می توانید از مسیر هوایی نیز به تنگه باغویه بروید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ......

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied