شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

هوش مصنوعی چه مشاغلی را از بین می‌برد؟

در این مقاله ، درباره این موضوع صحبت میکنیم که هوش مصنوعی چه شغل هایی را از بین میبرد را بررسی می‌کنیم. این نوشته توسط گروه هوش مصنوعی زرین اکانت، برترین و بزرگترین مرجع هوش مصنوعی در ایران، تهیه و تدوین شده است. شما در "زرین اکانت" قادر خواهید بود بیش از 2000 ابزار هوش مصنوعی را مرور کنید، آنها را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین هوش مصنوعی را با قیمت بسیار مناسب خرید نمایید.

در این مقاله ، درباره این موضوع صحبت میکنیم که هوش مصنوعی چه شغل هایی را از بین میبرد را بررسی می‌کنیم. این نوشته توسط گروه هوش مصنوعی زرین اکانت، برترین و بزرگترین مرجع هوش مصنوعی در ایران، تهیه و تدوین شده است. شما در "زرین اکانت" قادر خواهید بود بیش از 2000 ابزار هوش مصنوعی را مرور کنید، آنها را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین هوش مصنوعی را با قیمت بسیار مناسب خرید نمایید.

ChatGPT یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی است که همگی با آن آشنایی داریم. در زرین اکانت، شما می‌توانید به مدت محدودی ChatGPT Plus را با هزینه فقط 500 هزار تومان تهیه کنید. برای دیدن و خرید، روی عبارت " خرید اکانت chatgpt " کلیک کنید و به وبسایت زرین اکانت وارد شوید.

 

هوش مصنوعی چه مشاغلی را از بین می‌برد؟

 

 

هوش مصنوعی چه مشاغلی را از بین می‌برد؟ کارشناسان نظر دارند که کارکنانی که به آنها «کارگران کلاس لپ‌تاپ» می‌گویند، بیشترین احتمال را دارند که با هوش مصنوعی جایگزین شوند. در مقابل، کارگران یقه آبی - افرادی که با کارهای دستی و فنی سر و کار دارند - در دهه آینده از ثبات شغلی بیشتری برخوردار خواهند بود، زیرا خدمات آن‌ها به سختی می‌تواند توسط فناوری جایگزین شود.

هوش مصنوعی قرار است تحولاتی اقتصادی و اجتماعی بزرگ و شوک‌آور در آینده بیاورد. در واقع، بسیاری احتمال دارد که در دهه آینده، شاهد تغییرات عمده‌ای باشیم که به اندازه انقلاب صنعتی و ظهور اینترنت تأثیرگذار خواهند بود. این انقلاب اقتصادی نیز بر روی تمامی مشاغل و چگونگی انجام کار تأثیر می‌گذارد. بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که با پیشرفت هوش مصنوعی در دهه آینده، مشاغلی چون نویسندگی، مدیریت منابع انسانی، وکالت، تولید محتوا، هنر و حتی برنامه‌نویسی ممکن است با هوش مصنوعی جایگزین شوند.

البته، هوش مصنوعی قادر به ساختن خانه، تعمیر لوله‌کشی، کوتاه کردن مو یا تعمیر چراغ‌های روشنایی عابر پیاده نیست.

کارشناسان هوش مصنوعی نیز به جوانان توصیه می‌کنند تا با دقت انتخاب کنند که چه حوزه‌ای از شغل را برای خود انتخاب می‌کنند و چقدر هزینه می‌کنند. به عنوان مثال، آن‌ها از سرمایه‌گذاری بیش از حد در یادگیری برنامه‌نویسی در حال حاضر می‌ترسند، زیرا ممکن است مانند سرمایه‌گذاری بر روی ماشین‌های تحریر قدیمی در زمان ظهور کامپیوترها باشد.

 

همچنین برای مشاهده تمامی ابزار ها و سایت های هوش مصنوعی ، وارد زرین اکانت شوید ، مرجع هوش مصنوعی در ایران میباشد .

۱. مشاغل حوزه‌ی فناوری (کدنویسی، برنامه‌نویسی کامپیوتر، مهندسی نرم‌افزار و تحلیل داده)

برخی از کارشناسان بر این باورند که شغل‌های فناوری اطلاعات، از جمله برنامه‌نویسان و تحلیل‌گران داده، در آینده می‌توانند به راحتی توسط هوش مصنوعی جایگزین شوند. آنها معتقدند که ابزار‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT، در حوزه‌هایی مانند تحلیل اعداد و ریاضیات بسیار قوی عمل می‌کنند و باعث می‌شوند تیم‌های توسعه‌دهنده کوچکتر و موثرتر شوند. اما برخی دیگر از کارشناسان اعتقاد دارند که هوش مصنوعی نمی‌تواند کاملاً جای انسان‌ها را در این شغل‌ها بگیرد، بلکه می‌تواند ابزاری باشد برای افزایش کارایی و سرعت در انجام پروژه‌ها هوش مصنوعی چه مشاغلی را از بین می‌برد؟ .

2. مشاغل حوزه‌ی رسانه (تبلیغات، تولید محتوا، روزنامه‌نگاری)

خانم آنو مادگاوکار، کارشناس مک‌کینزی، بر این باور است که مشاغل حوزه رسانه، از جمله تبلیغات، روزنامه‌نگاری و تولید محتوای متنی، می‌توانند به‌طور معنی‌داری تحت تاثیر ابزار‌های

هوش مصنوعی مانند ChatGPT قرار بگیرند. این ابزار‌ها توانایی تفسیر گسترده‌ای از اطلاعات زبانی را دارند و می‌توانند کار‌هایی مانند گزارش‌نویسی و نوشتن مقالات را به‌صورت کارآمد انجام دهند.

صنایع مختلف رسانه، مانند Cnet و BuzzFeed، در حال حاضر از این ابزار‌ها برای تولید محتوا استفاده می‌کنند. با این‌حال، مادگاوکار معتقد است که برخی از مشاغل مرتبط با تولید محتوا، که نیازمند قضاوت انسانی هستند، نمی‌توانند توسط هوش مصنوعی جایگزین شوند.

یکی از هوش مصنوعی هایی که میتونه خیلی از گرافیست ها و طراح هارو از کار بر کنار کنه هوش مصنوعی Midjurney هست ، برای خرید اکانت میدجورنی ، کافیست وارد سایت زرین اکانت شوید .

3. مشاغل حوزه‌ی حقوق (حقوق‌دانان، دستیاران حقوقی)
 

 

براساس گزارشی که موسسه گلدمن ساکس منتشر کرد، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر مشاغل حقوقی در آمریکا داشته باشند. این ابزار‌ها در حال حاضر بر بسیاری از مشاغل حقوقی تاثیر گذاشته‌اند و این امر نیاز به منتظر ماندن برای پیشرفت‌های بیشتر در حوزه هوش مصنوعی را از بین می‌برد.

مشاغل حقوقی، مانند وکالت و دستیاری حقوقی، مستلزم کار با حجم وسیعی از اطلاعات هستند، که باید آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرده و سپس نتایج را از طریق بیانیه‌های حقوقی یا نظرات قانونی رسمی ارائه دهند. این وظایف دقیقاً همان چیزی هستند که ابزارهای هوش مصنوعی مولد، با سرعتی بیشتر از انسان، می‌توانند انجام دهند.

4. مشاغل حوزه‌ی آنالیز و تحقیقات بازار

ابزار‌های هوش مصنوعی می‌توانند در حوزه مالی، بر روی مقادیر زیادی از داده‌ها کار کنند و در نتیجه، تأثیر قابل توجهی بر مشاغل مانند تحلیلگران بازار و مشاوران مالی داشته باشند. با دسترسی به اینترنت، هوش مصنوعی می‌تواند روند بازارها را شناسایی کند و مشخص کند کدام سرمایه‌گذاری‌ها مناسب هستند و کدام‌ها نیستند. همچنین، این ابزار‌ها می‌توانند داده‌های مالی شرکت‌ها را برای پیش‌بینی بهتر سرمایه‌گذاری‌ها، به خوبی پردازش کنند. با این حال، همچنان مشاغلی در حوزه مالی وجود دارند که نمی‌توانند به سادگی توسط هوش مصنوعی جایگزین شوند.

5. مشاغل حوزه‌ی گرافیک (طراحان گرافیک)

در یک مقاله اخیر هوش مصنوعی چه مشاغلی را از بین می‌برد؟ در هاروارد بیزینس ریویو، سه استاد دانشگاه در حوزه گرافیک هشدار دادند که ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی مثل DALL-E، که قادر به ایجاد تصاویر باکیفیت در زمان کوتاه است، می‌تواند تهدیدی برای صنعت طراحی گرافیک باشد. آن‌ها معتقدند که با پیشرفت ابزارهای هوش مصنوعی، چالش‌هایی برای کارکنان این حوزه پیش خواهد آمد و سازگار شدن با این تغییرات ممکن است دشوار باشد. در مقابل، دکتر کارل بندیکت فری، استاد اقتصاد در دانشگاه آکسفورد، معتقد است که هوش مصنوعی می‌تواند به بهبود کیفیت کار در حوزه طراحی گرافیک کمک کند. او نگران این است که این فناوری چگونه بر دستمزد‌های این حوزه تاثیر می‌گذارد، و اینکه به دلیل دموکراتیزه شدن دانش طراحی گرافیک، دستمزد برخی از طراحان ممکن است کاهش یابد.

6. مشاغل مرتبط با خدمات مشتری

شما ممکن است تاکنون با ربات‌های خدمات مشتری شرکت‌هایی که از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT استفاده می‌کنند، تماس برقرار کرده باشید. براساس یک مطالعه انجام شده در سال 2022 توسط شرکت تحقیقاتی گارتنر، پیش‌بینی شده است که تا سال 2027، ربات‌های گفتگو در 25 درصد شرکت‌های جهانی به عنوان جایگزین نیروی انسانی در واحد خدمات مشتری عمل خواهند کرد. این ربات‌ها قادرند در هر ساعتی از روز و شب به سوالات مشتریان پاسخ دهند و نسبت به نیروی انسانی، پاسخ‌هایی دقیق و سریع‌تر ارائه می‌دهند.

 

جمع بندی

 

 

هوش مصنوعی چه مشاغلی را از بین می‌برد؟ هوش مصنوعی با پیشرفت سریع و کاربردهای متنوع خود، قدرت بالایی را در اختیار انسان قرار داده است. اما مانند هر ابزار قدرتمند دیگری، این فناوری نیز می‌تواند برای اهداف نامناسب استفاده شود. خطرات احتمالی از نقض حریم خصوصی و تهدیدهای امنیتی سیاسی گرفته تا اتوماتیسه کردن شغل‌ها وجود دارد. برای مواجهه با این خطرات، باید به طور دقیق تعیین کنیم که در چه شرایط و موقعیت‌هایی از این فناوری استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی