شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

سانترال و قابلیت انواع مرکز تلفن

این روزها برای ارتباط‌ گیری در هر سطحی نیاز به برقراری تماس و استفاده از تلفن را دارید. زمانی که این موضوع به سمت کارهای اداری و شرکت‌ های مختلف می‌رود، داشتن سانترال و مرکز تلفن از اهمیت بیشتری برخوردار است. در این بین امکانات تلفنی و مدیریت خطوط مختلف برای هر مجموعه ای امری کاملا بدیهی است که تمامی شرکت‌ها به آن نیاز دارند.

سانترال و قابلیت انواع مرکز تلفن

این روزها و با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و نیاز کسب و کارها به ارتباط با مشتریان باعث میشود استفاده از سانترال ضروری باشد و  سرعت ارتباطات توسط این دستگاه بهبود بخشد.

سانترال به عنوان یکی از این تکنولوژی‌ها قابلیت آن را دارد که تماس‌های شما را بصورت ساماندهی شده مدیریت کند. در این مقاله و در ادامه به دنبال آن هستیم تا از سانترال اطلاعات بیشتری را ارائه کنیم و درباره این موضوع بطور کامل توضیح دهیم.

معرفی سانترال و آشنایی با نحوه عملکرد

در اولین قدم برای آشنایی بیشتر با سانترال لازم است تا به سراغ معرفی آن برویم. دستگاه سانترال را می‌توان مرکز مخابراتی کوچک دانست که توانایی مدیریت خطوط تلفن شما را دارد. این دستگاه که در محیط های کاری نصب می‌شود، میتواند تمامی خطوط شهری یک مجموعه را جهت پاسخگویی بهتر بصورت یکپارچه مسیردهی کند. سانترال ها دارای خطوط داخلی ای هستند که به وسیله این خطوط میتوانید به بخش های مختلف شرکت تماس داشته باشید و یا خطوط شهری را به آنها وصل کنید. بطور مثال اگر مشتریان با خطوط مجموعه شما تماس بگیرند و قصد ارتباط با قسمت فروش را داشته باشند به راحتی میتوانید توسط سانترال ارتباط خط را به تلفن داخلی مورد نظر متصل نمایید.

همچنین به یاد داشته باشید که دستگاه‌های سانترال بدون توجه به نام برند، نیاز به سیم کشی برای استفاده در هر شرکت و سازمان را دارند. با این حال، مزایای دیگری نیز برای سانترال وجود دارد که در ادامه برخی از این موارد را به صورت اختصاصی درباره سانترال بیان خواهیم کرد.

 

بررسی برند سانترال پاناسونیک

پاناسونیک به عنوان یکی از بهترین برندهای سازنده دستگاه سانترال، توانایی آن را دارد که خدمات این دستگاه را به خوبی به شما ارائه دهد. این برند که انواع دستگاه سانترال خود در مدل‌های مختلف و متنوعی تولید می‌کند، این روزها به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع دستگاه سانترال در بازار ایران شناخته می‌شود.

تلفن سانترال پاناسونیک به عنوان بخش اصلی از یک سیستم تلفنی شناخته می‌شود. در واقع تمامی خطوط یک مرکز و سازمان با ورود به سانترال پاناسونیک، مدیریت می‌شوند و به بخش‌های مختلف سازمان ورود پیدا می‌کنند.به این ترتیب و با استفاده از خطوط داخلی در اختیار کارمندان قرار می‌گیرند. از همین رو در سازمان‌های مختلف، کدهای شماره متفاوتی را برای هر فرد و بخش مشاهده می‌کنید. کدهایی که نشان دهنده استفاده از یک سرویس سانترال است!

مزایا و دلایل استفاده از دستگاه‌های سانترال

زمانی که به سراغ استفاده از سانترال می‌روید، دلایل استفاده از آن اهمیت بسیاری دارند. با داشتن کاربردهای مناسب برای استفاده از یک سانترال، می‌توانید مزایای آن را نیز به خوبی بشناسید. به این ترتیب به خوبی هدف و دلیل استفاده خود را می‌دانید و می‌تواند برای آن‌ها برنامه ریزی مناسبی را پیاده کنید. اصلی‌ترین مزایای استفاده از سانترال برای کاربران این محصول عبارت است از:

  1. داشتن داخلی‌های مختلف و استفاده به صورت رایگان

  2. کاهش هزینه‌های مصرفی از خطوط مخابرات و قبوض تلفن

  3. حضور یک منشی تلفنی اتوماتیک و مشخص در پشت خط

  4. امکان حضور چندین نفر پشت خط به صورت انتظار مخاطبان

  5. امکان تماس سریع و راحت مشتریان با بخش های گوناگون

  6. افزایش رضایت مشتری پشت خط در استفاده از سانترال

  7. امکان ضبط و بررسی تماس‌های انجام شده با خطوط و پیگیری شکایات و انتقادات

  8. ایجاد فضایی برای کنترل و نظارت بهتر بر روی تماس‌های صورت گرفته

انواع دستگاه سانترال براساس ظرفیت

در انواع مدل های سانترال ظرفیت آن ها به دسته بندی های مختلفی تقسیم میشوند. سانترال پاناسونیک براساس میزان ظرفیت موجود به دو دسته کم ظرفیت و پر ظرفیت تقسیم بندی می‌شود. هریک از این ظرفیت‌ها مزایای خاص خود را دارد که سبب انتخاب برای برخی از قابلیت ها می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این موارد، در ادامه درباره این دو دسته بندی نکات بیشتری را بیان خواهیم کرد.

سانترال کم ظرفیت

سانترال کم ظرفیت را می‌توان مناسب کسب و کارهای کوچک دانست. استفاده از این نوع سانترال‌ در کسب و کارهایی که تعداد خطوط شهری و داخلی کمتری دارند، پیشنهاد میشود. با این حال، سانترال‌های کم ظرفیت با استفاده از کارت توسعه امکان افزایش ظرفیت خود را دارند.

سانترال پر ظرفیت

دسته دیگر سانترال ، از نوع سانترال پر ظرفیت هستند. در سانترال های پرظرفیت میتوان به داشتن تعداد بالای خطوط داخلی و شهری اشاره کرد. از همین رو استفاده از این محصولات برای شرکت‌های بزرگ و ادارات دولتی به صرفه تلقی می‌شود. اگر تعداد مخاطبان شما در تماس ها زیاد پیش بینی می‌شود، نیاز شما به سانترال پر ظرفیت کاملا واضح و مشخص است.

انتخاب سانترال مناسب برای انواع کسب و کارها

سانترال ها قابلیت های کاربردی ای را در اختیار کاربران خود قرار میدهند که هر کدام از این امکانات مثل تماس های اینترنتی یا تلفن گویا از مزیت های سانترال هستند.

همانطور که قبل تر به آن اشاره کردیم سانترال ها دارای ظرفیت های مختلفی هستند. این ظرفیت ها در نوع خود با توجه به خطوط مورد نیاز هر مجموعه میتواند متفاوت باشد. همین موضوع یکی از دلایلی میباشد که در انتخاب سانترال مناسب مجموعه خود باید مد نظر داشته باشید.

از دیگر نکات مهم در انتخاب سانترال قابلیت گسترش آن میباشد. شاید این مورد در آینده به شما کمک بزرگی کند که برای سانترال خود مدلی را انتخاب کنید که بتوانید خطوط آن را ارتقا دهید. در نظر بگیرید اگر قصد خرید سانترال را دارید نسبت به قابلیت گسترش خطوط آن توجه کنید که در مواقعی که نیاز به خطوط بیشتری را داشته باشید دستگاه شما امکان گسترش داشته باشد.

جمع بندی پایانی مقاله

اگر به دنبال خرید و استفاده از دستگاه سانترال هستید، لازم است تا مشخصات دقیقی را درباره این محصول داشته باشید. داشتن اطلاعات بیشتر، به یک انتخاب کامل‌تر و استفاده از مزایای بیشتر برای آن می‌انجامد. همچنین در صورتی که در مورد سانترال نیاز به اطلاعات بیشتری دارید میتوانید به سایت ارتباط لند مراجعه نمایید.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied