شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

5 نکته طلایی قبل از خرید آسیاب قهوه خانگی و فروشگاهی

اگر از جمله افراد دوست‌دار قهوه باشید قطعا می‌دانید که کیفیت قهوه آسیاب شده آماده، با قهوه‌ای که خودتان در مواقع نیاز آسیاب می‌کنید چقدر با یکدیگر تفاوت دارد. در واقع استفاده از آسیاب قهوه خانگی این امکان را به شما می‌دهد که همیشه نوشیدنی با کیفیت و متفاوتی را نوش جان کنید.

اگر سری به سایت‌های آموزش دم کردن این نوشیدنی محبوب بزنید احتمالا دیده‌اید که پیشنهاد می‌کنند برای بالا بردن کیفیت این نوشیدنی از آسیاب خانگی استفاده کنید، چراکه می‌تواند تجربه متفاوت از طعم واقعی قهوه برای شما ایجاد کند. اما این تنها یک راهکار برای افزایش کیفیت این نوشیدنی نیست.

بنابراین پیشنهاد می‌شود که اگر در روز چندین فنجان از این نوشیدنی میل می‌کنید از آسیاب قهوه خانگی برای آسیاب کردن دانه‌ها استفاده کنید تا عطرو بوی واقعی قهوه را داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم شما را در خرید این محصول راهنمایی کنیم. با توجه به مدل‌ها و برند‌های متفاوتی که در بازار از این دستگاه موجود است انتخاب می‌تواند سخت باشد، اما اگر بدانید که دقیقا دستگاه شما باید چه ویژگی‌های داشته باشد آن‌وقت است که می‌توانید بین صدها محصول دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید:

 

آسیاب قهوه چیست؟

قبل از اینکه به سراغ معرفی دستگاه‌های آسیاب برویم بهتر است با عملکرد آن‌ها آشنا شوید. دستگاه آسیاب‌کن در واقع نوعی دستگاه الکتریکی است که دانه‌های قهوه را برای دم کشیدن، آسیاب می‌کند. قطعات این دستگاه پیچیده نیست؛ به طوری که شامل یک مخزن و یک قطعه خرد کن می‌شود، این قطعه با چرخش خود دانه‌ها را خرد و در نهایت پورد می‌کند. باید خاطر نشان کنیم که میزان آسیاب می‌تواند در طعم و مزه نهایی نوشیدنی شما تاثیرگذار باشد.

بنابراین این دستگاه‌ها معمولا قابلیت تنظیم میزان خرد کردن دانه‌ها را دارا هستند. برای مثال اگر دستگاه اسپرسو ساز دارید باید دانه‌های قهوه را تا درجه نرم شدن آسیاب کنید،. اگر دستگاه شما از نوع چکه‌ای است دانه‌ها باید تقریبا نرم باشند، اگر از نوع سایفن است باید تقریبا درشت و در نهایت اگر مدل فرنچ پرس است باید دانه‌های درشت درون آن ریخته شود.

انواع آسیاب قهوه

امروزه انواع آسیاب های قهوه در بازار عرضه می شود. در ادامه به انواع آسیاب قهوه به صورت خلاصه اشاره خواهیم کرد.

آسیاب قهوه برقی

خرید آسیاب قهوه برقی فروشگاهی و صنعتی این آسیاب ها با توجه به نیاز افراد در دسته های خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی قرار می گیرند.

آسیاب قهوه برقی، گزینه ای ایده ال در منازل، کافی شاپ و رستوران است. از بزرگ ترین تفاوت های اساسی بین آسیاب های برقی، می توان به تیغه های آن و حجم خروجی قهوه اشاره کرد. از شاخص ترین ویژگی های آسیاب قهوه برقی نسبت به نوع دستی، سرعت و دقت بهتر است که خروجی به مراتب بهتر ارائه می دهد.

آسیاب قهوه دستی

آسیاب قهوه دستی

این آسیاب شامل قیف، تیغه، مخزن و یک میله دستی برای اعمال فشار جهت آسیاب دانه های قهوه است. آسیاب قهوه دستی، یکی از ساده ترین نوع آسیاب است که از ویژگی های منحصربه فرد آن می توان به ابعاد کوچک، قابلیت جابه جایی و استفاده در مسافرت و کمپ های گردشگری و هزینه مقرون به صرفه آن اشاره کرد.

 

در خرید آسیاب قهوه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

حال که با عملکرد این دستگاه آشنا شدید نوبت به نکات مهم در زمان خرید آسیاب قهوه می‌رسد. اگر می‌خواهید یک دستگاه مناسب منزل یا کافی شاپ انتخاب کنید لازم است به نکات زیر توجه کنید:

قابلیت آسیاب در درجات مختلف

همانطور که اشاره شد میزان آسیاب دانه‌ها باید متناسب با دستگاه قهوه‌ساز شما باشد. بنابراین باید دستگاهی را انتخاب کنید که بتواند دانه‌ها را در درجه خاصی آسیاب کند. معمولا این دستگاه‌ها دارای امکان انتخاب درجه آسیاب هستند.

ظرفیت مخزن دستگاه

اگر هدف شما از خرید آسیاب استفاده در منزل است، می‌توانید از دستگاه‌های دارای مخزن کوچک استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید از آسیاب قهوه خود در فروشگاه و یا کافه استفاده کنید باید به دنبال خرید آسیاب با مخزن بزرگ باشید تا با یک بار آسیاب بتوانید چندین فنجان قهوه را آماده کنید.

خرید آسیاب قهوه نیمه صنعتی

صدای دستگاه

ویژگی دیگر که باید حین خرید آسیاب قهوه به آن توجه کنید صدای دستگاه است. آسیاب‌های برقی عموما صدای بیشتری دارند، بنابراین اگر صدای دستگاه می‌تواند برای شما آزار دهنده باشد بهتر است از آسیاب قهوه دستی استفاده کنید. شما می‌توانید انواع آسیاب قهوه دستی را از فروشگاه کافه مال تهیه کنید. این فروشگاه دارای تنوع بالایی از لوازم و تجهیزات کافه است که می‌تواند برطرف کننده نیاز شما در خرید این تجهزات باشد.

گرم شدن دانه‌ها

در زمان خرید باید از فروشنده بپرسید که میزان حرارتی که دستگاه برای آسیاب به دانه قوه می‌دهد چقدر است و اگر امکان تست قبل از خرید وجود دارد حتما این مورد را چک کنید. معمولا حین آسیاب ، میزانی از گرما به دانه‌ها وارد خواهد شد، اگر این گرما بیش از اندازه باشد می‌تواند منجر به برشته شدن دانه‌ها و تغییر طعم آن شود.

جنس تیغه دستگاه

تیغه آسیاب یکی از مهمترین قطعات این دستگاه است که در میزان پودر کردن دانه‌ها نقش به‌سزایی دارد. این تیغه باید محکم و ضد زنگ باشد. برخی از دستگاه‌های آسیاب دارای چندین تیغه هستند که از آن‌ها برای آسیاب کردن ادویه‌جات نیز استفاده می‌شود. اما بد نیست بدانید که اگر مخزن دستگاه بعد از آسیاب ادویه‌جات خوب تمیز نشود می‌تواند در طعم قهوه تاثیرگذار باشد.

آسیاب آندیمند چیست و چه مصرفی دارد؟

برخی افراد در زمان خرید آسیاب با نام آسیاب قهوه آندیمند مواجه می‌شوند که نمی‌دانند چه کاربردی دارد. آندیمند نوعی آسیاب نیمه اتوماتیک است که در کنار دستگاه اسپرسو مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودری که از این دستگاه گرفته می‌شود بلافاصله درون پرتافیلتر ریخته خواهد شد و بعد از آن فرایند عصاره‌گیری آغاز می‌شود.

از مزایای منحصربه فرد آسیاب قهوه آندیمند، می توان به گیرنده پرتافیلتر و همچنین مشخص نمودن حجم آسیاب بر اساس ثانیه است. از آسیاب قهوه آندیمند، می توان در خانه و کافی شاپ استفاده کرد.

آسیاب قهوه آندیمند

 

آسیاب قهوه را از کجا تهیه کنیم؟

در حال حاضر می‌توانید برای خرید آسیاب قهوه به بازار تجهیزات خانگی بروید و بین محصولات موجود دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب کنید. راه دیگر خرید اینترنتی از فروشگاه کافه مال است. این فروشگاه یک مرکز خرید مجهز برای تهیه لوازم کافی شاپ و رستوران است که می‌توانید تمام لوازم مورد نیاز برای کافه را از آن خریداری کنید. اگر می‌خواهید در منزل یک بار کوچک داشت باشید می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به این سایت انواع تجهیزات مورد نیاز خود را در قیمت‌های متنوع مشاهده کنید و با مقایسه با فروشگاه‌های دیگر به صورت اینترنتی دستگاه‌های مورد نیاز خود را سفارش دهید.

تنوع بالای محصولات این فروشگاه موجب می‌شود که نیاز به گشت و گذار در بازار و صرف وقت زیاد برای جمع‌آوری دستگاه‌های مد نظر خود را نداشته باشید و با چند کلیک ساده جزئی‌ترین دستگاه‌ها را از طریق سایت سفارش دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied