شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راهنمای جامع برای تمیز کردن و نگهداری بهتر لاستیک های خودرو

لاستیک ها یکی از اجزای مهم خودرو هستند که تأثیر بسیار زیادی بر عملکرد آن دارند؛ از این رو لازم است تا در نگهداری و تمیز کردن آن ها نهایت تلاش را انجام داد. توصیه می شود که در دوره های زمانی کوتاه مدت نسبت به تمیز کردن لاستیک ماشین اقدام کنید. با توجه به قیمت لاستیک و اهمیت تایر ها در خودرو باید تمام تلاش خود را برای حفظ آن ها انجام دهیم.

راهنمای جامع برای تمیز کردن و نگهداری بهتر لاستیک های خودرو

لاستیک ها یکی از اجزای مهم خودرو هستند که تأثیر بسیار زیادی بر عملکرد آن دارند؛ از این رو لازم است تا در نگهداری و تمیز کردن آن ها نهایت تلاش را انجام داد. توصیه می شود که در دوره های زمانی کوتاه مدت نسبت به تمیز کردن لاستیک ماشین اقدام کنید. با توجه به قیمت لاستیک و اهمیت تایر ها در خودرو باید تمام تلاش خود را برای حفظ آن ها انجام دهیم.

 

تمیز کردن لاستیک ماشین

تمیز کردن لاستیک خودرو، کار پیچیده و سختی نیست و هر شخصی می تواند به تنهایی نسبت به تمیز کردن لاستیک ماشین خود اقدام کند، اما با این همه حال بهتر است این کار به صورت اصولی انجام شود تا اولاً به لاستیک های خودرو آسیبی وارد نشود و ثانیاً لاستیک ها به طور کامل تمیز شوند.

 

چرا باید لاستیک های ماشین را به طور منظم تمیز کنید؟

هر شخصی از اهمیت تمیز کردن لاستیک های ماشین صحبت می کند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست؛ اما ضرورت انجام این کار چیست؟ به بیانی ساده تر، چرا باید بر روی نظافت لاستیک های ماشین خود حساس باشیم. دلایل انجام این کار عبارت اند از:

  • کیفیت و کارایی لاستیک ها افزایش پیدا می کند
  • طول عمر مفید لاستیک ها بیشتر می شود
  • خودرو از نظر ظاهری تمیز می شود
  • عملکرد خودرو در هنگام ترمز گرفتن بهبود می یابد
  • میزان مصرف بنزین خودرو کاهش می یابد
  • و...

یکی از مهم ترین دلایل تمیز کردن لاستیک ماشین آن است که اگر مشکل خاصی مانند: سوراخ شدن، ساییده شدن عاج ها و... در لاستیک ها وجود داشت، به راحتی می توانید به این موضوع پی ببرید و نسبت به تعمیر آن اقدام کنید؛ به این طریق از بروز صدمات جدی تر پیش گیری کرده اید.

 

image002

 

دستورالعمل تمیز کردن لاستیک

در اینجا لیستی از دستورالعمل تمیز کردن لاستیک ها را گرد آوری کرده ایم که در ادامه به آن می پردازیم.

  • قبل از استفاده از مواد شوینده، یک منطقه کوچک و پنهان در لاستیک را آزمایش کنید تا از عدم آسیب رسانی به لاستیک اطمینان داشته باشید.
  • در هنگام شست و شوی کامل خودرو، بایستی لاستیک های خود را قبل از بقیه ماشین تمیز کنید.
  • هنگامی که از پاک کننده های مختلف برای تمیز کردن لاستیک استفاده کردید، باید به مدت چند دقیقه منتظر بمانید و سپس لاستیک ها را آبکشی کنید.  
  • در هنگام تمیز کردن لاستیک ها، تنها به قسمت های بیرونی توجه نکنید. یکی از مهم ترین قسمت هایی که باید به خوبی تمیز شود، مهره های لنگ لاستیک است. گرد و غبار بسیار زیادی در این قسمت جمع می شود و باعث اختلال در کیفیت و سرعت سیستم ترمز می شود؛ از این رو حتماً لازم است تا به خوبی تمیز شود. 
  • از آب تمیز برای آبکشی لاستیک ها استفاده کنید.

 

تمام دستورالعمل گفته شده را باید برای هر چهار لاستیک خود تکرار کنید. پس از شست و شوی لاستیک ها لازم است تا آن ها را به خوبی خشک کنید. برای افزایش طول عمر لاستیک ها و تمیز تر ماندن آن ها می توانید از محافظ لاستیک استفاده کنید.

image003

 

نحوه تمیز کردن لاستیک خودرو در چهار مرحله

 

تمیز کردن لاستیک ماشین کار بسیار ساده ای بوده و شما می توانید در چند مرحله آن را انجام دهید. در ادامه، نحوه تمیز کردن لاستیک های خودرو را به صورت گام به گام برای شما توضیح داده ایم.

تهیه مواد مورد نیاز

اولین گام برای شستن لاستیک های ماشین و تمیز کردن آن ها، تهیه مواد مورد نیاز برای این کار است. شما می توانید انواع مختلفی از مواد شونده را برای این کار استفاده کنید؛ اما توصیه می کنیم از شوینده هایی که صرفاً برای تمیز کردن لاستیک ها تولید شده اند، استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

آبکشی کامل لاستیک

پس از تهیه مواد لازم برای تمیز کردن لاستیک ها باید دست به کار شوید و در ابتدا، لاستیک های خودرو خود را به طور کامل آبکشی کنید. مهم ترین نکته ای که در این مرحله باید رعایت کنید، آبکشی کامل لاستیک ها است؛ این کار برای آن انجام می شود که مواد شوینده بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند.

لاستیک را کامل بشویید

حال نوبت به مهم ترین مرحله می رسد. شما باید با مواد شوینده ای که قبلاً تهیه کرده بودید به تمیز کردن لاستیک ها بپردازید. برای این کار کافی است سطح داخلی و خارجی لاستیک های ماشین خود را به مواد شوینده آغشته کرده و به خوبی آن را بر روی همه قسمت های لاستیک بکشید.

در هنگام شستن لاستیک ها توجه داشته باشید که هم قسمت های داخلی لاستیک و هم قسمت های بیرونی آن به طور کامل شسته شوند. هنگامی که لاستیک های خود را با مواد شوینده به صورت کامل تمیز کردید، یک بار دیگر لازم است لاستیک ها را آبکشی کنید.

استفاده از موم

پس از انجام مراحل گفته شده، می توانید از موم استفاده کرده و لاستیک های خود را به موم آغشته کنید. استفاده از موم باعث می شود تا لاستیک های شما از نظر ظاهری، زیبا تر و مشکی تر دیده شوند؛ علاوه بر آن، موم، مانند یک لایه محافظتی عمل می کند و باعث می شود تا لاستیک ها در برابر گرد و غبار و سایر عوامل، مقاومت کرده و سریعاً کثیف نشوند.

 

image004

 

نکات اضافی برای تمیز کردن لاستیک خودرو

با نکات گفته شده در بخش قبل به راحتی می توانید لاستیک های خودرو را تمیز کنید. اما در ادامه می خواهیم نکاتی را در مورد تمیز کردن لاستیک ماشین برای شما بیان کنیم که حتماً دانستن آن ها مفید خواهد بود. در ادامه لیستی از نکات اضافی برای تمیز کردن لاستیک خودرو ارائه شده است.

  • اگر وقت و حوصله کافی برای شستن لاستیک ماشین خود را ندارید، می توانید از کارواش برای انجام این کار استفاده کنید.
  • شما می توانید لاستیک های ماشین خود را با نوشابه شست و شو دهید؛ این کار باعث می شود که لکه های نقش بسته بر روی بدنه لاستیک ها محو شود و لاستیک رنگ مشکی و جذابی داشته باشد.
  • اگر دوست دارید لاستیک های خودرو شما همیشه رنگ مشکی و جذابی داشته باشند، واکس لاستیک صنعتی محصول بسیار مناسبی برای این کار خواهد بود.
  • شما می توانید لکه های مختلفی که بر روی بدنه لاستیک ها ایجاد شده اند را با کمک خمیر دندان از بین ببرید.

 

نتیجه گیری

تمیز کردن لاستیک ماشین یک کار مهم و ضروری است و انجام این کار برای خودرو فواید بسیار زیادی دارد؛ از این رو توصیه می کنند که هر هفته یک بار نسبت به شست و شوی تایر های خودرو اقدام شود. شستن لاستیک های ماشین کار بسیار ساده ای بوده و شما می توانید با انجام مراحل گفته شده لاستیک های ماشین خود را تمیز کنید. لاستیک ها از مهم ترین بخش های ماشین هستند و بهتر است لاستیک های با کیفیتی را برای خودرو خود تهیه نمایید. یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه پخش لاستیک، شجاع تایر است که در زمینه خرید لاستیک خارجی و ایرانی میتوانید به آنها اعتماد کنید. برای ارتباط با کارشناسان شجاع تایر می توانید با شماره 05133448084 تماس بگیرید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی