شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی//

نحوه راه اندازی اینترنت خانگی

آیا قصد خرید یا عوض کردن اینترنت خانگی خود را دارید؟ انتخاب درست اینترنت خانگی در این موقعیت بسیار حائز اهمیت است و باید در خرید آن به موارد مختلفی توجه شود.

نحوه راه اندازی اینترنت خانگی

آیا قصد خرید یا عوض کردن اینترنت خانگی خود را دارید؟ انتخاب درست اینترنت خانگی در این موقعیت بسیار حائز اهمیت است و باید در خرید آن به موارد مختلفی توجه شود. برای خرید و راه اندازی اینترنت خانگ باید معیارهای مختلفی از جمله بودجه مورد نظر، سرعت اینترنت، مناطق تحت پوشش و موارد استفاده از اینترنت را در نظر گرفته و متناسب با نیازتان بهترین اینترنت خانگی را از یک شرکت معتبر تهیه کنید. اگر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید، اطلاعات بسیار مفیدی درباره بهترین اینترنت خانگی و نحوه راه‌اندازی آن به‌دست آورده و به کلیه سوالات شما در این مورد پاسخ داده خواهد شد.

 

اینترنت ADSL؛ پرطرفدارترین اینترنت خانگی 

اینترنت adsl فناوری است که برای برقراری ارتباط پرسرعت و بدون قطعی، طراحی شده و در اختیار عموم استفاده‌کنندگان قرار گرفته. با خرید و راه‌اندازی اینترنت مخابرات adsl، کاربران قادر خواهند بود، فقط با استفاده از یک خط تلفن، به‌صورت دائم و با سرعتی بالا به اینترنت متصل شوند. این نوع سرویس، یکی از پرتقاضاترین سرویس‌های اینترنتی در ایران و کلان‌شهرها، از جمله تهران است. 

از آن‌جایی که برای مشترکین خط تلفن ثابت، نصب و راه‌اندازی اینترنت adsl به سیم‌کشی جدیدی نیاز ندارد، این سرویس همواره جزو اولویت‌های خرید اینترنت نامحدود خانگی و ثابت محسوب می‌شود. برای استفاده از سرویس ای‌دی‌ا‌س‌ال کافی است علاوه‌بر مودم و اشتراک اینترنت، اینترنت پرسرعت ADSL را دریافت کنید. به‌همین راحتی و پس از طی کردن مراحل راه‌اندازی، اتصال شما به این سرویس اینترنتی برقرار خواهد شد. در ادامه به نحوه راه‌اندازی مودم با سرویس adsl خواهیم پرداخت. 

 

2

 

خرید و راه اندازی اینترنت مخابرات adsL؛ نیاز به خط تلفن

اتصال به اینترنت با تلفن ثابت و adsl یکی از روش‌های محبوب و کاربردی در نصب و راه‌اندازی یک اتصال اینترنتی، به‌ویژه در منازل است. اما مشکلی که همیشه پس از خرید اینترنت خانگی پیش روی افراد است، راه اندازی و نصب سرویس اینترنتی است. برای اتصال به اینترنت با تلفن ثابت به یک مودم روی خط ADSL و یک اسپلیتر  یا میکروفیلتر نیاز دارید. 

برای راه اندازی اینترنت تلفن ثابت adsl، ابتدا باید برای نصب و راه اندازی مودم اقدام کنید. سپس به وصل کردن سیم تلفن مودم به پریز تلفن با دو شاخه یا سوکت بپردازید. برای پیشگیری از بروز نویز شنیداری و خرابی مودم نیز استفاده از اسپلیتر توصیه می‌شود. 

اسپلیتر شامل یک ورودی لاین، دو خروجی فون و مودم است. سیم تلفن را از پریز بیرون آورده و به قسمت لاین اسپلیتر بزنید. یک سر سیم تلفن را به خروجی مودم روی اسپلیتر و سر دیگر را به قسمت DSL عقب مودم وصل کنید. چنانچه قصد استفاده از یک پریز برای مودم و تلفن را دارید، به‌راحتی می‌توانید از قسمت فون اسپلیتر یک سیم به دستگاه تلفن وصل کنید. 

 

اینترنت td lte؛ بهترین اینترنت خانگی نسل چهارم 

اگر در حال حاضر از اینترنت ثابت استفاده می‌کنید، اما نیاز به یک سرویس پرسرعت دارید یا اگر در منطقه زندگی شما پورت خالی برای ارائه خدمات اینترنت ثابت وجود ندارد، اینترنت خانگی پرسرعت td lte، بهترین اینترنت برای شماست. برای راه اندازی اینترنت td lte، به یک مودم TD LTE و یک سیم کارت ثابت نیاز دارید.

از مزایای اصلی این سرویس‌ها، می‌توان به استفاده از آن‌ها در محل کار، مسافرت و در واقع به عنوان یک مودم همراه اشاره کرد. زیرا اینترنت td lte نیاز به نصب مودم روی خط تلفن ثابت منزل ندارد و شما از نظر جابه‌جایی هیچ محدودیتی نخواهید داشت. همچنین این فناوری را می‌توان جایگزین مناسبی برای اینترنت موبایل دانست.

 

3

 

راه اندازی اینترنت خانگی td lte؛ بدون نیاز به خط تلفن ثابت 

برای نصب بهترین اینترنت خانگی یا سرویس td lte در خانه، کافی‌ است یک مودم نسل چهارم LTE به همراه یک سیم‌کارت td lte تهیه کنید. هم‌چنین منطقه مورد‌نظر نیز باید تحت پوشش شرکت ارائه‌دهنده این سرویس قرار داشته باشد. سیم‌کارت ارائه‌دهنده این سرویس مخصوص بوده و فقط برای انتقال داده کاربرد دارد؛ در واقع از این سیم‌کارت برای ارسال پیام و مکالمه نمی‌توان استفاده کرد. با راه اندازی اینترنت نسل چهارم td lte می‌توانید از سرویس اینترنتی پرسرعتی بهره‌مند شوید. 

معمولا پس از انتخاب نوع سرویس اینترنت پرسرعت td lte توسط کاربر، مودم و سیم‌کارت در یک پکیج در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند و کاربر می‌تواند از طریق کابل یا وای فای به مودم متصل شده و از اینترنت استفاده کند. 

 

برای ثبت نام اینترنت خانگی کدام سرویس را انتخاب کنیم؟ 

برای انتخاب و خرید سرویس اینترنت خانگی، اولین موردی که باید در نظر بگیرید، منطقه تحت پوشش این سرویس است؛ به‌عبارتی باید ببینید محل زندگی شما تحت پوشش این سرویس قرار دارد یا خیر. افرادی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند ممکن است گزینه‌های کمتری برای انتخاب سرویس اینترنتی در اختیار داشته باشند. اما هنوز سرویس‌های اینترنتی باکیفیت و پرسرعتی وجود دارند که به مناطق روستایی نیز خدمات ارائه می‌دهند. 

برای انتخاب یک سرویس ارائه‌دهنده اینترنت خانگی، مقایسه سرعت دانلود و سرعت آپلود را بررسی کنید تا به بهترین گزینه برای اینترنت خانگی برسید. گزینه‌های فراوانی از جمله اینترنت adsl و td lte ممکن است در منطقه و محل زندگی شما در دسترس باشد. باید در نظر بگیرید که آیا سرویس مورد نظر شما از سرعت بالا و اتصالات اینترنت بی‌سیم قوی در خانه پشتیبانی می‌کند یا خیر و به چه مودم یا روتری ممکن است نیاز داشته باشید.

 

اینترنت خانگی را از کجا بخریم؟ از سرویس ارائه‌دهنده اینترنت خانگی ماهان نت 

در این نوشته به بررسی خرید و راه اندازی اینترنت خانگی پرداختیم که با مقایسه بهترین اینترنت‌های خانگی adsl و td lte متوجه خواهید شد، کدام سرویس برای شما مناسب است. ممکن است شخصی تصور کند سرویسی بهترین است که بالاترین سرعت را در اختیار کاربر قرار دهد یا برای شخص دیگری مقدار حجم بسته و ترافیک اینترنت از اهمیت بسیاری برخوردار باشد. برخی از کاربران نیز خدمات پشتیبانی شرکت مورد نظر را مد‌نظر قرار می‌دهند. سرویس اینترنتی ماهان نت کلیه این مزایا و امکانات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

ماهان نت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات اینترنتی است که سرویس‌هایی پرسرعت و باکیفیت را در به مشتریان خود عرضه می‌کند. سرمایه‌گذاری مناسب برای استفاده از فناوری‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری نوین روز برای عرضه مطلوب‌تری خدمات از اهداف اصلی شرکت ماهان نت است. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از خدمات و سرویس‌های باکیفیت ماهان نت به سایت mahannet.ir مراجعه کنید. 

 

*مطلب فوق رپورتاژ آگهی بوده و شمانیوز هیچ مسئولیتی بابت این مطلب ندارد...

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied