شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی

بهترین طراح کافه و رستوران در تهران - آرین پاراکس

امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی، یک موضوع مهم و ضروری برای اغلب مردم می‌باشد. از جمله فضاهایی که باید به آن اهمیت داد، طراحی کافی شاپ و دکور رستوران می‌باشد.

بهترین طراح کافه و رستوران در تهران - آرین پاراکس

بهترین طراح کافی شاپ و دکوراسیون رستوران در تهران

امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی، یک موضوع مهم و ضروری برای اغلب مردم می‌باشد. از جمله فضاهایی که باید به آن اهمیت داد، طراحی کافی شاپ و دکور رستوران می‌باشد. کافی شاپ و رستوران در واقع مکان‌هایی هستند که رفت و آمد در آن‌ها بسیار زیاد است و باید طراحی آن به بهترین شکل انجام شود تا باعث جذب مشتری و چشمگیر شدن آن فضاها شود. در حقیقت موضوعی که من یک مدت با آن درگیر شده بودم، نوع طراحی و دکور فضای کافی شاپ و رستوران بود. 

من در واقع دو مکان جدا در موقعیت‌های مختلف خریداری کرده بودم و قصد تغییر کاربری این دو مکان را داشتم. قصد من بهترین نوع طراحی کافی شاپ و طراحی دکور رستوران بود. در این مسیر پس از پرس و جوهای بسیار زیاد با یک تیم مهندسی فوق العاده حرفه‌ای و با تجربه آشنا شدم و پس از مشاوره‌های گوناگون تجربه‌های بسیار زیادی در این مسیر کسب کردم. قصد من در این محتوا و در بخش‌های بعدی این است که شما را با تجربه‌های خودم در مورد اصول طراحی و دکور کافی شاپ ، رستوران و سبک‌های مختلف طراحی برای این فضاها آشنا کنم. لطفا با من همراه باشید.

 

سبک‌های مختلف در طراحی کافی شاپ 

در جلسات اولیه که با تیم آرین پاراکس در تهران مشاوره کردم، مهندسین متخصص و طراحان با تجربه این شرکت مهندسی، تمامی موارد لازم جهت طراحی کافی شاپ و رستوران را برای من توضیح دادند. به طور کلی بر اساس تجربیات من در این مورد، باید نوع کافی شاپ و یا رستوران مشخص شود. به این منظور که طراحی رستوران و کافی شاپ به صورت دوستانه است و یا این فضا باید به صورت مجلل طراحی شود. مشخص شدن این موارد، همان نوع و سبک طراحی می‌باشد. در تمام این جلسات من با سبک‌های طراحی برای کافی شاپ و رستوران آشنا شدم و به راحتی توانستم سبک مورد نظرم را انتخاب کنم. در ادامه قصد دارم شما را با این نوع سبک‌ها بیشتر آشنا کنم. 

در سبک مدرن که یکی از سبک‌های بسیار پرطرفدار می‌باشد، تمامی وسایل و تجهیزات از کفپوش گرفته تا لوستر، دیوارها، مبلمان، نورپردازی و غیره در کافی شاپ باید به صورت مدرن باشند. سبک دیگر که به طور معمول کمتر در طراحی داخلی کافی شاپ‌ها استفاده می‌شود، کلاسیک است. در سبک کلاسیک به طور کلی از کاغذ دیواری‌هایی به رنگ سفید و طلایی استفاده می‌شود. مبلمان نیز در این نوع سبک و طرح، به صورت سلطنتی می‌باشد. سبک بعدی از نوع سنتی است. در این نوع سبک برای طراحی کافی شاپ، از گلیم‌ها و فرش‌های رنگی و همچنین وسایل نوستالژیک به فراوانی استفاده می‌شود. 

در واقع این مدل سبک به آسانی و راحتی طراحی می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد. در سبک بعدی که روستیک می‌باشد دیوار، کفپوش، سقف و دیگر تجهیزات مانند قهوه خانه‌ها و یا سفره خانه‌های جنگلی طراحی می‌شود. از این نوع سبک نیز برخی صاحبان کافی شاپ استفاده می‌کنند. سبک صنعتی از دیگر سبک‌های طراحی کافی شاپ است. این نوع سبک در واقع شباهت زیادی به کارگاه‌های صنعتی دارد. تمامی وسایل و تجهیزات، صنعتی می‌باشد.

طراحی داخلی کافی شاپ

سبک‌های محبوب در طراحی دکوراسیون رستوران

به طور کلی من با مشاوره‌های گوناگون با طراحان حرفه‌ای آرین پاراکس با سبک‌های طراحی دکوراسیون رستوران نیز آشنا شدم. به نظر من هر یک از این سبک‌ها، جذابیت‌های مخصوص به خود را دارند. ولی با توجه به توضیحات کامل تیم مهندسی توانستم بهترین انتخاب را برای سبک طراحی رستورانم نیز داشته باشم. سبک‌های طراحی رستوران نیز مانند طراحی کافی شاپ می‌باشد. از جمله سبک‌های محبوب برای طراحی رستوران‌ها سبک مدرن، سنتی و کلاسیک است. به طور کلی سبک رستوران، حال و هوای آن را بیان می‌کند. در سبک مدرن وسایل و عناصر استفاده شده به صورت کاملا ساده می‌باشد. اغلب در این نوع سبک از چوب‌های ساده و همچنین از رنگبندی‌های قهوه‌ای و یا طوسی روشن استفاده می‌شود. نورپردازی نیز در این نوع سبک‌ها به صورت ملایم می‌باشد. از دیگر سبک‌ها برای طراحی رستوران، سبک کلاسیک است. 

چیدمان مبلمان در این نوع سبک به گونه‌ای است که مشتریان فضاهای خصوصی بیشتری دارند. نورپردازی نیز در سبک کلاسیک بسیار اصولی و به اندازه می‌باشد. به طور کلی از عناصر و وسایل مجلل به فراوانی در این نوع سبک استفاده می‌شود. سبک سنتی نیز از جمله سبک‌هایی است که در طراحی رستوران‌ها طرفداران زیادی دارد. رنگبندی در این نوع سبک به صورت رنگ‌های شاد مانند قرمز، سبز، فیروزه‌ای و زرشکی می‌باشد. مبلمان‌ها اغلب از چوب و به شکل تخته‌ای سنتی طراحی می‌شوند. متریال مورد استفاده برای دیوار، از نوع آجر است. عناصر قدیمی، صنایع دستی و آثار باستانی در این نوع طراحی نیز مشاهده می‌شود. به طور کلی با توجه به این توضیحات و انتخاب نهایی من در مورد سبک، کار طراحی کافی شاپ و طراحی دکوراسیون رستوران آغاز شد. در حین اجرای طراحی، من با نکات و اصول مهمی آشنا شدم که در ادامه با شما به اشتراک می‌گذارم. 

طراحی رستوران روباز

تجربه های مفید در طراحی دکوراسیون رستوران و کافه

به طور کلی برای طراحی کافی شاپ و یا هر فضای دیگری باید از طراحان با تجربه و حرفه‌ای شرکت مهندسی آرین پاراکس - Arianparax استفاده کرد. بر اساس تجربیات من، طراحی اگر به صورت اصولی و با رعایت تمامی نکات انجام شود، بهترین نتیجه را خواهد داد و باعث جذب مشتری برای چنین فضاهایی می‌شود. من در واقع با همراهی این تیم مهندسی بهترین و ایده‌آل ترین طراحی را انتخاب کردم. در ادامه اصول و نکات مهم این نوع طراحی را در اختیار شما قرار می‌دهم. 

به نظر من اولین نکته مهم برای طراحی کافی شاپ و رستوران، موقعیت مکانی و یا جغرافیایی می‌باشد. به طور کلی موقعیت مکانی کافی شاپ بهتر است که در مرکز خرید، نبش خیابان و یا در یک محله مسکونی قرار داشته باشد. در هر یک از این مکان‌ها، راه اندازی کافی شاپ مزیت‌های مخصوص به خود را دارد. به طور مثال وجود کافی شاپ در مرکز خرید، به علت مراجعه اکثر مردم باعث افزایش مشتری خواهد شد. وجود کافی شاپ در نبش خیابان نیز به علت تردد بسیار زیاد، باعث جلب توجه و در نهایت افزایش مشتری خواهد شد. 

در حین اجرای طراحی کافی شاپ متوجه شدم رنگبندی و قرار دادن عناصر مناسب چقدر در چشمگیر شدن فضای کافی شاپ تاثیرگذار است. در واقع رنگبندی یکی از جنبه‌های مهم و اصلی در طراحی هر نوع فضایی می‌باشد. به طور کلی اگر ترکیب رنگ در طراحی فضاها به صورت حرفه‌ای و توسط تیم آرین پاراکس انجام شود، بهترین و جذاب‌ترین طرح ایجاد خواهد شد. البته اگر این ترکیب رنگ به درستی و با مواد نامرغوب انجام شود، نتیجه عکس خواهد داد. به همین منظور جهت طراحی کافی شاپ به شما توصیه می‌کنم به معتبرترین شرکت و تیم طراحی با تجربه مراجعه کنید. در واقع مهم‌ترین موضوعی که من در کنار تیم طراحی متوجه شدم و تجربه کردم، تاثیر رنگ بر اشتهای مشتری‌ها می‌باشد. به طور کلی در کافی شاپ‌ها و رستوران‌ها از ترکیب رنگ قرمز زرد و یا قهوه‌ای زرد بسیار زیاد استفاده می‌شود. این رنگ‌ها در کنار هم باعث افزایش اشتها خواهد شد.

به طور کلی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای من در طراحی کافی شاپ و رستوران، نورپردازی است و این مورد را برای طراحان این پروژه مطرح کردم و با توجه به سابقه طراحان، با اطمینان کامل پروژه خودم را در اختیار شرکت قرار دادم. در واقع نورپردازی یکی از عناصر بسیار مهم برای ساختن یک فضای جذاب و چشمگیر می‌باشد. نورپردازی اگر به صورت مناسب و اصولی انجام شود، باعث آرامش بیشتر برای مشتریان خواهد شد. به طور مثال در کافی شاپ‌ها اغلب از نور کم و ملایم باید استفاده شود تا فضا آرامش بخش به نظر برسد. در رستوران‌ها نیز استفاده از چراغ‌های رومیزی برای ایجاد نور در محیط، گزینه مناسبی می‌باشد.

بررسی دیگر عناصر مهم و اصولی در طراحی  و دکور کافی شاپ

از جمله عناصر دیگری که در طراحی کافی شاپ باید به آن توجه کرد کفپوش، دیوار و سقف می‌باشد. به طور کلی انتخاب کفپوش با انتخاب سبک طراحی در یک راستا قرار دارند. کفپوش‌ها در واقع باید قابل شستشو باشند و به راحتی بتوان آن‌ها را تمیز و ضدعفونی کرد. با توجه به تجربه من، کفپوشی که خاک را بپوشاند مناسب ترین نوع کفپوش می‌باشد. برخی طرح و الگوهای کفپوش‌ها باعث استتار خاک‌ها می‌شوند. در میان کفپوش‌ها سرامیک و کاشی از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. عنصر بعدی طراحی دیوار است. برای دیوار کافی شاپ از متریال‌های مختلف مانند آجرنما، دیوارپوش و یا کاغذ دیواری استفاده می‌کنند. 

استفاده از تابلوهای هنری نیز بر روی دیوار، گزینه مناسبی می‌باشد. برای رنگ آمیزی دیوار کافی شاپ نیز بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده شود. سقف نیز اغلب مانند دیوار طراحی می‌شود. نحوه چیدمان و مبلمان نیز یکی دیگر از اصولی است که باید به درستی انجام شود. مبلمان‌های کاناپه‌ای و یا صندلی و میزهای چوبی برای کافی شاپ‌ها گزینه بسیار مناسبی می‌باشد. صندلی‌های پلاستیکی برای این نوع طراحی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. به طور کلی تمامی موارد بیان شده به صورت اصولی و مناسب برای طراحی کافی شاپ و دکور رستوران من انجام گرفت و بهترین تجربه همکاری من با این شرکت مهندسی بود.

* این مطلب رپرتاژ آگهی میباشد و سایت شمانیوز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied