شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

تکات مهم هنگام خرید سمعک برای سالمندان با دانیال کلینیک

افراد مسن بیشتر تحت تاثیر کم شنوایی قرار می گیرند با اینحال تعداد کمی از آنها از سمعک استفاده کرده اند. این در حالی است که سمعک ها بهترین راه حل برای کاهش شنوایی محسوب می شوند.

تکات مهم هنگام خرید سمعک برای سالمندان با دانیال کلینیک

بسیاری از سالمندان از سمعک استفاده نمی کنند زیرا معتقدند خرید سمعک مقرون به صرفه نیست یا به دلیل احساس ناراحتی است که با استفاده از فناوری های مدرن دارند. با این حال انواع مختلفی از سمعک ها برای کسانی که از نظر مالی نگران هستند و از نظر فنی تردید دارند، موجود است. شما می توانید با بررسی گزینه های مختلف، .بهترین سمعک را برای افراد مسن انتخاب کنید.

b7b3ef56-bc4f-4a09-9991-e9540ad9c17b

برای انتخاب بهترین سمعک برای سالمندان، این عوامل را در نظر بگیرید

·قابلیت استفاده را قبل از هر چیزی در نظر بگیرید

سهولت استفاده بستگی به نیازهای ارتباطی فرد، قدرت بینایی، سطح شنوایی، شیوه زندگی و ترجیحات فرد دارد. به عنوان مثال برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود می توانید سمعک همراه با باتری های قابل شارژ، کنترل از راه دور و ویژگی های اضافی مانند اتصال بی سیم، سیستم کاهش نویز و ورودی مستقیم صدا را انتخاب کنید. این ویژگی ها می تواند کمک کند تا از سمعک به راحتی استفاده کنند.

·لوازم جانبی مورد نیاز خود را تعیین کنید

قبل از انتخاب سمعک، لوازم جانبی مورد نیاز برای افزایش قابلیت های عملکردی و طول عمر آن را تعیین کنید. ممکن است به لوازم جانبی مانند رطوبت گیر، شارژر، باتری، ابزار تمیز کردن، جاروبرقی و موارد دیگر نیاز داشته .باشید انواع دیجیتال را به جای آنالوگ استفاده کنید سمعک های آنالوگ به سادگی صداهای موجود را گرفته و بلندتر می کنند. با این حال، سمعک های دیجیتالی، صداها را قبل از تقویت دیجیتالی می کنند تا بتوانند صدایی تمیز و دقیقا منطبق با نیاز فرد را ارائه دهند. برای .داشتن حداکثر خروجی می توانید سمعک های دیجیتالی را برای عزیزان خود انتخاب کنید.

·باتری های قابل شارژ یکی از گزینه ها هستند

سمعک هایی که به همراه باتری های یکبار مصرف ارائه می شوند، گاهی اوقات بسیار آزاردهنده هستند و نیاز به تعویض باتری تقریبا هر هفته دارند زیرا طول عمر متوسط باتری های یکبار مصرف سمعک ۳-۷ روز است. با استفاده از باتری های قابل شارژ سمعک شارژی ، می توانید مطمئن باشید که باتری شما هر روز صبح پس از شارژ شبانه آماده کار است و در طول روز فعال باقی می ماند.

926a6ce4-17e0-4f13-bc8b-32f801cc8250

·به ضد آب بودن توجه کنید

تأسفانه، هیچ سمعکی در بازار وجود ندارد که کامال ضد آب باشد. با این حال، اکثر سمعک ها مقاومت در برابر آب هستند تا در مقابل قرار گیری کوتاه مدت در معرض رطوبت یا آب مقاومت داشته باشند. این نوع سمعک ها برای برخی سالمندان فراموشکار کفید است زیرا ممکن است فراموش کنند گاهی سمعک خود را حین مواجهه .با آب و رطوبت بردارند اطمینان حاصل کنید که آن را برای مدت طوالنی در معرض رطوبت قرار ندهید زیرا می تواند به قسمت های ظریف آسیب برساند و عملکرد سمعک ضد آب را متوقف کند.

·وجود دوره آزمایشی را بررسی کنید

اکثر سمعک ها دارای دوره آزمایشی بدون تعهد هستند تا کاربر بتواند به سمعک عادت کند و تصمیم بگیرد که آیا برای آنها مناسب است یا خیر. در این دوره بازپرداخت هزینه از جانب ارائه دهنده سمعک در صورت عدم رضایت .فرد تضمین می شود.

·یک سمعک خاص برای شرایط خاص پیدا کنیدپ

انواع سمعک در بازار موجود است. برخی از سمعک ها به طور خاص برای مدیریت شرایط خاص مربوط به شنوایی مانند زوال عقل، وزوز گوش یا کاهش شدید شنوایی ساخته شده اند. عزیز خود را برای ارزیابی .شنوایی تشخیصی و توصیه صحیح شنوایی نزد شنوایی شناس ببرید.

·از نظر هزینه بیش از حد استرس نداشته باشید

در بحث قیمت سمعک بسته به اندازه، ویژگی ها و نوع سمعک که خریداری می کنید متفاوت خواهد بود. به جای اینکه فقط به هزینه نگاه کنید، مطمئن شوید که سمعک می تواند بر مشکل شنوایی شما غلبه کرده و با .سبک زندگی و نیازهای شنوایی شما مطابقت داشته باشد.

بل از خرید سمعک برای سالمندان به متخصص شنوایی شناسی مراجعه کنید. متخصص شنوایی شناسی یک آزمایش شنوایی انجام می دهد تا علل زمینه ای و شدت کم شنوایی را تعیین کرده و سمعک مناسب را توصیه کند. به همین دلیل است که توصیه می شود عزیز خود را برای توصیه سمعک نزد متخصص شنوایی شناسی .ببرید.

d639be5b-7113-4920-aba5-9d2c53ff43aa

بهترین سمعک متناسب با میزان کم شنوایی خود را از کجا تهیه کنم؟

خرید سمعک از منابع دیگر سمعک یک وسیله تقویت کننده ساده نیست و نیاز به تنظیم دارد. گاهی این تنظیمات در چند جلسه انجام می شود. همچنین اکثر مدل های سمعک نیازمند قالبگیری است تا متناسب با گوش شما باشد.

بنابراین باید از محلی سمعک را تهیه کنید که از خدمات ضروری بعدی بهره مند باشید. با توجه به اینکه سمعک ها از جمله وسایل مهم هستند، تجویز پزشک ضروری است. به این دلیل که شما نمی خواهید دستگاهی بخرید که به .گوش شما آسیب برساند یا نتواند نتیجه مورد نظر را ارائه دهد. برای تهیه بهترین سعک با بهترین قیمت به شما توصیه می کنم به کلینیک دانیال مراجعه نمایید.

شماره های تماس: 09308946561 - 02186035953 - 02186035909

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری شمانیوز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با شمانیوز ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied