شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟

زمانی که فعالیت خود را به صورت آنلاین شروع می‌کنید و مسئله سئو سایت به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما تبدیل خواهد شد. در این میان، سؤال «سئو چقدر زمان می‌برد؟» یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که معمولاً همه افراد در شروع کار با آن رو به رو می‌شوند.

سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟

در پاسخ کوتاه به این سوال باید گفت: نتیجه دادن فعالیت‌های سئو در بهترین حالت 4 ماه تا 1 سال طول خواهد کشید؛ اما فاکتورهای زیادی در کم یا زیاد شدن مدت زمان مورد نیاز برای سئو سایت تأثیر گذار هستند. ما در این مقاله سعی می‌کنیم با بررسی سه فاکتور اساسی رقابت، لینک سازی و محتوا به شما کمک کنیم تا پاسخ دقیق‌تری برای سؤال سئو سایت چقدر زمان بر است پیدا کنید.

146f9b74-d71f-4d04-8143-00e941760126

سئو سایت، فعالیتی زمان بر که هیچگاه متوقف نخواهد شد!

اگر تصور می‌کنید SEO فرآیندی است که در یک دوره خاص به آن نیاز دارید و پس از آن می‌توانید تا ابد به صدر نتایج جستجوی گوگل تکیه کنید، کاملاً در اشتباه هستید! به دست آوردن پادشاهی در قلمرو سئو کار سختی است و حفظ آن بسیار سخت‌تر!

 در واقع مدت زمانی که باید برای سئو سایت خود در نظر بگیرید، به مدت زمان فعالیت آنلاین شما بستگی دارد. اگر با مفهوم SEO و ویژگی‌های موتورهای جستجو آشنا باشید، به خوبی متوجه این موضوع می‌شوید. مطالعه مقاله سئو چیست به شما کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به فرآیند سئو پیدا کنید.

بنابراین به این نکته توجه کنید که در این مقاله هدف ما از پاسخ دادن به سؤال «سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟»، بررسی عوامل تأثیر گذار در سئو سایت و ارائه تخمینی از مدت زمان مورد نیاز برای کسب جایگاه مورد نظر شما در نتایج جستجو است.

نقش رقابت در مدت زمان سئو سایت؛ رقابت کمتر، چالش‌های کمتر!

طبیعی است که هرچه بازار شما بزرگتر و رقبای شما بیشتر باشند، مسیر طولانی‌تری برای رسیدن به صدر نتایج گوگل در پیش خواهید داشت. در واقع، هرچه تعداد صفحات کمتری در وب برای کلمات کلیدی مدنظر شما وجود داشته باشد، شانس بیشتری برای کسب جایگاه دارید.

برای تخمین مدت زمان مورد نیاز برای سئو سایت، ابتدا باید میزان رقابت در بازار را بسنجید. شما باید بدانید که رقبای شما در بازار چه کسانی هستند، چه مدت از زمان فعالیت آنلاین آن‌ها می‌گذرد و فعالیت‌های سئو آن‌ها شامل چه مواردی می‌شود. پاسخ دادن به این سؤالات اهمیت زیادی دارد؛ زیرا برای رسیدن به صدر نتایج جستجو در گوگل و عبور از رقبا شما باید فعالیت‌های مؤثرتر و بیشتری نسبت به آن‌ها انجام دهید.

البته ترفندها و روش‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در یک بازار پر رقابت نیز سرعت سئو سایت خود را افزایش دهید:

هدف گرفتن عبارت‌های کلیدی طولانی و کم رقابت

در یک بازار پر رقابت که رقبا فعالیت شدیدی دارند، بهتر است به جای هدف گذاری روی کلمات کلیدی اصلی و عمومی مرتبط با کسب و کار، عبارت‌های کلیدی طولانی‌تر و کم رقابت‌تر را هدف بگیرید. بعضی از این عبارت‌ها می‌توانند برای کسب و کار شما درآمد خوبی نیز ایجاد کنند. سرعت دستیابی به جایگاه مناسب در این عبارت‌های طولانی بسیار بیشتر از عبارت‌های تک کلمه‌ای یا دو کلمه‌ای پر رقابت است.

از بخش کم رقابت بازار شروع کنید

هدف گرفتن همه بخش‌های یک بازار بزرگ، برای سایت‌هایی که در ابتدای مسیر هستند هزینه بر است. علاوه بر این مدت زمان زیادی لازم است تا بتوانید در همه بخش‌ها جایگاه مناسبی کسب کنید. بنابراین اگر سایت فروشگاهی یا خدماتی دارید که در محصولات مختلفی در دسته‌های متنوع ارائه می‌کند، هدف گذاری خود را از دسته‌ای شروع کنید که رقابت کمتری در آن وجود دارد و از لحاظ درآمدی نیز می‌تواند سود مناسبی برای شما ایجاد کند.

با استفاده از خدمات آموزش سئو وبسیما، می‌توانید با ابزارهای تحلیل رقبا و نحوه برنامه ریزی برای ربودن گوی سبقت از آن‌ها به طور کامل آشنا شوید و در مدت زمان کمتری به نتیجه دلخواه خود از فرآیند سئو دست پیدا کنید.

تأثیر لینک سازی در کاهش زمان مورد نیاز برای سئو سایت

لینک‌ها یکی دیگر از فاکتورهای مهم در تخمین مدت زمان سئو سایت هستند. برای بررسی تأثیر لینک‌ها در سئو باید سه فاکتور زیر را در نظر بگیریم:

  • تعداد لینک‌ها
  • کیفیت لینک‌ها
  • لینک سازی طبیعی

هرچه تعداد لینک‌های دریافتی بیشتر باشد، شانس شما در کسب جایگاه بیشتر خواهد شد. با این حال، کیفیت لینک‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. در بسیاری از موارد تعداد کمی لینک با کیفیت از سایت‌های مرتبط، می‌توانند تأثیر بیشتری نسبت به تعداد زیادی لینک کم کیفیت و بی ربط داشته باشند. بنابراین کمیت و کیفیت هر دو مهم هستند.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، طبیعی بودن لینک سازی ها است. افزایش ناگهانی تعداد لینک‌های دریافتی در یک بازه زمانی کوتاه ممکن است تأثیر منفی بر سئو داشته باشد و شما را با پنالتی گوگل رو به رو کند.

تدوین کمپین رپورتاژآگهی و لینک سازی خارجی از جمله مهم‌ترین خدمات سئو سایت آژانس خلاقیت وبسیما است که به شما کمک می‌کند تا با برنامه ریزی دقیق بدون خطر پنالتی گوگل، مدت زمان مورد نیاز برای سئو سایت خود را کوتاه‌تر کنید.

اهمیت محتوا در سرعت بخشیدن به سئو سایت

محتوایی که در سایت خود منتشر می‌کنید، نقش کلیدی در کاهش زمان مورد نیاز برای سئو سایت دارد. نکته قابل توجه این است که کیفیت محتوا اهمیت بسیار بیشتری نسبت به تعداد مقالات یا تعداد کلمات آن‌ها دارد. محتوایی که منتشر می‌کنید باید منحصر به فرد و کارآمد باشد و نیازهای کاربران را برطرف کند.

 علاوه بر این، وجود تقویم محتوایی و برنامه ریزی برای انتشار محتواها، به دو دلیل زیر، اهمیت زیادی در کاهش زمان مورد نیاز برای سئو سایت دارند:

  • ربات‌های گوگل یاد می‌گیرند به صورت منظم به سایت شما سربزنند و صفحات شما را ایندکس کنند
  • کاربران در زمان‌های مشخص برای دیدن محتوای جدید وارد سایت می شوند که تأثیر مثبتی بر تجربه کاربری و سئو سایت دارد.

علاوه بر این، تولید محتوا فرصت مناسبی برای لینک سازی داخلی در اختیار شما قرار می‌دهد و به تقویت صفحات مهم سایت کمک می‌کند. این مورد نیز در کاهش زمان مورد نیاز برای سئو سایت اهمیت زیاد دارد.

تدوین استراتژی مناسب؛ عاملی اثر گذار در افزایش سرعت سئو سایت

برای رسیدن به قله سئو در کوتاه‌ترین زمان ممکن، باید یک نقشه راه کامل داشته باشید که در آن به سه فاکتور کلیدی رقابت، لینک سازی و محتوا توجه شده باشد. همچنین، یک استراتژی مناسب به شما کمک می‌کند تا از بهترین ابزارها برای دستیابی سریع به اهداف تعیین شده استفاده کنید.

اولین قدم در تدوین استراتژی سئو، تحلیل رقبا است. سپس نوبت به پیدا کردن بهترین عبارت‌های کلیدی برای سرمایه گذاری و پیدا کردن کم رقابت‌ترین حوزه‌ها در کسب و کار می‌رسد. در نهایت تدوین تقویم محتوایی و برنامه ریزی برای لینک سازی استراتژی سئو شما را کامل می‌کند. به این ترتیب همه چیزهایی که برای سرعت بخشید به سئو سایت نیاز دارید را در اختیار خواهید داشت.

تدوین استراتژی سئو، نیازمند تجربه کافی و تسلط در استفاده از ابزارهاست. یک مشاور حرفه‌ای و با تجربه می‌تواند که بتواند همه این خدمات را به شما ارائه کند، می‌تواند مسیر دستیابی به اهداف سئو سایت را بسیار کوتاه‌تر کند.

a1889380-1734-4bfa-9918-a3a9cd861dc6

آژانس خلاقیت وبسیما؛ رسیدن به قله سئو در کوتاه‌ترین زمان!

آژانس خلاقیت وبسیما مجموعه‌ای کامل از هر آن چیزی است که برای رسیدن به قله سئو نیاز دارید. وبسیما از سال 1392 با هدف خلق ارزش پایدار برای کسب و کارها و ارائه خدمات شفاف و صادقانه فعالیت خود را شروع کرده است. در طی سال‌های گذشته، آژانس خلاقیت وبسیما از اولین قدم برای تدوین استراتژی و طراحی سایت تا رسیدن به قله‌های سئو در کنار بسیاری از برندهای مطرح و استارت آپ ها بوده است و توانسته به انتخاب اول کسب و کارها و مدیران تبدیل شود.

اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با یک برنامه جامع به صدر نتایج جستجو دست پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به سایت وبسیما مراجعه کنید. وبسیما برای هر کسب و کاری پیشنهادهای ویژه‌ای دارد و تا رسیدن به اهداف در کنار شما است.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied