شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

خرید ویلا در شمال

شاید برای شما جالب باشد بدانید برای خرید ویلا در شمال باید به چه نکاتی توجه کنیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی نکاتی کوتاه جهت خرید ویلا در شمال بپردازیم. در وهله ی اول به بررسی هزینه هایی که جهت ساخت ویلا مورد نیاز است می پردازیم.

خرید ویلا در شمال

فاکتور هایی که جهت برآورد قیمت ساخت ویلا نیاز داریم، بسیارند اما در اینجا مهم ترین این عوامل را بررسی می کنیم. با توجه به شرایط موجود اقتصادی و تورمی که در کشور حاکم است قیمت قطعی نمی توان برای آن اعلام کرد. مهم ترین فاکتور ها عبارتند از منطقه جغرافیایی، مصالحی که جهت ساخت از آن ها استفاده شده، متراژ و ... . شمال به دلیل آب و هوای خوبی که دارد ارزش ویلا ها را دو چندان می کند بنابراین اگر قصد سرمایه گذاری دارید حتما ویلایی را در شمال تهیه کنید.

هزینه ساخت ویلا به چه عواملی بستگی دارد؟

برای امکان برآورد اقتصادی ساخت ویلا باید از کوچک ترین کاری که جهت شروع کار آغاز می شود تا مرحله ی بهره برداری، ریز به ریز در جریان جزئیات قرار داشته باشید تا ببینید ساخت یا خرید ویلا برای شما صرفه اقتصادی دارد یا خیر.

منطقه جغرافیایی زمین

همان طور که در بالا مشخص کردیم اولین فاکتور منطقه جغرافیایی است. با توجه به کمبود آب در قرن اخیر قیمت زمین و ویلاهایی که در قسمت های خوش آب و هوا بالاتر خواهد شد. کردان نیز از مناطقی است مورد توجه بسیاری از افراد می باشد. علاوه بر دارا بودن آب و هوای خوش، از نظر تفریحی نیز منطقه ی خوبی است که اهمیت کردان را دوچندان کرده است. با توجه به موارد ذکر شده هزینه ساخت ویلا در کردان بالا خواهد بود اما از هر نظر شما سود خواهید کرد.

 

متراژ زمین 

یکی دیگر از پارامتر هایی که باید به آن توجه کرد، متراژ زمین است.  با توجه به این موضوع که هر چقدر میزان متراژ زمین بیشتر باشد مصالح بیشتری برای ساخت ویلا مورد استفاده قرار می گیرد که در نتیجه ی آن  هزینه های ساخت ویلا، هزینه کارگران و ... نیز افزایش می یابد.  

مصالح مورد نیاز؛ از دیگر موارد مرتبط با هزینه ساخت ویلا

از دیگر پارامتر های ساخت ویلا مصالح می باشد. مصالح و مواد اولیه ی مختلفی در بازار وجود دارد که تنها تفاوتشان در کیفیت آن ها می باشد. لازم به ذکر است که جان انسان ها مهم تر از همه چیز است، پیشنهاد می کنم کیفیت را فدای هزینه کنید. این نکته را نیز فراموش نکنید که هر چه کیفیت مصالح بالاتر باشد، روی هزینه ویلا نیز تاثیر دارد.

f1983cd8-c909-4db6-90ad-edbb38de6a98

دستمزد پیمانکار

قسمت دیگر هزینه ها به دستمزد پیمانکاران باز می گردد که روش های مختلفی دارد. برخی از آن ها ترجیح می دهند به صورت متری کار کنند و بعضی از آن ها کار را به صورت روز مزد انجام می دهند.  توجه کنید که هر چقدر مدت زمان بیشتری طول بکشد تا یک ویلا ساخته شود، طبیعتا با توجه به تورم و هزینه های کارگران افزایش می یابد.

 

طراحی دکوراسیون؛ فاکتوری مهم در هزینه ساخت ویلا

دکوراسیون از آن دسته فاکتور هایی است که مورد توجه عموم مردم قرار می گیرد. نکته ی قابل توجه این است بسیاری از افراد به مسائل مالی توجه نمی کنند بلکه بیشتر از همه به کاربر پسندی و زیبا بودن ویلاها توجه می کنند. طراحی دکوراسیون به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شود.

 

دکوراسیون داخلی

مسئولیت این قسمت بر عهده سازندگان ویلاها می باشد. شاید برای شما سوال پیش بیاید طراحی داخلی یا دکوراسیون داخلی شامل چه چیزهایی است؟ نحوه قرارگیری و ساخت اتاق ها، سرویس بهداشتی و ... جزو دکوراسیون داخلی است. هم چنین علاوه بر موارد ذکر شده نحوه قرار گیری مبلمان، ترکیب و ست کردن رنگ ها و ... نیز قسمتی از دکوراسیون داخلی است. شاید برای شما جالب باشد بدانید در اغلب مواقع هزینه ی دکوراسیون داخلی ارزان تر از دکوراسیون خارجی است.

دکوراسیون خارجی

همان طور که می دانید دکوراسیون خارجی فضای گسترده تر و بیرونی ویلاها را شامل می شود. طراحی باغچه، نمای بیرونی، فضای سبز و ... جزو دکوراسیون خارجی است که هم هزینه های بالایی دارد و هم تاثیر زیادی در جذب مشتریان دارد چرا که مشتریان علاقمند به خرید ویلا به زیبایی ویلا توجه بسیاری دارند.

نوع طراحی

نوع طراحی بستگی به سلیقه و هدف شما از ساخت ویلا دارد. اگر هدف شما نوعی سرمایه گذاری است هر چقدر ویلا ها لوکس تر و لاکچری تر باشد، شما می توانید ویلا ها را با قیمت بالاتر به فروش برسانید اما اگر هدف شما ساختن ویلا برای خودتان است دیگر بستگی به میزان پول و سلیقه ی شما دارد. نکته ی جالب توجه این است ویلاهای لوکس دارای سنگ های تزئینی است که هزینه های آن بسیار بالاست. لازم به ذکر است با توجه افزایش قیمت های مصالح و کارگران و تورم موجود در کشور قیمت ویلاها بیش از 50 درصد افزایش خواهد داشت با توجه به موضوع ذکر شده هر چقدر زودتر اقدام به ساختن ویلا در موقعیت های خوب کنید یک سرمایه گذاری پر سود و طولانی مدت انجام داده اید.

چگونه هزینه ساخت ویلا را کاهش دهیم؟

اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید لازم است از متخصص و یک فرد خبره کار کمک و یا راهنمایی بگیرید و یا حتی کار را به کاردان بسپارید. قبل از هر کاری باید یک برنامه و استراتژی دقیق داشته باشید و بر تمامی عوامل توجه کنید تا برآورد هزینه ها نزدیک ترین حالت را به قیمت های واقعی داشته باشد.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی فاکتور های مهم ساخت و خرید ویلا در شمال پرداختیم. با توجه به خوش آب و هوا بودن مناطق شمالی و پر آب بودن این مناطق، در خشکسالی جهانی در حال وقوع است، توجه بسیاری به این مناطق می شود و خرید ویلا در شمال از بهترین سرمایه گذاری ها می باشد که با وقوع هر اتفاقی ارزش آن حفظ می شود.

منبع: گیلیم

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied