شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

انواع تور استانبول و ۴ ترفند برای خرید آنها

انواع تور استانبول و ۴ ترفند برای خرید آنها

یکی از پرطرفدارترین تورهایی که برای مسافران ایرانی برگزار می‌شود، تور استانبول است که این روزها در ایران خیلی مرسوم شده و با تنوع زیادی به گردشگران ارائه می‌شود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای سفر شخصی به استانبول از این تورها استفاده کنند تا در کنار استفاده از خدمات این تورها، در هزینه‌های سفر خود نیز صرفه‌جویی کنند. در این نوشته انواع تورهای استانبول را به شما معرفی می‌کنیم و ترفندهایی برای یک خرید یک تور باکیفیت و مناسب را توضیح خواهیم داد.

انواع تور استانبول

همانطور که اشاره کردیم تور استانبول انواع مختلفی دارد، یکی از مهم‌ترین معیارهایی که در دسته‌بندی انواع تور استانبول تاثیر دارد، تعداد روزها و شب‌های برگزاری تور است. ما نیز در بخش اول این نوشته تورهای استانبول را بر این اساس دسته‌بندی خواهیم کرد تا از این طریق بتوانید بهترین نوع تور برای سفر خودتان را انتخاب کنید.

تور استانبول 3 شب و 4 روز، کم‌هزینه‌ترین توری است که برای سفر استانبول وجود دارد. این تور کوتاه‌ترین تور از لحاظ زمانیست که برای کسانی که به دنبال یک سفر مختصر و مفید به ترکیه هستند، بسیار مناسب است. گرچه این تورها کوتاه هستند و شاید در مدت زمان این سفر فرصت نکنید تمام دیدنی‌های استانبول را ببینید اما این نوع تورها به دلیل مدت زمان کوتاهشان قیمت بسیار مناسبی دارند. تور 4 شب و 5 روز نیز جزو تورهای ارزان استانبول به شمار می‌آید که در این تور شما به اندازه‌ی یک روز فرصت بیشتری برای گشت و گذار در شهر دارید و همچنین قیمت آن با تور 3 شب و 4 روز تفاوت محسوسی ندارد، به خصوص اگر بخواهید از هتل‌ها و خدماتی با سطحی پایین‌تر استفاده کنید. لازم به ذکر است که تورهای 4 شب و 5 روز از محبوب‌ترین انواع تورهای ترکیه به شمار می‌آیند و به همین دلیل، طیف متنوعی از این نوع تورها با قیمت‌های مختلف توسط آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌شود.

نوع دیگر تور استانبول ، تور 5 شب و 6 روز است که در این نوع تور شما فرصت کافی برای گردش در استانبول را خواهید داشت و البته به نسبت روزهای بیشتری که در سفر هستید، هزینه‌ی بیشتری نیز پرداخت خواهیدکرد. تور استانبول 7 شب و 8 روز از طولانی‌ترین تورهای استانبول از لحاظ زمانیست؛ در این تور شما می‌توانید با خیال راحت به گردش در استانبول و بازدید از دیدنی‌ها و جذابیت‌های آن بپردازید. هرچند این تورها هزینه‌ی بیشتری دارند اما این هزینه به نسبت به تعداد روزهایی که با این نوع تور در سفر خواهیدبود، می‌توانند برای مسافران به‌صرفه باشد.

تورهای استانبول را می‌توان از لحاظ زمینی و هوایی بودن هم دسته‌بندی کرد. تورهای هوایی هزینه‌ی بالاتری دارند اما طبیعتا میزان راحتی در سفرهای هوایی بسیار بیشتر است و مسافران در مدت زمان کمتری به مقصد می‌رسند. قیمت این تورها باتوجه به ایرلاین پرواز می‌تواند بسیار متفاوت باشد. عموما ایرلاین‌های ایرانی هزینه‌ی کمتری داشته و ایرلاین‌های ترک و خارجی هزینه‌ی بالاتری دارند. تور زمینی استانبول با اتوبوس یا قطار برگزار می‌شود و هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به تور هوایی دارد، اما با این نوع تور، مدت زمان بیشتری را در مسیر سفر خواهید گذراند. البته این مسیر بسیار زیباست و جذابیت‌های خاص خودش را دارد اما تور زمینی برای افرادی مناسب‌تر است که می‌توانند مدت زمان بیشتری برای سفر خود به استانبول در نظر بگیرند. تور زمینی عموما از مبدا تهران برگزار می‌شود و با گذشتن از مرز بازرگان تبریز وارد ترکیه شده و به استانبول می‌رسد.

4 ترفند برای خرید تور استانبول

در ادامه‌ی نوشته به شما ترفندهایی را خواهیم‌گفت که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین نوع تور استانبول را باتوجه به بودجه و الویت‌های خود انتخاب کنید.

از تورهای اقساطی استفاده کنید.

امروزه با توجه به افزایش قیمت ارز، تورهای اقساطی استانبول نیز توسط سفرمارکت به فروش می‌رسند. اگر به دنبال یک سفر مقرون به صرفه به استانبول هستید، پیشنهاد ما به شما رزرو تورهای اقساطی استانبول است. با خرید تورهای اقساطی ممکن است در نهایت مبلغی کمی بیشتر از مبلغ تورهای غیراقساطی پرداخت کنید اما با توجه به این که تمام هزینه را یکجا پرداخت نمی‌کنید، این تورها بسیار به صرفه خواهندبود. همچنین تورهای اقساطی نیز انواع مختلفی دارند و از لحاظ کیفیت و خدمات ارائه‌شده هیچ تفاوتی با دیگر انواع تورها ندارند.

زمان مناسب برای رزرو تور استانبول را انتخاب کنید.

در فصل بهار و تابستان، استانبول یک مقصد شلوغ و پرمسافر است و همین مساله باعث می‌شود که هزینه‌ی سفر به استانبول در این زمان‌ها بسیار بالا باشد. برای یک سفر اقتصادی به استانبول بهترین زمان، فصل پاییز و زمستان است. در این فصول نیز استانبول بسیار زیبا و دیدنی است و هزینه‌ی سفر به آن نیز بسیار کمتر خواهدبود. همچنین اگر بتوانید تور خود را برای ایام غیرتعطیل و روزهای میانی هفته خریداری کنید، در هزینه‌های شما صرفه‌جویی زیادی خواهدشد.

تور مناسب از لحاظ هزینه و خدمات را انتخاب کنید.

تورهای مختلف، خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند و به نسبت خدمات خود، هزینه‌ی بیشتری نیز دریافت می‌کنند. هنگام رزرو تور به این نکته توجه کنید که آیا به تمام خدمات ارائه شده توسط این تور نیاز دارید و یا می‌توانید توری با خدمات کمتر انتخاب کنید و بخشی از کارها را خودتان انجام دهید و در مقابل هزینه‌ی کمتری بپردازید.

تعداد روزهای سفر خود را در بهینه‌ترین حالت انتخاب کنید.

همانطور که پیش‌تر نیز گفتیم، تعداد روزهای سفر تاثیر زیادی بر هزینه‌ی تور شما خواهدداشت. شما باید با توجه به برنامه‌ی زمانی خود مناسب‌ترین نوع تور را برای سفرتان انتخاب کنید. در مجموع هرچه تعداد روزهای سفر کمتر باشد، هزینه‌ی تور کمتر خواهدبود. اما گاهی تورهای با تعداد روز بیشتر و با خدمات کمتر، برای شما به صرفه‌تر خواهندبود.

کلام آخر

استانبول یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان است که مسافران ایرانی می‌توانند بدون ویزا به آن سفر کنند. خرید تور استانبول باعث می‌شود که سفر شما مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. تورهای استانبول انواع مختلفی دارند که آشنایی با آن‌ها باعث می‌شود بتوانید بهترین نوع آن را برای سفرتان انتخاب کنید. در این نوشته ما انواع تورهای استانبول را معرفی کردیم و ترفندهایی برای خرید بهترین و به‌صرفه‌ترین تور استانبول را توضیح دادیم تا افرادی که قصد سفر به استانبول دارند با این اطلاعات بتوانند بهترین تور را برای سفرشان رزرو کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied