شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

معرفی جدیدترین سبک های طراحی کابینت آشپزخانه

به طور کلی طراحی کابینت آشپزخانه، با استفاده از مدل ها و طرح های روز دنیا انجام شده و در حال گسترش می باشد. همچنین انواع سبک های متنوع سبب می گردد تا این امر با بهره گیری از روش های گوناگون انجام شده و موجب افزایش جذابیت فضا شود.

معرفی جدیدترین سبک های طراحی کابینت آشپزخانه

 

سبک نوکلاسیک                                  

کابینت‌ نوکلاسیک در واقع به گونه ای است که در عین سادگی، دکوراسیون سنتی و کاربردی را به شما هدیه می دهد. این سبک بسیار شیک، از المان های ساده تری برخوردار بوده و جلوه لوکس و زیبا به فضا می بخشد. یکی از اصلی ترین مواد جهت طراحی کابینت های نوکلاسیک، چوب طبیعی است چرا که به سادگی طراحی می شود. همچنین ممبران، یکی دیگر از مواد پرکاربرد برای ساخت ای نوع کابینت است. ممبران از قیمت مناسب تری نسبت به چوب طبیعی برخوردار بوده و از ام دی اف ساخته می شود. از مشخصات بارز سبک نوکلاسیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. رنگ های رایج برای طراحی کابینت آشپزخانه: رنگ های مورد استفاده برای این سبک اغلب رنگ های روشن و خنثی مانند خاکستری، سفید، آبی و... هستند. رنگ های روشن موجب افزایش درخشش فضا شده و جلوه بی نظیری به آشپزخانه می بخشند. همچنین رنگ های دیگری مانند قرمز، سبز و زرد روشن هم برای طراحی کابینت های نوکلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند.

2. تزئینات آشپزخانه نوکلاسیک: با توجه به سادگی سبک نوکلاسیک، می توانید از تزئینات گوناگون به منظور افزایش جذابیت فضا استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از پرده های سنتی، گلدان های رنگی، ظروف سفالی و... به درخشش فضا کمک می کنند. از طرفی برای آشپزخانه های نوکلاسیک، بهتر است از لوسترهای ساده و نورهای مخفی برای کابینت ها استفاده کنید.

3. دستگیره های کابینت سبک نوکلاسیک: انتخاب کابینت های دستگیره دار برای این سبک گزینه مناسبی است. به عنوان مثال دستگیره های منحنی و کوتاه، انتخاب بی نظیری برای کابینت های نوکلاسیک می باشند.

55bba1e5-2116-4a22-9e0e-fa76be9ef098

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک در حقیقت یک سبک مجلل جهت طراحی کابینت آشپزخانه بوده و اغلب برای دکوراسیون های اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های بارز این سبک می توان به تزئینات باشکوه و طراحی پر زرق و برق آن اشاره کرد. بدنه ابزار‌خورده، دستگیره های جذاب و طراحی شکیل تنها در سبک کلاسیک به چشم می خورند. همچنین کابینت های کلاسیک اغلب از جنس چوب بوده و دارای تزئینات دستی منحصر به فردی می باشند. این امر سبب می گردد تا کابینت های کلاسیک از قیمت بالاتری نسبت به سایر سبک ها برخوردار باشند. انواع مختلف کابینت های کلاسیک عبارتند از:

1. کابینت چوبی: کابینت های چوبی در واقع یکی از مجلل ترین نوع کابینت های آشپزخانه بوده و جنس بدنه آن ها از ام دی اف می باشد. همچنین درب های این نوع کابینت از چوب های طبیعی گردو، بلوط و راش در ضخامت های مختلف ساخته می شوند.

2. کابینت روکش چوب: این مدل کابینت، مشابه کابینت چوبی است که به عنوان کابینت طرح چوب شناخته می شود. بدنه کابینت های روکش چوب از ام دی اف مرغوب سفید رنگ و درب آن ها از ام دی اف خام ساخته می شود.

3. کابینت ممبران: کابینت های ممبران، یکی دیگر از کابینت های سبک کلاسیک بوده و به عنوان کابینت پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین جنس بدنه این مدل کابینت ها از ام دی اف بدون روکش می باشد.

4. کابینت رومی: کابینت کلاسیک رومی در حقیقت نوعی کابینت ایتالیایی است که از چوب طبیعی ساخته می شود. این مدل کابینت دارای طراحی های منحصر به فردی است که برگرفته از طرح های روم باستان می باشند. همچنین بدنه آن از جنس ام دی اف مرغوب است که در رنگ سفید طراحی می شود.

سبک مدرن

کابینت های سبک مدرن بر خلاف سبک کلاسیک، فاقد تزئینات مجلل بوده و به صورت ساده طراحی می شوند. به منظور طراحی کابینت آشپزخانه به سبک مدرن، از ام دی اف، هایگلاس، چوب و ممبران استفاده می شود. همچنین کابینت های مدرن جلوه ساده ای به فضای آشپزخانه بخشیده و اغلب با استفاده از دستگیره های مخفی ساخته می شوند. این مدل کابینت در حقیقت گزینه بی نظیری برای آشپزخانه های کوچک تر است چرا که به افزایش نظم آشپزخانه کمک می کند. ارتفاع کابینت های مدرن اغلب تا نزدیک سقف بوده و به صورت ساده طراحی می شوند. از طرفی تنوع رنگی بالا، از بارزترین ویژگی های این نوع کابینت است که به شما این امکان را می دهد تا آشپزخانه خود را با استفاده از رنگ های پر انرژی طراحی کنید. بنابراین برخلاف سبک های دیگر، محدودیت رنگی و طراحی در این سبک وجود ندارد. هزینه طراحی کابینت آشپزخانه در این سبک از دیگر سبک ها کمترخواهد بود.

 انواع کابینت های سبک مدرن عبارتند از:

1. کابینت هایگلاس: کابینت هایگلاس در واقع یکی از پرطرفدارترین نوع کابینت مدرن بوده و موجب درخشندگی فضا نیز می شود.

2. کابینت ام دی اف: کابینت ام دی اف هم یکی دیگر از گزینه های پرکاربرد برای سبک مدرن است که با استفاده از چوب مقاوم ساخته می شود. همچنین کابینت ام دی اف با توجه به ماندگاری بالا، دارای قیمت مناسب تری نسبت به سایر کابینت ها می باشد.

3. کابینت ایتالیایی: کابینت مدرن ایتالیایی اغلب برای فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار گرفته و از ارتفاع کمتری نسبت به سایر کابینت ها برخوردار می باشد.  

7000cd4e-d788-4de9-80fe-c17ff9cd5f34

کابینت انزو

کابینت انزو در حقیقت نوعی کابینت وکیوم است که با استفاده از تکنولوژی جدید به منظور طراحی کابینت آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. مغزی این نوع کابینت از جنس ام دی اف بوده و روکش آن به صورت گرس شده طراحی می شود. همچنین کابینت های انزو در سه رنگ متفاوت طراحی می شوند که عبارتند از:

1. رنگ پولیشی: این رنگ یکی از محبوب ترین  رنگ های مصرفی برای کابینت انزو است که دارای قیمت بالاتری نیز می باشد. رنگ پولیشی با توجه به شفافیت بالا، موجب درخشش فضا شده و در برابر ضربه مقاوم می باشد.

2. رنگ پلی اورتان: رنگ پلی اورتان در واقع دارای کیفیت کمتری نسبت به رنگ پولیشی بوده و از قیمت پایین تری برخوردار می باشد. از طرفی این نوع رنگ دارای مقاومت بالایی در مقابل نور، حرارت و رطوبت است.

3. رنگ پلی استر: رنگ های پلی استر کمتر از سایر رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرند چرا که دارای کیفیت پایین تری هستند. همچنین این مدل رنگ ها با گذشت زمان، کمی کدر شده و جلوه خود را از دست می دهند.

از طرفی مزایا و قابلیت های بی نظیر کابینت انزو به شرح زیر است:

- شفافیت و درخشش بالا جهت افزایش جلوه آشپزخانه

- دارای استحکام بسیار زیاد با توجه به وجود درب های قطور

- ماندگاری بالا با توجه به متریال با کیفیت و استاندارد

- مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت

کلام آخر

بنابراین طراحی کابینت آشپزخانه در وهله اول ملزم به شناخت سبک های روز از جمله کلاسیک، نوکلاسیک، مدرن و... است. سبک های نوکلاسیک و مدرن اغلب برای دکوراسیون های ساده و سبک کلاسیک برای دکوراسیون های مجلل مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب سبک و رنگ مناسب به شما کمک می کند تا جلوه منحصر به فردی به فضای آشپزخانه خود هدیه دهید.برای مشاوره به سایت پدیده گستر مانا مراجعه کنید.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری شمانیوز مسئولیتی بابت آن ندارد ..... 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied