شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

روش خواندن آزمون آیین نامه

آزمون آیین نامه یکی از آزمون های لازم برای اخذ گواهینامه می باشد که در آن به صورت تئوری میزان درک متقاضی از قوانین راهنمایی و رانندگی سنجیده می شود. منبع اصلی این آزمون کتاب 220 صفحه ای می باشد که حجم به نسبت زیاد آن به نگرانی اصلی اکثر متقاضیان دریافت گواهینامه تبدیل شده است. آمار ها نشان می دهد بیشتر متقاضیان در آزمون آیین نامه مردود می شوند چرا که نمی توانند به تسلط کافی در مورد مطالب کتاب برسند.

آزمون آیین نامه یکی از آزمون های لازم برای اخذ گواهینامه می باشد که در آن به صورت تئوری میزان درک متقاضی از قوانین راهنمایی و رانندگی سنجیده می شود. منبع اصلی این آزمون کتاب 220 صفحه ای می باشد که حجم به نسبت زیاد آن به نگرانی اصلی اکثر متقاضیان دریافت گواهینامه تبدیل شده است. آمار ها نشان می دهد بیشتر متقاضیان در آزمون آیین نامه مردود می شوند چرا که نمی توانند به تسلط کافی در مورد مطالب کتاب برسند.

روش خواندن برای امتحان آیین نامه می تواند تاثیر زیادی در نتیجه شما داشته باشید. شاید یکی از اصلی ترین دلایل عدم موفقیت بیشتر متقاضیان، عدم آشنایی با شیوه صحیح خواندن کتاب می باشد. در این مطلب قصد داریم تا بهترین روش مطالعه کتاب برای آمادگی صد در صدی در این آزمون را بررسی کنیم.

 

image001

 

با آزمون آیین نامه آشنا شوید

بهتر است قبل از اینکه روش های خواندن آزمون آیین نامه را بررسی کنیم، در مورد تعداد سوالات و حد نصاب قبولی در این آزمون صحبت کنیم. این موضوع به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید در مورد خواندن آزمون برنامه ریزی کنید. در این امتحان شما با 30 سوال از بخش های مختلف کتاب مواجه می شوید که البته سهم همه فصل ها از این تعداد سوال یکسان نیست. زمان شما برای پاسخ به این تعداد سوال حدودا بیست دقیقه می باشد که البته در نگاه اول کمی نگران کننده می باشد اما به شما اطمینان می دهیم که در صورت تسلط بالا، مشکل زمان نخواهید داشت.

سوالات به صورت تستی طرح می شوند پس نیازی به پاسخ تشریحی نمی باشد. برای قبولی در امتحان آیین نامه راهنمایی و رانندگی، شما باید به حداقل 26 سوال پاسخ درست بدهید، پس نمی توانید انتخاب های غلط زیادی در امتحان داشته باشید. لازمه موفقیت در این امتحان، مطالعه صحیح کتاب می باشد که در ادامه روش های مناسب برای این کار بررسی می شود.

 

بهترین روش خواندن آزمون آیین نامه 

در میان افرادی که برای آزمون آیین نامه آماده می شوند، تنها تعدادی هستند که می توانند در آزمون موفق بشوند. این موضوع نشان می دهد که خواندن برای آزمون کافی نیست و باید به درستی برای آن آماده شد. در ادامه با روش های اصولی خواندن امتحان آیین نامه آشنا می شوید، پس همراه ما باشید

باید بر اساس منابع آزمون مطالعه کنید

همان طور که اشاره شد سهم همه فصل های کتاب آیین نامه در آزمون یکسان نمی باشد، پس نیاز نیست که برای همه فصل های کتاب زمان یکسانی بگذارید. باید زمان کلی مطالعه خود را براساس اهمیت هر فصل تقسیم کنید. بهتر است بیشترین زمان خود را بر روی فصل هایی بگذارید که تعداد سوالات بیشتری در آزمون دارند. عمدتا فصل مربوط به تابلو ها در کتاب وقت بیشتری از شما می گیرد، پس باید بیشتر به آن توجه کنید.

 

image002

 

چندین بار مطالب خوانده شده را مرور کنید

در کتاب آیین نامه، نکات زیادی وجود دارد که برخی از آن ها شباهت زیادی هم به یکدیگر دارند. برای تسلط به این منابع شما باید چندین بار مطالب خوانده شده را مرور کنید. بهتر است زیاد درگیر مطالعه بخش های مختلف کتاب نشوید و در گام اول، با سرعت بیشتری از روی بخش های نا مفهوم عبور کنید و سعی کنید این بخش ها را با مرور زیاد به خاطر بسپارید. این روش کمک می کند تا در سر جلسه هم دچار فراموشی مطالب خوانده شده نشوید.

 

خواندن کتاب به تنهایی کافی نیست

متقاضیان زیادی وجود داشته اند که علی رغم مطالعه مناسب کتاب، نتوانسته اند نتیجه مناسبی را کسب کنند. این موضوع به خوبی نشان می دهد که خواندن کتاب به تنهایی کافی نیست. یکی از مشکلات این روش، عدم آشنایی با نکات مد نظر طراحان است. بهتر است همراه با خواندن مناسب کتاب، تعدادی از آزمون های شبیه سازی شده و یا سال های قبل را بررسی کنید. در این صورت هم با سبک طراحی سوالات آشنا می شوید و هم اینکه متوجه می شوید باید برای کدام بخش های کتاب وقت بیشتری بگذارید.

 

مطالب گفته شده را درک کنید

بهتر است به جای حفظ کردن مطالب کتاب، آن ها را به خوبی درک کنید. این روش برای افرادی که به راحتی مطالب خوانده شده را فراموش می کنند، بسیار کاربردی می باشد. حتی این روش می تواند در مورد زمان مطالعه کتاب هم تاثیر داشته باشد. خواندن مطالبی که آن ها را درک کرده اید، بسیار سریعتر از مطالبی است که درکی از آن ها ندارید و تنها باید آن ها را حفظ کنید. برای درک بهتر می توانید از ویدیو های آموزشی و نکات سر کلاس هم استفاده کنید.

 

image003

 

راهکار های ساده برای آمادگی در آزمون آیین نامه

اگر وقت و یا حوصله کافی برای مطالعه کتاب آیین نامه را ندارید، می تواند از سوالات سال های گذشته آزمون آیین نامه استفاده کنید. عمدتا در سایت های معتبر سوالات مربوط به آزمون، به شکل 20 دسته سوال 30 تایی، وجود دارد که با مطالعه دقیق آن ها می توانید به راحتی قبولی خود را در آزمون تضمین کنید. برای اطمینان بیشتر می توانید نکات مربوط به سوالات را هم فرا بگیرید تا در صورت تغییر سوالات، دچار مشکل نشوید. مطمئنا این روش به زمان کمتری نیاز دارد و علاوه بر این احتمال موفقیت در آن بیشتر هم است. برای این کار تنها باید یکی از سایت های معتبر را انتخاب کنید و در ادامه زمان کمی را بررسی سوالات اختصاص دهید.

شما میتوانید با سایت https://driving-regulations.ir/ به بهترین نمونه سوالات ایین نامه دسترسی پیدا کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied