شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی//

نکات لازم قبل از خرید ژنراتور

ژنراتور برق دستگاهی است که نیروی الکتریسیته تولید می کند؛ در صورتی که در جریان برق اختلال به وجود آید و برق قطع شود، ژنراتور کاربرد دارند.

نکات لازم قبل از خرید ژنراتور

ژنراتور برق دستگاهی است که نیروی الکتریسیته تولید می کند؛ در صورتی که در جریان برق اختلال به وجود آید و برق قطع شود، ژنراتور کاربرد دارند. ژنراتور را به صورت فیزیکی و الکتریکی برای مصارف مختلف استفاده می‌کنند. موتور ژنراتورها انواع مختلفی داشته و براساس نوع سوخت مصرفی آن‌ها را دسته‌بندی می‌کنند:

  • موتور ژنراتور دیزلی
  • موتور ژنراتور گاز سوز
  • موتور ژنراتور دوگانه سوز

لازم به ذکر است که ژنراتور ها را می توان بر اساس نوع ساختارشان به دو نوع کانوپی دار ( سایلنت ) و بدون کانوپی تقسیم بندی کرد.

خرید ژنراتوربرای عوام مردم کار راحتی نبوده اما با درنظر گرفتن برخی از موارد می‌تواند شما را در امر خرید ژنراتور مناسب کمکرکند. گروه صنعتی رحیمی در زمینه فروش ژنراتور فعالیت دارد. ژنراتور با هدف تولید برق برای جامعه مدرن امروزی ابزاری ضروری و مهم بوده که می‌توانید برای خرید ژنراتور مورد نیاز خود گروه صنعتی رحیمی را انتخاب کنید.

نکات لازم قبل از خرید ژنراتور

قبل از خرید ژنراتور لازم است که نکاتی در نظر گرفته شود.

از جمله : خدمات پس از فروش، در دسترس بودن خدمات فنی و قابل تهیه بودن دستگاه دیزل ژنراتور در ظرفیت مورد نظر می تواند از عوامل موثر در انتخاب باشد. در ادامه ۱۰ نکته برای خرید دیزل ژنراتور مناسب ارائه شده است.

۱- نوع مصرف دیزل ژنراتور

نوع مصرف دیزل ژنراتور بر اساس میزان ساعت کارکرد پیوسته دستگاه به سه دسته مصرف اضطراری (Standby)، مصرف دائم (Prime) و مصرف پیوسته (Continues) تقسیم بندی می گردد. در حالت اضطراری دیزل ژنراتور برای مدت کوتاه، حداکثر ۲ ساعت روشن می ماند و میزان خروجی دستگاه عددی نزدیک به ۹۰ درصد توان خروجی دستگاه می باشد. اما در حالت کارکرد دائم میزان کل خروجی دستگاه حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد از ظرفیت توان تولید جریان الکتریکی می باشد.

 

11

۲- برندهای دیزل ژنراتور

ژنراتور از لحاظ کیفیت و توان مصرفی و طراحی در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. شناخته ترین نوع دیزل ژنراتور ها معروف ترین دیزل‌ ژنراتورها از نظر کیفیت و توان های مصرفی و طراحی با هم تفاوت دارند اما شناخته ترین آن ها عبارتند از کامینز، پرکینز، بادوین، لوول، بنز و برندهای ژنراتور استمفورد و مکالته. برند مناسب برای انتخاب ژنراتور برندی است که در کنار کیفیت لازم، قیمت مناسب هم داشته باشد.

۳- اندازه دیزل ژنراتور

در انتخاب اندازه دیزل ژنراتور باید هوشمندانه عمل کنید. ابعاد ژنراتور با توجه به محلی که باید نصب کنید تعیین می‌گردد. حداقل فضایی که لازم است برای نصب دیزل ژنراتور انتخاب شود باید طوری باشد که از انتهای شاسی در هر چهار سمت با دیوار و یا مانع حداقل یک متر فاصله داشته باشد. اگر دو یا چند تا دستگاه در کنا هم قرار داشته باشند، لازم است دستگاه ها از یکدیگر به اندازه حدود 2 متر باشد.

 

4- نوع سوخت مصرفی

قبل از خرید ژنراتور این نکته را در نظر داشته باشید که دستگاه انتخابی چه نوع مصرف سوختی دارد. نوع سوخت مصرفی باید در شرایط مختلف در دسترس باشد. نوع دستگاه ژنراتور در سه نوع ژنراتور بنزینی، گازی و دیزل در بازار موجود است. بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که گازوئیل سوخت ارزان‌تری نسبت به بنزین بوده و به سادگی می‌توان آ را تهیه کرد. گازوئیل نسبت به بنزین قیمت ارزان تری دارد. دستگاه های بنزینی در ظرفیت کمتر از 40 کاوا مصرف می گردند. دستگاه گازی نیز قابلیت اتصال به لوله کشی گاز شهری را دارد و سوخت مصرفی آن ها هم ارزان تر است. اما دستگاه ژنراتور گازی قیمت بالاتری نسبت به سایرین داشته؛ طوری که قیمت آن‌ها حداقل 2 برابر گرانتر از مدل مشابه دیزل خود است.

5- میزان صدای تولید شده دیزل ژنراتور

هر چقدر که قدرت خروجی و حجم موتور در دستگاه بیشتر باشد صدای بیشتری به گوش می رسد. گاهی اوقات این صدا تا حدی زیاد و غیر‌قابل کنتراست که لازم است قبل خرید آن تصمیم اساسی بگیرید. در صورتی که از دستگاه برای منطقه مسکونی و بیمارستان استفاده می کنید، صدای آن به یک چالش تبدیل می شود. البته می توان صدای دیزل ژنراتور را با عایق بندی کامل اتاقک دیزل و یا استفاده از کانوپی کاهش داد. برخی از فروشندگان دیزل ژنراتور، هنگام فروش ژنراتور این موارد را به خریدار گوشزد نمی‌کنند.

6- انتخاب صحیح ظرفیت

ظرفیت کل دیزل ژنراتور بر اساس تعداد و نوع مصرف کننده جریان الکتریکی نصب شده روی مدار تعیین می شود. ظرفیت کل به‌هیچ وجه نباید با ظرفیت مجموع توان الکتریکی کلیه مصرف‌کنندگان موجود در مدار یکسان باشد. مصرف کننده‌های موجود در مدار به دو گروه مصرف کننده قوی و ضعیف تقسیم بندی می‌شود. اولین مرحله برای شناسایی ظرفیت موردنیاز، تهیه فهرستی از قطعات تجهیزاتی است که برای ان ها به توان ژنراتور نیاز است. بدین شکل کل وات مورد نیاز باید به دقت تعیین شود.

12

7- قیمت دیزل ژنراتور

طیف گسترده ای از ژنراتور ها را می توان با قیمت و سطوح مختلف تهیه کنید. در خرید ژنراتور هیچ‌وقت کیفیت را فدای قیمت پایین نکنید. البته توجه داشته باشید که ژنراتور گران‌قیمت هم نوع مناسبی از ژنراتور نخواهد بود. بهترین پیشنهادی که برای شما داریم، تا بهترین تصمیم را بگیرید این است که برای دستیابی به تعادل بین نیاز و هر آنچه که توان پرداختش را دارید، این است که از مجموعه های معتبر خرید کنید. کارشناسان فروش ژنراتور در گروه صنعتی رحیمی به شما کمک می‌کنند تا مناسب‌ترین ژنراتور را خریداری کنید.

8- وزن دیزل ژنراتور

برای نصب ژنراتور روی پشت‌بام و سطوحی که مقاومت کمی دارند، باید حتما به وزن دستگاه توجه داشته باشیم. برای تعیین وزن دستگاه به وزن نهایی موتور، ژنراتور، شاسی، مخزن سوخت، تابلو برق و کانوپی توجه کنید.

 

9- نوع سیستم تابلو برق دیزل ژنراتور

انتخاب نوع سیستم تابلو برق دیزل ژنراتور نیز یکی از موارد مهم در انتخاب دستگاه است. بردهای کنترل و تابلو برق به سه گروه تابلو برق های ساده، سنکرون و سنکرون با برق شهرتقسیم بندی می‌شود. نوع قابلیت تابلو برق بر اساس شرایط پروژه و امکانات مورد نیاز مشخص می‌گردد.

 

10- خدمات پس از فروش ژنراتور 

مجموعه ای که دیزل ژنراتور را از آن خریداری می‌کنید باید خدمات پس از فروش ارائه دهند. گروه صنعتی رحیمی، دارای خدمات پس از فروش محصولات و تجهیزات خود است. چرا که دیزل ژنراتور به سرویس دوره ای و خدمات فنی مداوم نیاز دارد.

 

موارد فوق، مواردی بودند که لازم است پیش از خرید ژنراتور به آن توجه کنید. حالا شاید برخی از خریداران سوالاتی هم داشته باشند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تفاوت ژنراتور سنتی و مدرن

در ژنراتور‌های مدرن از فناوری اینورتر استفاده شده است که این فناوری انرژی برق را به یک جریان حساس و بسیار سریع و ناگهانی به دستگاه‌های حساس مانند رایانه، تلویزیون، ماکروویو و ... نرسد تا آسیبی به آن ها وارد نگردد. ژنراتور سنتی و استاندارد بودن این‌که میزان انرژی مورد نیاز خود را از دستگاه بگیرند، با تمام سرعت کار می کنند، اما ژنراتورهای مدرن دریچه کنترل هوشمند خودگران دارند که در زمان روشن کردن دستگاه، به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شوند. این عمل منجر به صرفه جویی در مصرف برق می‌شود. ژنراتور مدرن بی صدا بوده، روان کار می کنند و مصرف سوخت کمتری هم دارند. این ژنراتور ها برای محیط زیست انتخاب مناسب‌تری هستند.

13

ژنراتور تک فاز بخرم یا سه فاز؟

ژنراتور دو نوع برق تولیدی تک فاز و سه فاز دارد. ژنراتوری که تک فاز باشد 220 ولتی بوده و همان برق مصرفی است که برای منازل استفاده می‌شود. این ژنراتور ها برای مشاغل کوچک و منازل مناسب اند. تجهیزات و دستگاه‌های صنعتی برق سه فاز را استفاده می‌کنند که از 350 ولت بیشتر اند. به همین علت برای ژنراتور معمولی باید از نوع سه فاز استفاده کرد. ژنراتور سه فاز قابلیت این را دارد که به ژنراتور تک فاز تبدیل شود. در این جا لازم است که برق خروجی به نسبت برق ورودی حدود یک سوم کمتر می‌شود.

آیا ژنراتور انتخابی حتما باید کانوپی داشته باشد؟

کانوپی منجر به کاهش صدای دستگاه می‌شود. در هنگام فروش ژنراتور، فروشندگان به نوع کانوپی یا بدون کانوپی آن اشاره می‌کنند. ژنراتوری که فاقد کانوپی باشد سرو صدای زیادی دارد.

سوالی که برای خریدار پیش می‌آید این است که برای کانوپی هزینه پرداخت کنند یا نه؟

این موضوع به مکان نصب ژنراتور بستگی دارد. اگر ژنراتور را در جایی قرار دهید که مثلا درون یک مزرعه باشد، یا در دور دست ها باشد، هیچ صدایی از آن به کسی نمی رسد و آلودگی صوتی ایجاد نمی‌کند. در این‌صورت شما به کانوپی نیاز ندارید. اما اگر در مکان های مسکونی باشد، باید نوع کانوپی دار را انتخاب کنید.  معمولا کانوپی روی موتورهای 40 تا 80 کاوا، حدود 40 میلیون تومان و در موتور های 100 الی 150 کاوا حدود 70 میلیون تومان می باشد.

بین یک ژنراتور بزرگ و دو ژنراتور کوچک، کدام را انتخاب کنم؟

پاسخ به این سوال به شما بستگی دارد که از یک ژنراتور چه توان مصرفی نیاز داشته باشید. در این‌صورت می‌توانید تصمیم بگیرید کدام برای شما صرفه اقتصادی دارد. اندازه ژنراتور به طور مستقیم به قدرت آن وابسته است. ژنراتور بزرگتر، توان بیشتری را دریافت می‌کند. در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت برای شما مهم تر است یا امنیت دستگاه. اگر شما دارای کسب و کاری هستید که حساسیت بالایی دارد و قطع ناگهانی برق خسارت‌های زیادی را برایتان به‌بار می‌آورد در این شرایط می توان دو عدد ژنراتور تهیه کنید. در این صورت قیمت نهایی محصول و هزینه نگهداری آن زیاد می‌شود. اما با قطع برق شما اطمینان بیشتری از برقراری جریان برق دارید.

البته می‌توانید قطعات یدکی را تهیه کرده و در صورتی که هر کدام از ژنراتور ها مشکل پیدا کرد از آن استفاده کنید. در این صورت قیمت قطعات یدکی کاهش پیدا می‌کند .عمدتا پیدا کردن و خرید قطعات یدکی برای ژنراتورهای بزرگ سخت تر و گران قیمت تر است. کارشناس فروش ژنراتور در گروه صنعتی رحیمی به شما کمک می‌کنند تا انتخاب صحیحی برای خرید ژنراتور داشته باشید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied