شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

نکاتی که از زبان مشاور سئو برای رسیدن به رتبه 1 گوگل - آپدیت جدید گوگل

سئو چیست؟ سئو چه تأثیری در رشد کسب‌و‌کار شما دارد؟ چطور می‌توان سئو سایت را ارتقاء داد؟ آیا امکان رسیدن به رتبه 1 گوگل با وجود رقبای بسیار بزرگ وجود دارد؟

نکاتی که از زبان مشاور سئو برای رسیدن به رتبه 1 گوگل - آپدیت جدید گوگل

 از چه کسی برای مشاوره سئو کمک بگیریم؟ بازاریابی محتوا چه سهمی در سئو سایت دارد؟ در این مقاله قصد داریم تا پاسخ به تمامی این سؤالات شما را بدهیم. در نظر داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا به بهترین شکل ممکن بتوانید به رشد کسب‌و‌کار خود کمک کنید.

سئو چیست؟

سئو یا همان SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. ترجمه این عبارت، بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌شود. در حقیقت سئو شامل یک سری نکات مختلف می‌شود که با رعایت این نکات می‌توانید در نتایج جستجو گوگل بهتر دیده شوید. به این ترتیب اگر سئو سایت شما در سطح قابل قبولی قرار داشته باشد، در رتبه‌های بالا قرار می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانید بهتر دیده شوید.

سئو سایت چه اهمیتی دارد؟

بهتر است بگوییم که سئو سایت چه اهمیتی ندارد؟ در حقیقت می‌توان گفت که سئو سایت ستون اصلی هر کسب‌و‌کار و فروشگاه اینترنتی محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید دیده شوید، باید از سئو سایت کمک بگیرید. توجه داشته باشید که روش‌های بازاریابی این روزها تغییر کرده است. دیگر نمی‌توان از روش‌های سنتی بازاریابی برای جذب مشتری و افزایش فروش استفاده کرد. در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ را جایگزین بازاریابی سنتی کرده‌اند. با کمک بازاریابی محتوا و رعایت نکات سئو می‌توانید مشتریان بیشتری داشته باشید.

چه یک سایت همکاری در فروش داشته باشید، چه فروشگاه و چه سایت‌های سرگرمی، باید از سئو سایت برای افزایش بازدید استفاده کنید. سئو سایت همان چیزی است که به شما کمک می‌کند در نتایج جستجو کاربران، در رتبه‌های بالاتر نمایش داده شوید. برای مثال زمانی که خرید گوشی موبایل را جستجو می‌کنند، سایت شما در جایگاه اول قرار بگیرد. برای این‌که اهمیت سئو سایت را بهتر درک کنید، بگذارید با اعداد و ارقام صحبت کنیم.

در سال 2022، تحقیقات بسیار جامعی در خصوص میزان کلیک رتبه‌های مختلف نتایج جستجو گوگل تحقیق کردند. این تحقیقات نشان دادند که 39.6 درصد از کاربران روی لینک اول کلیک می‌کنند. 18 درصد کاربران روی لینک دوم کلیک می‌کنند و 10 درصد کاربران روی لینک سوم کلیک خواهند کرد. در نتیجه 50 درصد نتایج مربوط به سه لینک اول خواهد بود. از طرفی تفاوت کلیک روی لینک اول و دوم و دوم تا سوم نیز بسیار فاحش است. پس می‌توان نتیجه گرفت که با سئو سایت و قرارگیری در رتبه اول می‌توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

قرار گرفتن در رتبه اول از خیال تا واقعیت | بازاریابی محتوا

قرار گرفتن در رتبه اول از خیال تا واقعیت

بسیاری از ما دلمان می‌خواهد که کسب‌و‌کارمان در رتبه اول گوگل قرار بگیرد؛ اما چقدر این موضوع شدنی است؟ خب بازار امروز بازاری کاملاً رقابتی است. در این بازار هر کس به‌ دنبال ایجاد مزیت رقابتی می‌گردد تا رقبای خود را کنار بزند و پیشرفت کند. حال سؤال این‌جاست که از میان صدها رقیب، چه کسی برنده اصلی رقابت می‌شود و در رتبه اول قرار می‌گیرد؟ پاسخ سؤال بسیار ساده است. قطعاً کسی که از متخصصان کمک می‌گیرید تا بتواند سئو سایت خود را همیشه در سطح عالی قرار دهد، برنده رقابت خواهد بود.

هیچگاه گوگل یک اعلامیه رسمی درباره الگوریتم‌های سئو خود اعلام نمی‌کند. گوگل تصور می‌کند که با این کار فقط تولید محتوا به سمت همخوانی با معیارهای گوگل می‌رود. به همین خاطر فقط از تولیدکنندگان محتوا می‌خواهد تا محتوایی کاربرد پسند، خاص و تازه درست کند. الگوریتم‌های سئو نیز روز به روز آپدیت می‌شوند. خوشبختانه تیم‌های متخصص همانند آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس یا سایر آژانس‌های مشابه، مدام در حال رصد تغییرات هستند. به همین خاطر همواره از این اطلاعات به روز و دقیق اطلاع دارند.

همچنین اگر قصد همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ را داشته باشید، باید به‌دنبال آژانسی بگردید که انواع خدمات را به‌صورت پکیج ارائه دهد. برای مثال خدمات سئو منتوریکس از آنالیز مخاطب، طراحی استراتژی محتوا تا تولید محتوا را شامل می‌شود. به این ترتیب اگر خدمات سئو سایت خود را به چنین آژانس‌هایی بسپارید، می‌توانید از بابت رشد سایت خود آسوده‌خاطر باشید.

رشد ارگانیک یا تبلیغات گوگل | مشاوره سئو و تبلیغات

در حال حاضر برخی کسب‌و‌کارها به جای سرمایه‌گذاری روی رشد ارگانیک و داشتن سئو عالی، روی تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادز سرمایه‌گذاری می‌کنند. زمانی که روی یک کلیدواژه از گوگل ادز استفاده کنید، لینک سایت شما بالاتر از نتایج ارگانیک قرار می‌گیرد. خب در حقیقت این کار بد نیست و می‌تواند جذب بالایی برای شما داشته باشد؛ اما فقط تا زمانی که تبلیغات داشته باشید می‌توانید از این جذب لذت ببرید. کسانی که به‌صورت مستقیم با گوگل ادز فروش دارند، با اتمام زمان تبلیغات، فروش آن‌ها به حالت اول باز می‌گردد. به این ترتیب همواره باید مبلغی گزاف را برای تبلیغات گوگل کنار بگذارند.

این در حالی است که با مشاوره سئو اگر رتبه مناسبی پیدا کنید و به برندینگ خود اهمیت دهید، بعد از مدتی همیشه جذب ارگانیک مستمر خواهید داشت. همچنین مشتریان و کاربران شما به کاربران و مشتریان وفادار تبدیل می‌شوند. فقط باید یک نکته را  در نظر داشته باشید. تبلیغات گوگل به‌صورت لحظه‌ای جوابدهی دارند. به همین خاطر در لحظه متوجه افزایش ورودی می‌شوید؛ اما برای بهبود سئو سایت خود باید صبور باشید. بهبود سئو نیازمند زمان است؛ اما قطعاً باعث دستیابی به نتایج ایدئال می‌شود. پس بهتر است به جای سرمایه‌گذاری مقطعی، روی آینده پیج خود و رشد پایه‌ای سرمایه‌گذاری کنید.

محتوا پادشاه است

اهمیت محتوا در سئو

شاید این موضوع را بارها و بارها شنیده باشید. محتوا پادشاه است. چه عبارتی به این خوبی می‌تواند اهمیت محتوا را نشان دهد؟ گوگل چرا رتبه‌بندی انجام می‌دهد؟ اصلاً به نظرتان چرا گوگل به محبوب‌ترین موتور جستجو در دنیا تبدیل شده است؟ پاسخ بسیار ساده است. گوگل تلاش می‌کند تا همیشه بهترین محتوا را به کاربر نشان دهد. به همین خاطر کسانی که از گوگل استفاده می‌کنند، همیشه از نتایج راضی هستند. گوگل نیز کاربر و تجربه آن‌ها را محوریت کار خود قرار می‌دهد.

اگر قصد موفقیت در دیجیتال مارکتینگ را دارید باید علاوه بر سئو سایت، به تولید محتوا حرفه‌ای نیز توجه داشته باشید. به همین خاطر است که موسسات حرفه‌ای همانند آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس، در کنار ارائه خدمات سئو، خدمات تولید محتوا را نیز ارائه می‌دهند.

سئو | خدماتی مستمر

فراموش نکنید که سئو خدماتی مستمر است. برای مثال برای آن‌که محتوای شما همیشه در رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرد، باید محتوای خود را به‌صورت دوره‌ای آپدیت کنید. همچنین باید استراتژی محتوایی خود را بر اساس نیاز مخاطبان خود تغییر دهید. بسیاری از تست‌های A/B باید انجام شود تا به بهترین نتیجه‌گیری برسید. پس زمانی که حتی به رتبه اول گوگل هم دست پیدا کردید، نباید دریافت خدمات سئو از جانب آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ را کنار بگذارید. به یاد داشته باشید که باقی ماندن در رتبه‌های اول تا سوم گوگل حتی از دستیابی به آن هم سخت‌تر است. پس برای آن‌که بتوانید بهترین شوید و بهترین بمانید، باید همیشه به سیستم سئویی سایت خود و روش‌های بازاریابی محتوا اهمیت دهید.

بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ کدام است؟

در حال حاضر موسسات و آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ بسیاری در کشور فعالیت می‌کنند. همین موضوع شاید انتخاب شما را دشوار کند. به نظرتان کدام آژانس دیجیتال مارکتینگ را باید انتخاب کنید؟ بهتر است در ابتدا رزومه کاری آژانس را بررسی نمایید. ببینید که این آژانس خدمات سئو کدام سایت‌های معتبر را به عهده داشته است؟ همچنین می‌توانید نتیجه کار را به‌راحتی مشاهده کنید. در ضمن برای اطمینان بیشتر، می‌توانید با مدیریت سایت‌ها ارتباط بگیرید و درباره کیفیت خدمات سئو آن‌ها صحبت کنید.

در بسیاری از مواقع می‌توانید درخواست مشاوره سئو داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید درباره پلن کاری و تخصص تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ نیز اطلاعات پیدا کنید. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خبره، برنامه‌ای کامل و جامع ارائه می‌دهد. یعنی برای گام به گام پیشرفت سئو سایت شما برنامه خواهند داشت. در ضمن فراموش نکنید که سئو سایت باید به‌صورت پکیج خدمات مختلف ارائه شود. برای مثال از آنالیز مخاطبان هدف، ایجاد استراتژی محتوا تا تولید محتوا باید توسط آژانس انجام شود. همچنین خدماتی همانند ایجاد کمپین تبلیغاتی نیز یک مزیت عالی محسوب می‌شود. پس با در نظر گرفتن این فاکتورها، می‌توانید یک شرکت عالی برای واسپاری خدمات سئو سایت را انتخاب نمایید.

خب دوستان عزیز، حالا متوجه اهمیت سئو سایت شده‌اید. به یاد داشته باشید که انجام خدمات سئو سایت، نیاز به تخصص یک تیم کامل دارد. به همین خاطر هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند از عهده بهبود سئو سایت بر بیاید. از‌این‌رو آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مختلف از همکاری افراد متخصص، خدمات جامع سئویی را برای سایت‌ها ارائه می‌دهند. در حقیقت همکاری با تیم‌های متخصص و استمرار در مسیری که در آن حضور دارید، رازهای رسیدن به رتبه اول گوگل هستند.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied