شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

معرفی 4 نوع ورق فولادی و راهنمایی خرید از بازار آهن

امروزه در بازار تهران شاهد عرضه انواع مختلفی از ورق فولادی هستیم و این موضوع باعث شده تا افراد که قصد خرید ورق فولادی را دارند به دلیل تنوع بالا این دسته از محصولات همواره این سوال را مطرح کنند که هر یک از انواع ورق‌های فولادی و آلیاژی چه ویژگی داشته و به منظور استفاده از آن‌ها باید به چه نکاتی توجه کرد.

معرفی 4 نوع ورق فولادی و راهنمایی خرید از بازار آهن

 

امروزه در بازار تهران شاهد عرضه انواع مختلفی از ورق فولادی هستیم و این موضوع باعث شده تا افراد که قصد خرید ورق فولادی را دارند به دلیل تنوع بالا این دسته از محصولات همواره این سوال را مطرح کنند که هر یک از انواع ورق‌های فولادی و آلیاژی چه ویژگی داشته و به منظور استفاده از آن‌ها باید به چه نکاتی توجه کرد.

در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به انواع ورق فولادی انداخته و در مورد راهنما خرید این دسته از محصولات اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

ورق فولادی و کاربرد آن

ورق فولادی که با نام ورق آلیاژی نیز شناخته می‌شود، محصولی است که از ترکیب دو یا چند عنصر مختلف تولید می‌شود. این دسته از ورق‌ها دارای آهن و کربن بوده و همچنین عناصری چون منگنز، کروم و... نیز در این دسته از ورق‌ها وجود دارد.

با اضافه شدن عناصر مختلف به این ورق‌ها در طی فرآیند تولید، شاهد تغییر در ساختار مولکولی ورق‌ها هستیم و این مسئله باعث می‌شود تا ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی فولاد دستخوش تغییر شود.

همچنین لازم به ذکر است که ورق‌های فولادی محصولاتی هستند که در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده شده و این دسته از ورق‌ها کاربردهای متفاوتی دارند. برخی از مهم ترین صنایعی که شاهد استفاده از ورق‌های فولادی در آن هستیم، به شرح زیر هستند: برای خرید انواع ورق فولادی و مشاوره رایگان با خط ویژه ما در ارتباط باشید ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۴  سایت : www.ssfoolad.com

  • راه سازی و پل سازی
  • شهرسازی
  • هواپیماسازی
  • ساخت مخازن کم فشار و پر فشار
  • کشتی سازی و اسکله سازی
  • ساخت نیروگاه ها، پالایشگاه ها، پتروشیمی
  • صنایع نفت و گاز
  • خودرو سازی

به صورت کلی می‌توان گفت که در کارها و فرآیندهایی که نیاز است تا از ورق‌هایی با مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی، زنگ زدگی و... استفاده شده و همچنین نیاز به محصولی با استحکام بالا است، می‌توان به سراغ ورق‌های فولادی آمده و از این نوع ورق‌ها استفاده کرد.

ورق ST52

راهنمای خرید ورق ST52

ورق ST52 که در طبقه بندی انواع ورق‌های فولادی قرار می‌گیرد، محصولی است که می‌توانید از آن در صنایع مختلف استفاده کنید. امروزه برای ساخت ریل ها، جرثقیل ها، پل‌ها و... از این نوع ورق فولادی خاص استفاده می‌شود.

این نوع ورق از سوی کارخانه‌هایی نظیر فولاد مبارکه، اکسین اهواز، پوسکو و... ساخته و عرضه می‌شود. اگر قصد خرید ورق ST52 را دارید باید به این نکته توجه کنید که این محصول در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید شده و شما می‌توانید این محصول را به شکل رول شده، شیت و یا فابریک خریداری کنید.

از سوی دیگر افرادی که قصد خرید ورق ST52 را دارند همواره در مورد نحوه قیمت گذاری این دسته از محصولات سوال می‌پرسند. قیمت ورق ST52 به پارامترهای مختلفی مثل نوع ورق، سایز آن، حالت ورق فولادی، استانداردهای مورد نظر برای تولید و... وابسته است. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید تا اقدام به خرید ورق ST52 کنید، به سراغ یک فروشگاه اینترنتی معتبر مثل فولاد سخت آمده و این نوع ورق فولادی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

یکی از مهم ترین ویژگی‌های این محصول مقاومت بالا آن در برابر پیچش و خمش است. همچنین ورق ST52 تحمل بالایی در برابر وزن داشته و خاصیت ارتجاعی بسیار زیادی دارد.

ورق A516

راهنمای خرید ورق A516

ورق A516 یکی دیگر از انواع خانواده ورق‌های فولادی به حساب می‌آید. عموما خرید ورق A516  توسط افرادی صورت می‌گیرد که قصد دارند تا از آن در ساخت مخازن جوشی از آن استفاده کنند. این دسته از مخازن به نحوی هستند که نیاز به سختی بالایی دارند.

در حال حاضر ورق‌های A516 در ۴ دسته مختلف ساخته می‌شوند و هر یک از این محصولات با خاصیت کششی مختلفی تولید می‌شوند.

این دسته بندی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • ورق فولادی A516 گرید ۵۵
  • ورق فولادی A516 گرید ۶۰
  • ورق فولادی A516 گرید ۶۵
  • ورق فولادی A516 گرید ۷۰

به هر میزانی که گرید محصولی که قصد خرید آن را دارید تغییر پیدا کند، به همان میزان قیمت ورق A516 افزایش یا کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین ضخامت این دسته از محصولات نیز تاثیر مستقیمی بر روی قیمت ورق A516 دارد و شرکت‌های تولید کننده، این نوع ورق را با ضخامت‌های گوناگونی تولید می‌کنند.

این دسته از ورق‌ها دارای عناصر سازنده‌ای نظیر کربن، منگنز، مولیبدن، کروم و در موارد خاص نیکل، وانادیوم و تنگستن هستند.

استفاده از عنصر کروم برای تولید این دسته از ورق‌ها به افزایش مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی کمک می‌کند. از سوی دیگر وجود عناصری نظیر مولیبدن و نیکل باعث شده تا خاصیت کششی، مقاومت فیزیکی و... این نوع ورق بهبود پیدا کند.

توجه به این نکات به شما کمک می‌کند تا به منظور خرید ورق A516 به سراغ محصول مناسب آمده و با توجه به نیاز خود ورق با کیفیت و حرفه‌ای را خریداری کنید. شما می‌توانید از بین انواع ورق فولادی، با توجه به ضخامت مورد نظر خود از فروشگاه فولاد سخت اقدام به خرید محصول مناسب کنید.

ورق ST37

راهنمای خرید ورق ST37

ورق ST37 نوع دیگری از ورق‌های فولادی است که عموما از آن‌ها در صنعت ساختمان سازی و همچنین به منظور تولید پروفیل‌های ساختمانی استفاده می‌شود. کارخانه‌های تولید کننده این نوع محصول برای تولید ورق ST37 از درصد کربن کمی استفاده می‌کنند. این در حالی است که برای تولید ورق ST5 درصد کربن بالاتری را در نظر می‌گیرند و این مسئله باعث شده تا این نوع ورق شکل پذیری کمتری داشته باشد.

برای خرید ورق ST37 باید به این نکته توجه کنید که مهم ترین ویژگی فیزیکی این محصول جوش پذیری و خواص مکانیکی مناسب آن است و به همین دلیل می‌توانید به راحتی از این نوع ورق در صنعت ساختمان سازی استفاده کنید.

ورق ST37 عموما توسط کارخانه‌های فولاد مبارکه، فولاد سبا، اکسین، فولاد کاویان، فولاد گیلان، فولاد اصفهان و فولاد تهران تولید می‌شود. همچنین این محصول با ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود و شما می‌توانید متناسب با نیاز خود به سراغ محصول با ابعاد مناسب بیایید و اقدام به خرید این دسته از ورق‌های آلیاژی کنید.

این که ورق ST37 که قصد خرید آن را دارید چه مشخصات فیزیکی داشته و توسط کدام کارخانه تولید شده است، تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت ورق ST37 دارد.

ورق A283

راهنمای خرید ورق A283

دسته دیگری از انواع ورق فولادی، محصولاتی هستند که با نام ورق A283 شناخته می‌شوند. این دسته در محصولات در مدل‌های مختلفی تولید شده و ابعاد مختلفی نیز دارند.

همچنین کارخانه‌های تولید کننده ورق A283 ، این دسته از محصولات را در چهار گرید مختلف A، B، C و D  تولید می‌کنند. در این بین یکی از سوالات مهم این است که تفاوت عمده گریدهای مختلف ورق A283 در چیست؟

مقدار کربن موجود در ورق‌های فولادی A283 باعث می‌شود تا شاهد تولید محصولات در گریدها مختلف باشیم.

همچنین تولید این ورق‌ها به شکلی است که با افزایش درصد و میزان کربن مورد استفاده برای تولید این محصول، سختی این نوع از ورق‌ها افزایش پیدا می‌کند اما با افزایش میزان کربن، قابلیت جوشکاری این ورق‌ها کم می‌شود.

در بین گریدهای مختلف ورق A283 ، گرید C مناسب ترین میزان کربن و سختی را داشته و این موضوع باعث شده تا این محصول جز پر مصرف ترین ورق‌های A283 شود.

کاربرد این دسته از ورق‌ها نیز به طور عمده برای ساخت دیگ بخار و مخازن تحت فشار با درجه حرارت کم است و افرادی که قصد دارند تا اقدام به ساخت چنین ماشین آلاتی کنند، لازم است تا به سراغ این نوع ورق آمده و از آن استفاده کنند.

به منظور تولید این دسته از ورق‌ها نیز شاهد وجود ترکیبات کربن، سیلیکون، منگنز، فسفر، گوگرد، مس و آهن هستیم.      

در راستای خرید ورق A283 امروزه در بازار شاهد گریدهای مختلفی از این دسته ورق‌ها هستیم که در ضخامت‌هایی بین 6 تا 150 میلی متر تولید شده و به فروش می‌رسند. عرض این دسته از ورق‌ها نیز بین 1.5 تا 4.1 میلی متر بوده و همچنین طول این نوع از ورق‌های فولادی نیز بین 6 تا 20 میلی متر است. ابعاد مختلف این محصول باعث شده تا شما بتوانید متناسب با نیاز خود محصولی با ضخامت و عرض مناسب را سفارش دهید.

نتیجه گیری

در این مطلب تلاش کردیم تا نگاهی به انواع ورق فولادی انداخته و شما را با ورق ST52 ، ورق A516 ، ورق ST37 و ورق A283 آشنا کردیم. توجه به نکات گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این نوع ورق‌ها را با یکدیگر مقایسه کرده و تصمیم بگیرید که قصد خرید چه نوع ورقی را دارید.

در انتها نیز لازم به ذکر است که خرید ورق فولادی از یک فروشگاه معتبر یک موضوع بسیار مهم است و به همین دلیل پیشنهاد ما این است که از بین فروشگاه‌های مختلف فعال به سراغ یک مجموعه معتبر بیایید.

توجه به این مسئله تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت نهایی محصول و زمان تحویل آن دارید و در چنین وضعیتی، وبسایت فولاد سخت با تضمین قیمت و ارسال فوری در خدمت شما است. سایت : https://ssfoolad.com

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied