شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

پاسخ به سوالات متداول در مورد تور استانبول از زبان یک تور لیدر!

درباره تور استانبول یا دیگر تور‌های خارجی چه سوالاتی در ذهن شما وجود دارد؟

پاسخ به سوالات متداول در مورد تور استانبول از زبان یک تور لیدر!

 

 اگر پرواز تهران به استانبول را رزرو کرده‌اید و دوست دارید درباره تور استانبول اطلاعات بیشتری داشته باشید، این‌‎مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

استانبول یکی از شهر‌های فعال و پر‌طرف‌دار در زمینه جذب گردشگران خارجی است. ایرانی‌ها بسیاری هم استانبول و دیگر شهر‌ها ترکیه را برای سفر‌های خارجی خود انتخاب می‌کنند. تعداد تور‌هایی که از تهران یا دیگر شهر‌های ایران به مقصد استانبول برگزار می‌شود، محبوبیت این‌‌شهر را میان ایرانی‌ها نشان می‌‌دهد.

در این‌مقاله از زبان یک تور لیدر یا همان راهنمای تور به سوالات شما در مورد تور استانبول پاسخ خواهیم داد. بهتر است قبل از سفر به ترکیه و شهر‌های آن چه استانبول چه شهر‌های دیگر پاسخ این سوالات را بدانید. بررسی این‌سوالات از دید یک تور لیدر باعث می‌شود شما پاسخ‌های کوتاه و کاربردی برای سوال‌های خود دریافت کنید. پس ادامه این‌مقاله را کامل مطالعه کنید و آن را با دوستان و آشنایانی که قرار است به استانبول سفر کنند، به اشتراک بگذارید.

چگونه با قیمتی مناسب به استانبول سفر کنیم

یکی از سوالاتی که از ما تور لیدر‌ها سوال می‌شود، بهترین راه‌ها برای سفر و ارزان‌ترین آن‌ها است. پیشنهاد من به‌عنوان یک تور لیدر این است که اگر تجربه زیادی در سفر‌های خارجی ندارید، بهتر است تور مناسبی را برای سفر خود انتخاب کنید.

انتخاب تور برای سفر به استانبول باعث می‌شود تا از وقت و هزینه خود بهره بیشتری ببرید. شاید بهایی که شما برای رزرو کل تور پرداخت می‌کنید در مقایسه با رزرو هتل یا خرید بلیط پرواز تهران به استانبول مبلغی بیشتر نباشد و همین مورد در بسیاری از هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند.

آیا سفر به ترکیه به ویزا نیاز دارد؟

خیر یکی از خوبی‌های سفر به ترکیه این است که ایرانی‌ها برای سفر به این‌کشور نیاز به ویزا ندارند.

آیا استانبول مقصد مناسبی برای سفر در ترکیه است؟

این‌که شما کدام شهر را برای مقصد سفر خود به ترکیه انتخاب می‌کنید به علاقه، سلیقه و هدف شما از سفر بستگی دارد. من به‌عنوان یک تور لیدر سعی می‌کنم تا جای ممکن شهر خاصی را به‌عنوان بهترین شهر معرفی نکنم. هر‌یک از شهر‌ها مزایای خاص خود را دارند و فقط خود شما هستید که می‌توانید بین آن‌ها تفاوت‌های خوب یا بد قائل شوید. اگر هنوز تصمیم قطعی برای یک مقصد نگرفته‌اید پیشنهاد می‌کنم لیستی از خوبی‌های شهر‌ها درست کنید و آن‌ها را با مقایسه‌ای ساده بررسی کنید.

در سفر به استانبول چه واحد پولی به همراه داشته باشیم؟

در کل من دلار را در سفر ترجیح می‌دهم. البته برای خرید‌های کوچک مانند خرید بطری آب و امثال آن داشتن لیر کار شما را آسان‌تر خواهد کرد.

در تور استانبول چه خدماتی را تور انجام می‌‎دهد؟

سوال خوبی که باید قبل از سفر یا حتی رزرو تور از آن اطلاع داشته باشید، این است که تور چه خدماتی را به شما ارائه می‌دهد. بسیاری از مسافران تمام قسمت‌های سفر و هزینه‌های آن را با تور می‌دانند و ممکن است برای سفر آن‌ها اختلالی را ایجاد کند.

معمول این است که تور استانبول شامل خدماتی مانند خرید بلیط پرواز تهران به استانبول یا دیگر وسیله‌های نقلیه، رزرو هتل و اقامت شما، ترانسفر فرودگاهی، یک گشت در شهر با ناهار، بیمه مسافرتی و راهنمای فارسی‌زبان باشد. البته بهتر است خدمات تور را قبل از رزرو مطالعه کرده یا در صورت مبهم بودن آن، سوال کنید.

شما در تور همیشه همراه مسافران هستید؟

در صورت نیاز مسافران تور لیدر‌ها کنار مسافران هستند و به آن‌ها کمک می‌کنند. من سعی می‌کنم برای مسافران تایم‌هایی را مشخص کنم تا در صورت غیبت من مشکلی نداشته باشند. البته با آن‌ها از طریق راه‌های ارتباطی در تماس هستم و در صورت نیاز در کنارشان حضور خواهم داشت.

چه مکان‌هایی را به مسافران نشان می‌دهید؟

من به‌عنوان تور لیدر در سفر به استانبول سعی می‌کنم مسافران را مراکز خرید شهر برای خرید لباس، سوغاتی و خوراکی‌ها ببرم. بسیاری از مسافران دوست دارند مراکز خرید مناسب را به آن‌ها معرفی کنیم و من در این‌موضوع به آن‌ها کمک می‌کنم.

چه زمانی برای رزرو تور استانبول مناسب است؟

زمان سفر بستگی زیادی به خواسته‌ها و اهداف شما از سفر دارد. مثلا اگر دوست دارید زمانی را برای سفر انتخاب کنید که هزینه‌های شما کمتر باشد، اواخر مهر تا اواسط آذر و بهمن‌ماه زمان مناسبی برای سفر شما خواهد بود. اگر برای خرید به ترکیه و استانبول سفر می‌کنید بد نیست بدانید معمولا در اواخر هر فصل، حراج‌های خوبی را مشاهده خواهید کرد.

من این‌زمان‌ها را برای سفر دوست دارم زیرا برای خرید لباس بهترین پیشنهاد‌ها را پیدا می‌کنم. مثلا در تابستان، ماه شهریور زمان مناسبی برای خرید و استفاده از حراج‌ها است.

چه چیز‌هایی از استانبول بخریم؟

من همیشه به مسافرانی که در تور در خدمت آن‌ها هستیم توصیه می‌کنم وقت خود را در خرید‌های برای دیدن پوشاک، کیف و کفش چرم بگذارند. شما در استانبول این‌کالا‌ها را با قیمت و کیفیت خوبی پیدا می‌کنید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied