شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

مهمترین امکانات سایت فروشگاهی + 8 مورد

هرچه امکانات سایت فروشگاهی شما پیشرفته‌تر باشد، مشتریان از حضور و خرید در آن لذت بیشتری می‌برند. پس امکانات سایت شما تاثیر مستقیمی روی میزان فروش‌تان خواهد گذاشت.

هرچه امکانات سایت فروشگاهی شما پیشرفته‌تر باشد، مشتریان از حضور و خرید در آن لذت بیشتری می‌برند. پس امکانات سایت شما تاثیر مستقیمی روی میزان فروش‌تان خواهد گذاشت.

به‌علاوه، مدیریت یک فروشگاه اینترنتی با امکانات کامل برای شما هم آسان‌تر خواهد بود. بنابراین، اگر قصد راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی را دارید، باید حتما قبل از طراحی آن لیستی از امکانات موردنظر خود آماده کنید. در ادامه به مهمترین امکانات سایت فروشگاهی اشاره می‌کنیم که باید حتما آن‌ها را در نظر بگیرید.

image001

 

امکان فیلترکردن محصولات؛ از اصلی‌ترین امکانات آنلاین شاپ

یکی از ضروری‌ترین امکانات سایت فروشگاهی، تعریف فیلتر برای محصولات است. فرض کنید که شما یک سایت فروش موبایل دارید. در این سایت محصولات از پایین‌ترین تا بالاترین قیمت، با برندهای مختلف و قابلیت‌های بسیار متنوعی وجود دارند. اگر یک مشتری قصد خرید موبایل در سایت شما را داشته باشید، باید ساعت‌ها در میان تک تک محصولات به دنبال موبایل موردنظر خود باشد.

این کار خیلی زود کاربر را خسته و از خرید منصرف می‌کند. در صورتی که با ابزار فیلتر می‌تواند محدوده قیمت، نام برند، امکانات و غیره موردنظر خود را مشخص کرده و در میان تعداد بسیار کمتری از محصولات جستجو کند. به این ترتیب، انتخاب و خرید آسان‌تر و سریع‌تری خواهد داشت. به همین دلیل است که ابزار فیلتر محصولات از نان شب برای سایت فروشگاهی واجب‌تر است.

 

جستجوی سریع محصول از مهمترین امکانات سایت فروشگاهی

حتما شما هم قصد دارید در سایت خود ده‌ها محصول بفروشید. این تنوع بالای میزان فروش‌تان را افزایش می‌دهد؛ اما به شرطی که سایت شما به یک ابزار جستجو هم مجهز باشد. در غیر این صورت، مشتریان شما برای پیداکردن محصولات موردنظر خود در بین صفحات سایت سردرگم می‌شوند. تجربه نشان داده که در این مواقع کاربران خود را به زحمت نمی‌اندازند. آن‌ها خیلی راحت از سایت شما خارج می‌شوند و به سراغ رقیب‌تان خواهند رفت.

 

تعریف روش‌های مختلف پرداخت؛ از بهترین امکانات فروشگاه اینترنتی

اگر از سایت‌های موفق و بزرگ خرید کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که گزینه‌های مختلفی را برای تسویه مبلغ خرید به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند. پرداخت از طریق درگاه آنلاین، واریز وجه به کارت، پرداخت در محل و غیره از جمله این روش‌ها هستند. سایت‌ها از این ترفند استفاده می‌کنند؛ چرا که تاثیر زیادی روی افزایش میزان رضایت مشتری دارد.

 

ارائه گزارش فروش و حسابداری؛ از واجب‌ترین امکانات فروشگاه‌ اینترنتی

زیر نظرگرفتن میزان فروش روزانه و ماهانه؛ شناسایی پرفروش‌ترین و کم‌فروش‌ترین محصولات، اطلاع از میزان بازدید هر کدام از صفحات سایت و غیره همگی سرنخ‌های مهمی هستند. با کمک این سرنخ‌ها می‌توانید میزان فروش خود را افزایش دهید. برای مثال می‌توانید پرفروش محصولات سایت را در حجم بالا تامین کنید؛ تغییراتی در طراحی صفحاتی که نرخ تبدیل پایین‌تری دارند ایجاد کنید یا حتی تخفیفی برای محصولات کمتر فروش‌رفته در نظر بگیرید.

 

image002

 

مدیریت آسان و حرفه‌ای محصولات؛ از امکانات یک فروشگاه خوب

شاید مدیریت محصولات به صورت دستی در اوایل راه اندازی فروشگاه اینترنتی کار آسانی باشد؛ اما به مرور سخت می‌شود. از طرف دیگر، با رونق‌پیداکردن فروشگاه اینترنتی، افزایش میزان فروش و غیره شما سخت درگیر تامین موجودی، ارسال محصولات و غیره خواهید شد. پس باید یک سیستمی را برای راه‌اندازی سایت خود انتخاب کنید که مدیریت محصولات آن به صورت حرفه‌ای امکان‌پذیر باشد.

 

امکان تعریف قیمت‌های متفاوت برای یک محصول؛

امکان تعیین حداقل و حداکثر مجاز برای خرید یک محصول؛

امکان تعریف تخفیفات زمان‌دار برای محصولات؛

امکان تعریف کوپن تخفیف برای مشتریان؛

و غیره؛

از جمله مهمترین امکانات سایت فروشگاهی برای مدیریت آسان‌تر آن هستند.

 

قابلیت‌های پیشرفته ارسال سفارشات؛ از ویژگی‌های فروشگاه اینترنتی

مهم است که بتوانید برای ارسال محصولات خود روش‌های متنوعی را انتخاب کنید. این گزینه هم برای شما به عنوان مدیر سایت و هم برای برخی از مشتریان اهمیت زیادی دارد. برای مثال، شاید خود شما پیک درون شهری داشته باشید و بخواهید که در کنار ارسال با پست، محصولات خود را با این روش هم برای مشتریانتان بفرستید. حتی بهتر است که تعریف روز و ساعت تحویل هم امکان‌پذیر باشد؛ چرا که قطعا افزایش رضایت مشتری را به همراه دارد

 

نمایش محصولات مرتبط؛ از کاربردی‌ترین امکانات سایت فروشگاهی

حتما شما هم بعد از بررسی یک محصول در سایت‌های فروشگاهی گزینه‌های مثل: «دیدن محصولات مرتبط»، «کالاهای مشابه» را مشاهده کرده‌اید. تجربه ثابت کرده است که این گزینه‌ها به شدت کاربران را برای مشاهده محصولات دیگر ترغیب می‌کنند. این یعنی شانس فروش شما چندین برابر می‌شود. پس در هنگام ساخت سایت خود حتما این گزینه را هم در لیست مهمترین امکانات سایت فروشگاهی قرار دهید.

 

امکانات بازاریابی و سئو سایت فروشگاهی

بازاریابی سایت فروشگاهی یکی از بزرگترین چالش‌های پیش‌روی شماست. اگر سایت امکاناتی داشته باشد که این بازاریابی را آسان‌تر کند، روی موفقیت شما اثر بسیار زیادی می‌گذارد. برای مثال تصور کنید که امکان متصل‌کردن سایت و اضافه‌شدن خودکار محصولاتتان به سایت‌های چون ترب و ایمالز وجود داشته باشد. در این صورت حتما مشتریان بسیاری بیشتری را جذب می‌کنید. یا این‌که امکاناتی برای بهبود سئو سایت تعریف شده باشد. با بهبود سئو، سایت شما در لیست نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار می‌گیرد.

به این ترتیب، صدها کاربری که روزانه برای خرید محصولات موردنیاز خود در گوگل جستجو می‌کنند، سایت شما را مشاهده و از آن خرید خواهند کرد.

امکان ساخت نقشه سایت؛

انتشار مرتب مقالات مفید و محتواهای آموزشی؛

امکان تعریف متا دیسکریپشن و متا تگ؛

برچسب‌گذاری؛

تعریف لینک‌های کانونیکال؛

نشانه‌گذاری استاندارد Schema  

و غیره

از جمله امکانات سایت فروشگاهی است که می‌تواند به بهبود سئو آن کمک کند.

 

image003

 

امکان اتصال به درگاه‌های پرداخت متعدد؛ از بهترین فیچرهای سایت فروشگاهی

اگر سایت شما به درگاه پرداخت متصل نباشد، احتمال این که کسی به آن اعتماد کرده و خرید کند، بسیار کم خواهد بود. پس باید حتما بتوانید سایت خود را به درگاه‌ پرداخت آن هم از نوع امن متصل کنید. حتی اگر بتوانید اتصال سایت را به چند درگاه پرداخت ایجاد کنید، بسیار بهتر است. چرا که مشتری براساس نوع کارت و بانک موردنظرش مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب می‌کند.

 

هزینه دسترسی به بهترین امکانات سایت فروشگاهی

در مطلب با مهم‌ترین امکانات سایت فروشگاهی که می‌تواند روی میزان فروش شما اثر بگذارد، آشنا شدید. شاید این تصور را دارید که برای راه‌اندازی یک سایت با تمام این ویژگی‌ها باید هزینه‌های زیادی را بپردازید. در صورتی که شما می‌توانید با کمک فروشگاه ساز شاپفا با هزینه‌های بسیار کم یک سایت فروشگاهی با تمامی این امکانات راه‌اندازی کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied