شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس سمپاد!

تعداد زیادی از دانش آموزان در هنگام ورود به مقطع متوسطه اول و یا مقطع متوسطه دوم برای ادامه تحصیل در مدارس ممتاز، در آزمون ورودی مدارس برتر شرکت می‌کنند. یکی از بهترین مدارس سطح کشور که تقریبا تمامی دانش آموزان آرزوی تحصیل در این مدرسه را دارند، مدارس تیزهوشان، سمپاد یا همان استعدادهای درخشان است. امروز قصد داریم اطلاع بیشتری را در رابطه با مدارس تیزهوشان با شما در میان بگذاریم و بهترین راه‌های قبولی در این مدارس را به شما آموزش دهیم؛ تا انتها همراه ما بمانید.

قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس سمپاد! - موسسه موفقیت

مدارس تیزهوشان، پلی برای ورود به دانشگاه‌های برتر!

نتایج آزمون سراسری کنکور 1402 در هفته پایانی مرداد ماه منتشر شد و طبق آمار لو رفته از سوی سازمان سنجش تنها 8% از رتبه‌های برتر در مدارس عادی تحصیل داشته اند و مابقی همگی در مدارس برتر از جمله تیزهوشان درس خوانده اند؛ این آمار به خوبی نشان می‌دهد که کار بیشتری با دانش آموزان در مدارس برتر می‌شود و به همین دلیل اگر شما در این مدارس تحصیل داشته باشید، شانس بیشتری برای قبولی در رشته‌های برتر در دانشگاه‌های تاپ خواهید داشت.

بهترین زمان برای شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان چه موقعی است؟

بهترین زمان برای شرکت در آزمون ورودی تیزهوشان چه موقعی است؟ - قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس سمپاد

یکی از سوالات پرتکرار از سوی والدین و دانش آموزان، بهترین زمان برای شرکت در آزمون تیزهوشان است. پیش از پرداختن به این موضوع باید به شما یادآوری کنیم که آزمون ورودی استعدادهای درخشان یا همان تیزهوشان در دو مقطع ورودی پایه هفتم و همچنین ورودی پایه دهم برگزار می‌شود. بهترین زمان برای شرکت در آزمون تیزهوشان در مقطع ششم به هفتم است، زیرا در این پایه تعداد نفرات کمتری در آزمون شرکت می‌کنند و همچنین ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم به مراتب بیشتر از پایه نهم به دهم است.

از طرفی شما با قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم دیگر نیازی به شرکت مجدد در آزمون تیزهوشان در پایه نهم به دهم ندارید و به طور مستقیم و بدون شرکت در آزمون می‌توانید در مقطع متوسطه دوم تیزهوشان تحصیل داشته باشید. البته صحبت‌هایی مبنی بر حذف این قانون نیز وجود دارد اما تا به الان تغییری اعمال نشده است.

از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان درس بخوانیم؟

از چه زمانی برای قبولی در تیزهوشان درس بخوانیم؟ - قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس سمپاد

بهترین زمان برای شروع درس خواندن برای قبولی در مدارس تیزهوشان، از تابستان ورود به پایه پنجم است؛ به زبان ساده‌تر، شما پس از اتمام امتحانات ترم دوم مدرسه در پایه چهارم می‌بایست یک استراحت کوتاه داشته باشید و به سرعت خود را برای آزمون ورودی تیزهوشان در انتهای پایه ششم آماده کنید؛ با این کار حدود 2 سال زمان خواهید داشت. در این راه شرکت در کلاس تیزهوشان پنجم به ششم نیز کمک بسیار زیادی به شما خواهد نمود.

البته اگر این فرصت را از دست داده اید، نگران نباشید زیرا با تلاش بیشتر و از تابستان پایه ششم نیز می‌توانید درس خواندن را آغاز کنید؛ توجه داشته باشید که هر چه زودتر شروع به درس خواندن کنید، کار ساده‌تری در پیش دارید و در مقابل هر چه دیرتر شروع کنید، کار سخت‌تری در پیش دارید و باید تلاش بیشتری از خود نشان دهید.

آموزش بهترین راه‌های قبولی در آزمون تیزهوشان!

آموزش بهترین راه‌های قبولی در آزمون تیزهوشان! - قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس سمپاد!

همانطور که احتمالا می‌دانید، قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس برتر به دلیل دشواری سطح آزمون کار ساده‌ای نیست و نیازمند تلاش و زحمت زیادی از سوی دانش آموزان و حمایت خانواده است. در این مسیر نکات و مواردی وجود دارد که اگر آن‌ها سر لوحه کار خود قرار دهید، کار ساده‌تری برای قبولی خواهید داشت.

1) برنامه ریزی منظم و منسجم

یکی از مهم‌ترین مسائلی که به دانش آموزان برای قبولی در آزمون و موفقیت در امتحانات کمک می‌کند، داشتن یک برنامه جامع و اصولی است که مسیر کار و درس خواندن دانش آموزان را مشخص کند. یک برنامه صحیح و اصولی باید متناسب با توانایی دانش آموز باشد و به صورت شخصی سازی شده باشد.

2) شرکت در آزمون آزمایشی

آزمون آزمایشی تیزهوشان ششم و نهم در موسسات و آموزشگاه‌های مختلفی برگزار می‌شود. این آزمون‌های شبیه ساز اگر استاندارد لازم را داشته باشد، کمک بسیار زیادی به دانش آموزان می‌کند تا خود را محک بزنند و با تحلیل آزمون بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و در جهت برطرف کردن نقاط ضعف خود اقدام نمایند.

3) ثبت نام در کلاس آمادگی آزمون

بهترین راه برای قبولی در تیزهوشان به گفته بسیاری از مشاورین و پذیرفته شدگان در آزمون تیزهوشان، ثبت نام و شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان است. این کلاس‌ها در صورتی که کیفیت مناسبی را داشته باشند، تمامی موارد فوق را برای شما فراهم می‌کنند و کمک زیادی به شما برای قبولی در تیزهوشان خواهند داشت.

بهترین موسسه برای قبولی در آزمون تیزهوشان کجاست؟

بهترین موسسه برای قبولی در آزمون تیزهوشان کجاست؟ - قبولی در آزمون تیزهوشان و مدارس سمپاد!

موسسات زیادی در سراسر کشور وجود دارند که کلاس‌هایی را تحت عنوان آمادگی آزمون تیزهوشان برگزار می‌کنند، که انتخاب بهترین آن‌ها کار نسبتا سختی است. شما هنگام ثبت نام می‌بایست معیارهایی همچون اساتید و مدرسین دوره، نظرات دانش آموزان و اولیا، نتایج و آمار قبولی سال‌های گذشته، موقعیت مکانی و ... را در نظر داشته باشید.

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت یکی از بهترین آموزشگاه‌های سطح کشور است که بیشترین قبولی در تیزهوشان 1402 را داشت و با آمار قبولی بالای 82% توانسته است بهترین عملکرد را در بین تمامی موسسات داشته باشد. موسسه موفقیت واقع شده در خیابان پاسداران شهر تهران است و بهترین اساتید هوش و سایر دروس را در اختیار دارد.

شما با ثبت نام در کلاس‌های موسسه موفقیت علاوه بر کلاس از خدمات دیگری همچون آزمون شبیه ساز، مشاوره تحصیلی، کلاس رفع اشکال، تحلیل آزمون و ... برخوردار خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت موسسه موفقیت به نشانی آموزش سنتر (www.amoozeshcenter.com) مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 22891840-021 تماس بگیرید.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی مدارس تیزهوشان و اهمیت قبولی در مدارس برتر پرداختیم و سپس بهترین زمان برای قبولی در تیزهوشان را با شما در میان گذاشتیم. در پایان بهترین راه‌های قبولی در آزمون تیزهوشان را به شما آموزش دادیم و بهترین موسسه برای قبولی در آزمون تیزهوشان را به شما معرفی کردیم. امیدواریم مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و اطلاعات مفیدی را کسب نموده باشید. لطفا تجربیات و نظرات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 

برچسب ها : تیزهوشان,تیزهوشان ششم,تیزهوشان نهم,آزمون تیزهوشان,سمپاد,استعدادهای درخشان,آزمون شبیه ساز تیزهوشان,قبولی تیزهوشان,بهترین آموزشگاه تیزهوشان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی